Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nero
Mysen skrev:Tålmodighed min ven ;) Der er kun gået 3 timer uden svar.
Du har jo allerede læst tests osv. går jeg ud fra, så det er vel kun dig, der kan vurdere, hvad du vil have. Der er som du selv nævner ting for og imod alle modeller.

VT30 - bedst, men det støjer lidt. Rimelig pris.

D8005 plasma - Næsten lige så god, men savner lidt sortdybte og kan ligeledes støje lidt. Er til gengæld billig

LG - God, perfekt sort. Ikke helt på niveau med ovennævnte, men den er lydløs. LW980 HAR kun 96 zoner, og det betyder, at man skal ofre lidt sortdybe, hvis man skal undgå glorier. Og så er den dyr.

D8005 LED - Endnu et skridt ned i billedkvalitet, men den er dog stadig god. Lider muligvis af clouding, men er til gengæld billig og med tab. Designet tiltaler de fleste, men ikke alle, og den skal ses live, inden man ved, om man er på den ene eller anden side. D7005 har knap så smart "smart tv", og heller ikke helt samme design, og så er risiko for bleeding tilsyneladende større. Ellers samme billedkvalitet.

Philips - Bliver sikkert testet i december ligesom sidste års topmodel. En super god LCD skærm, sikkert, og muligvis ligeså god som LG's eller Sony's topmodeller, men Philips kræver som regel en del arbejde at få indstillet korrekt og ambilight er ødelæggende for billedkvaliteten (Selv om nogle foretrækker den tændt). Den har et pænt design og så vurderer jeg, at fejlraten er lavere end hos koreanerne.. Den er til gengæld dyr.

Sony HX920. Dyr som de andre modeller med backlit LED, og ikke helt på niveau med LW980w. - Ifølge Rasmus Larsen.

Personligt ville jeg nok vælge 64" D8005, og hvis konen ikke kunne overtales til den størrelse, så 59" D7005 der er særdeles billig.
Jeg har prøvd LG LW980W og kan garantere deg at den er mye dårligere enn HX920.. selv om du får tak i den koreanske modellen med 288 zoner så er ikke refleksjonene noe bedre enn på le850n, altså ubrukelig om dagen og i mørke scener.. det beste er plasma: VT30, LED: HX920, mener jeg i hvert fall :)
Brugeravatar
Af soulgazer
Ham_Der_Hansen skrev:Jeg har tidligere spurgt om der kom en test af philips pfl9706T, men har desværre ikke hørt noget endnu.

Det er nemlig et fjernsyn jeg er meget lun på og vil da gerne lige se hvad Rasmus eller andre mener om netop denne model.
I har sikkert allerede set denne: http://www.digitalversus.com/philips-46 ... 60_53.html

men poster lige alligevel...
Af Mysen
Nero skrev:
Jeg har prøvd LG LW980W og kan garantere deg at den er mye dårligere enn HX920.. selv om du får tak i den koreanske modellen med 288 zoner så er ikke refleksjonene noe bedre enn på le850n, altså ubrukelig om dagen og i mørke scener.. det beste er plasma: VT30, LED: HX920, mener jeg i hvert fall :)
Det er meget muligt, du har ret. Jeg har aldrig set LW980w i en stue og heller ikke HX920. Jeg gengav bare, hvad Rasmus Larsen svarede, da jeg spurgte, hvilket var bedst:
Ramus Larsen skrev:Jeg synes LG'en er bedst, og den lavere pris gør den jo bare endnu mere attraktiv. Jeg sammenlignede netop prispunktet med HX920 (selvom den ikke er fremhævet så meget i løbet af teksten i anmeldelsen), og LW980W kommer ud som vinderen på flere punkter. Hvis man er til 3D synes jeg også 3D-implementeringen på LW980 kontra HX920 er betydeligt bedre.
Om han har haft en koreansk model, skal jeg ikke kunne sige. HX920 har nu også en del reflektioner, og det er måske et af de steder Philips serie 9 kan klare det bedre...
Af heik1
Jeg kan mærke jeg svinger meget afhængift af hvad jeg læser :(

pt er jeg nok mest til samsung 55" led model 8005, men philips 55# 7606 lurer også noget grundet det passive 3D, jeg lurer også på panasonic vt30 i 55" men den er nok på 3. pladsen pt.

Jokeren er dog LG 980, men jeg ville være meget træt af voldsom reflektion i skærmen, det er trods alt en stor skærm !!!

