10 nov 2011, 14:19
Mysen skrev:Tålmodighed min venJeg har prøvd LG LW980W og kan garantere deg at den er mye dårligere enn HX920.. selv om du får tak i den koreanske modellen med 288 zoner så er ikke refleksjonene noe bedre enn på le850n, altså ubrukelig om dagen og i mørke scener.. det beste er plasma: VT30, LED: HX920, mener jeg i hvert fallDer er kun gået 3 timer uden svar.
Du har jo allerede læst tests osv. går jeg ud fra, så det er vel kun dig, der kan vurdere, hvad du vil have. Der er som du selv nævner ting for og imod alle modeller.
VT30 - bedst, men det støjer lidt. Rimelig pris.
D8005 plasma - Næsten lige så god, men savner lidt sortdybte og kan ligeledes støje lidt. Er til gengæld billig
LG - God, perfekt sort. Ikke helt på niveau med ovennævnte, men den er lydløs. LW980 HAR kun 96 zoner, og det betyder, at man skal ofre lidt sortdybe, hvis man skal undgå glorier. Og så er den dyr.
D8005 LED - Endnu et skridt ned i billedkvalitet, men den er dog stadig god. Lider muligvis af clouding, men er til gengæld billig og med tab. Designet tiltaler de fleste, men ikke alle, og den skal ses live, inden man ved, om man er på den ene eller anden side. D7005 har knap så smart "smart tv", og heller ikke helt samme design, og så er risiko for bleeding tilsyneladende større. Ellers samme billedkvalitet.
Philips - Bliver sikkert testet i december ligesom sidste års topmodel. En super god LCD skærm, sikkert, og muligvis ligeså god som LG's eller Sony's topmodeller, men Philips kræver som regel en del arbejde at få indstillet korrekt og ambilight er ødelæggende for billedkvaliteten (Selv om nogle foretrækker den tændt). Den har et pænt design og så vurderer jeg, at fejlraten er lavere end hos koreanerne.. Den er til gengæld dyr.
Sony HX920. Dyr som de andre modeller med backlit LED, og ikke helt på niveau med LW980w. - Ifølge Rasmus Larsen.
Personligt ville jeg nok vælge 64" D8005, og hvis konen ikke kunne overtales til den størrelse, så 59" D7005 der er særdeles billig.
Sony 55HX920
Harman/Kardon AVR 460
Klipsch RF82
Sony PS3
MacBook Pro
Apple TV
Apple AirPort Express
Harman/Kardon AVR 460
Klipsch RF82
Sony PS3
MacBook Pro
Apple TV