Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

make skrev:Hej

Er der et TV man kan sige er kongen lige nu, af LDC TV? Hvilket LDC TV har den bedste billedkvalitet?
Vil sige den nye LG 980 Nano...eller Loewe hvis prisen er mindre vigtig.

lrev
Brugeravatar
Af edinger
At dømme ud fra debatten om LG LW980 skulle jeg mene, at Sony HX920 er noget nær det bedste LCD-tv, du kan komme i nærheden af.

Selvom det ikke er fejlfrit.
Af Mysen
Jeg vil sige Beovision 7 eller 10. Men det er bare gætteri.

Og til menneskepenge LW980 eller HX920
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Beovision 7 er kongen. I næste række ville jeg se på 10'eren. Jeg kunne godt selv fristes til at skifte mit LX5090 med en 10'er... :)
Af make
1000 tak for svarene.

Grunden til at jeg spørger er følgende. Mit Sony 46" W5500 gik i stykker, øv øv, jeg var ellers meget glad for det. Jeg var meget tilfreds med billedkvaliteten på det, især HD var en fornøjelse at se på det.

I jagten på en afløser læste jeg alle anbefalede TV igennem og besluttede mig at prøve en Philips 46" 5605H. Den er også ok med jeg er meget i tvivl om jeg syntes at billedkvaliteten er er på højde med mit gamle Sony, så jeg er ked af dette tilbageskridt. Den har også en elendig EPG hvor man ikke kan ændre kanalrækkefølgen. Derfor tænker jeg på at returnere det igen, har stadig en uges fortrydelsesret.

Er der nogen der mener at Philips 5605H er bedre end Sony W5500?

Spørgsmålet er hvad jeg så skal prøve. Det nye TV skal være mindst liges så godt som Sony W5500.

Omkring pris overvejer jeg om jeg vil give de 19000 for et Sony HX920, hvis det er det der skal til for at få følelsen af at få et bedre TV end W5500, men det er også absolut smertegrænsen for pris syntes jeg. Hvis bare det nye giver mig en følelse af at det er et lille skridt op fra W5500 så er jeg super tilfreds.

Hvad vil i anbefale til mig? Det skal være LCD fordi jeg har prøvet plasma og kan ikke holde buzz, som støjen fra det kaldes, ud.

hvad med KDL-46EX720BAEP som er anbefalet her på siden. Er det et skridt op fra W5500?
Af kskruger
Hvis du var glad for dit Sony tv, så skal du da vælge et Sony tv igen. Og en EX720 vil klart være en forbedring i forhold til dit gl. W5500. Prøv evt. at finde et lokalt Sony center og se de forskellige modeller.
Af make
Jeg tror du har ret kskkruger. Jeg tror planen er at jeg sender Philipsen retur og prøver en EX720 istedet.
Af lgowner
LG er nuværende leverandør til mange producenter, så man kan vel tilføje at toshiba og LG er førende på det område.

men om sony og de andre så laver andre finesser som gør tv't anderledes er en smagssag.

design, kvalitet og pris hænger godt sammen på LG's modeller, også dem som folk vil misforstå til at være bedre end de er. (XXlw980w)
man kan jo vælge plasma så er lcd debatten udelukket og så er panaonic vist førende der.

Jeg mener klart LG er bedste valg også når man vælger top modellerne, og design, funktion og pris skal vægtes.

edit: hvem ville rende rundt med en HTC sensation med 5" højttaler i bunden? (en beov. 10 sammenligning) det kan ikke blive pænt men anderledes, jo. de fleste kvalitetsbevidste hifi nydere vil alligevel vælge ekstern lyd, så den firkant bliver overflødig og ubetydlig grim at have siddende som ekstra fyld på væggen hvor man sidst vil ønske man valgte modellen uden sådan et påhæng.
Af make
Jeg syntes ikke man kan sammenligne Sony Ex720 og LG LW980 da de er i forskellige prisklasser

Sony 46" EX720 står til 7.500 kr
LG 47" LW980W står til ca 16.000 kr

Ud fra betragtning kun på prisen så bør LG'en også være bedst da den er over dobbelt så dyr.

Hvis EX720 giver mig oplevelsen af at den bare et en lillesmule bedre en min gamle W5500 så er jeg godt tilfreds med det og ser ingen grund til at gå op i 16000 kr klassen.

Er der nogen der er er uenige i at EX720 har bedre billedkvalitet end W5500?
Af T_skaaning
make skrev:Jeg syntes ikke man kan sammenligne Sony Ex720 og LG LW980 da de er i forskellige prisklasser

Sony 46" EX720 står til 7.500 kr
LG 47" LW980W står til ca 16.000 kr

Ud fra betragtning kun på prisen så bør LG'en også være bedst da den er over dobbelt så dyr.

Hvis EX720 giver mig oplevelsen af at den bare et en lillesmule bedre en min gamle W5500 så er jeg godt tilfreds med det og ser ingen grund til at gå op i 16000 kr klassen.

Er der nogen der er er uenige i at EX720 har bedre billedkvalitet end W5500?
EX720 er helt klart bedre billedkvalitet end W5500.. Men spørgsmålet er, om du ikke lige skal røve en bank og købe 65" udgaven af hx920 til 39999,- i stedet? lol

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... dl-65hx920
Af THM
lgowner skrev:LG er nuværende leverandør til mange producenter, så man kan vel tilføje at toshiba og LG er førende på det område.

men om sony og de andre så laver andre finesser som gør tv't anderledes er en smagssag.

design, kvalitet og pris hænger godt sammen på LG's modeller, også dem som folk vil misforstå til at være bedre end de er. (XXlw980w)
man kan jo vælge plasma så er lcd debatten udelukket og så er panaonic vist førende der.

Jeg mener klart LG er bedste valg også når man vælger top modellerne, og design, funktion og pris skal vægtes.

edit: hvem ville rende rundt med en HTC sensation med 5" højttaler i bunden? (en beov. 10 sammenligning) det kan ikke blive pænt men anderledes, jo. de fleste kvalitetsbevidste hifi nydere vil alligevel vælge ekstern lyd, så den firkant bliver overflødig og ubetydlig grim at have siddende som ekstra fyld på væggen hvor man sidst vil ønske man valgte modellen uden sådan et påhæng.
enig i at bv 10 ikke er for køn, synes også det ser åndsvagt ud med den højtaler i bunden. B&O's lyd skulle dog være fremragende.
når det så er sagt har jeg dog større tiltro til kvaliteten af en hx920 end kvaliteten på lw980, syntes også den ser en tand mere eksklusiv ud...
Af lrev 1-2
edinger skrev:At dømme ud fra debatten om LG LW980 skulle jeg mene, at Sony HX920 er noget nær det bedste LCD-tv, du kan komme i nærheden af.

Selvom det ikke er fejlfrit.
Har du set det live??

mvh

lrev