Ja mulighederne er mange og synes sgu det er svært :)

Men forum her er bestemt en stor hjælp !
Af Nero
Mysen skrev:
Nero skrev:
Det er meget muligt, du har ret. Jeg har aldrig set LW980w i en stue og heller ikke HX920. Jeg gengav bare, hvad Rasmus Larsen svarede, da jeg spurgte, hvilket var bedst:
Ramus Larsen skrev:Jeg synes LG'en er bedst, og den lavere pris gør den jo bare endnu mere attraktiv. Jeg sammenlignede netop prispunktet med HX920 (selvom den ikke er fremhævet så meget i løbet af teksten i anmeldelsen), og LW980W kommer ud som vinderen på flere punkter. Hvis man er til 3D synes jeg også 3D-implementeringen på LW980 kontra HX920 er betydeligt bedre.
Om han har haft en koreansk model, skal jeg ikke kunne sige. HX920 har nu også en del reflektioner, og det er måske et af de steder Philips serie 9 kan klare det bedre...
Jeg har i hvert hatt anledning til å leke meg med både LW980 og HX920, og LGen er vesentlig mer reflektiv enn 920, 920 er av de bedre jeg noengang har sett med frontglass, sony skal visstnok også ha antirefleks behandlet glasset:)

rasmus er nødt til å ha hatt den koreanske modellen med 288 zoner på testbenken, jeg har testet 980 hjemme som var produsert i polen med 96 zoner, og da måtte localdimming stå på lav for å unngå syke tendenser til glorier som medførte dårligere sortnivå, faktisk så dårlig at du hadde aldri trodd at det skulle være local dimming på den :s

Og som sagt tidligere, refleksjonene er det verste jeg noengang har sett..

Trenger jeg å si at den ble returnert..

Til trådstarter: Samsung led hadde vært bra den hvis den ikke slet sinnsykt med clouding, hvis dette er noe som irriterer deg så glem denne..

Philips 7606 har dårlig sortnivå og kan ikke sammenlignes med de andre tvene her i bildekvalitet...

Hold deg langt fra LGLW980!

Mitt råd til trådstarter igjen er altså VT30 eller HX920..
Af Mysen
Ja jeg kan godt se på YouTube, at HX920 ikke reflekterer så meget endda. Måske lidt mindre end Samsung og altså noget mindre end LG. I så fald, og på baggrund af de kun 96 zoner på LW980, aå bør det være HX920, der står bedst som LCD model. - Eller måske Philips, der klarer reflektioner endnu bedre.
Af heik1
Jeg tænkte på om det er muligt at give et tv anti-refleks behandling, på ligefod med hvad man gør på briller mv ?

Findes der ikke en fornuftig løsning på det, i så fald mener jeg trods alt LG 980 er et meget godt tv !
Af Mysen
Det er allerede gjort på de dyre modeller, så godt, som producenterne nu magter at gøre det. Nogle er bare bedre til det end andre...
Jeg tror ikke selv, man skal begive sig ud den slags...
Af heik1
Det ser ud til jeg lander på Philips 7606 modellen i 55" eller måske 7696 modellen i 47".

Jeg sidder 3-3,5 meter fra skærmen og synes jeg har svært ved at vurdere hvor stor skærmen skal være ??? har i meninger om det ?

Grunden til jeg tror det bliver ovennævnte model er primært det passive 3D,
jeg har en fornemmelse af det ikke kan være sundt med batteridrevet briller på hovedet :) samt det er nemmere / billigere at anskaffe ekstra briller.

Billedkvaliteten synes jeg generelt får ros, ikke så meget på dette site, men i udlandet, jeg har læst mange test og med risiko for de fleste tager fejl synes det at være både fint 2d og 3d billede !

Eneste konkurrent jeg kan se pt er Samsung 8005 model, dog med aktiv 3d !!!
måske også sony, men den får altså generelt ikke så gode anmeldelser som philips synes jeg !

HAr i noget der kan hjælpe mig videre i processen, der skal købes i den kommende uge.

På forhånd mange tak for indputs 8)
Brugeravatar
Af edinger
heik1 skrev:Det ser ud til jeg lander på Philips 7606 modellen i 55" eller måske 7696 modellen i 47".

Jeg sidder 3-3,5 meter fra skærmen og synes jeg har svært ved at vurdere hvor stor skærmen skal være ??? har i meninger om det ?
Vælg altid så stort, som din pengepung tillader dig. Ingen har indtil nu fortrudt at have købt "for stort" ;)