Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T_skaaning
Pyndk skrev:Det går ikke ret godt !:(
Jeg fik mit TV afhentet i torsdags af Service center gruppen, fordi de ikke var meget for at skulle skifte så stort et panel hjemme ved kunden selv, da de havde erfaringer med at det flækkede for dem. De sagde så det ville tage ca. 4 arbejdsdage, jeg tænkte det var okay. Jeg fik så en mail igår at de havde modtaget fjernsynet og afventede reservedele, så det ville blive repareret den 11/11-2011.
Det er skuffende da de sagde de havde fået reservedelene.

Ellers var fjernsynet godt.
Ved ikke med Proshop, håber og tror bare jeg har været uheldig.
Angående buzz fra min mente kæresten jeg var mærkelig ;;) Det kunne man da sagtens leve med. Jeg blev da også mere immun overfor buzz efter den første uge, men kunne stadig høre den.

Hmm. Jeg er bange for din kæreste sikkert har ret i vi er blevet en anelse skadet af alt den her kritiske forholden.. Men omvendt bør man forvente en del af et fjernsyn til den pris synes jeg :/

Ret dårlig service fra Samsungs side må jeg sige. De burde næsten give et par 3D briller med, når de returnerer det.
Af Maestroelite
T_skaaning>>
Jeg tror stadig at det er et tilfælde at vi har fået med fejl begge 2 via Proshop, jeg har ingen grund til at tro der skulle ligge noget fordækt bag.

Samsung ville vende tilbage til mig når de har fået et nyt panel hjem og så vil teknikkeren komme ud til mig og skifte det.

Jeg tror man skal skelne mellem Samsung egen support og så hvor Pyndk har fået sit sendt hen.
Servicegruppen er et firma som reparerer på garanti og som Proshop bl.a har samarbejde med, såvidt jeg har forstået.

Samsung prestige service kommer ud til kunden og ordner tingene onsite.

Det lyder godt nok ærgeligt/irriterende for dig Pyndk at de henter dit og så ikke har reservedelen hjemme.

Man kan nok godt sige at det er fordi man er lidt feinschmecker, for som sagt så kan vi ikke engang se de 4 pixelfejl fra sofaen, og alt andet ved TV'et er jeg glad og tilfreds med.
Synes bare tingene skal være helt i orden, og da så Samsung support selv ringede mig op efter at Proshop havde kontaktet dem, så kunne man lige så godt få løst problemet jo.

Udover det så havde det da været nemmere hvis jeg havde købt tættere på mig selv så man kunne aflevere det, men sådan er det jo når man handler online 8)
Af Pyndk
Det er også Service Center Gruppen, der kører for Samsung Prestice Service. Jeg har ikke haft Proshop indblandet :S
Af Maestroelite
I mit tilfælde er det Infocare der kører for Samsung Prestige service.

De kommer på torsdag og skifter mit panel.
Af Maestroelite
Update:
Har i dag fået skiftet panel.

Det nye panel har også pixelfejl, 2 stk lyseblå. De er dog meget sværre at se.

Da panelet først blev sat i, var der støj i billedet, specielt når man så hvide farver, som pixels der tændte/slukkede meget hurtigt.

Teknikkeren stillede lidt på strømstyrken og de lod til at gå væk.

Men har dog måtte konstatere at det ikke er helt væk alligevel.
Kan ikke se det umiddelbart på rulleren, men på Samsungs testbillede til selvdiagnose kan man se det enkelte steder.
Det er dog kun tæt på man ser det, jeg anser det dog for en fejl.

Den blå spand på billedet har nogle steder der står og skifter pixels mellem blå/sort og sort/sort, altså nærmest forbliver sorte.
Den orange bold har det samme som man tidligere kunne se på rulleren, pixels der skifter meget hurtigt til lysere farver og tilbage igen.

Man kunne også se det på himlen, men der er nu kun 1 pixel at se der skifter.

Udover det så synes jeg desværre også det buzzer værre nu end før :((

Man skulle nok have lyttet 100% til konen og ikke have byttet til at starte med O_O

Nå men jeg har lige læst et andet indlæg om en køber her på siden med 59" udgaven som synes buzzing blev mindre efter lidt tid, så nu sætter jeg rulleren til at køre hele dagen og aftenen for at se om det evt letter på pixelstøj problemet og buzzingen.

Måske panelet var koldt fra bilen, eller det skal lige køres ind... Krydser fingre, men er dog skeptisk.
Af T_skaaning
Maestroelite skrev:Update:
Har i dag fået skiftet panel.

Det nye panel har også pixelfejl, 2 stk lyseblå. De er dog meget sværre at se.

Da panelet først blev sat i, var der støj i billedet, specielt når man så hvide farver, som pixels der tændte/slukkede meget hurtigt.

Teknikkeren stillede lidt på strømstyrken og de lod til at gå væk.

Men har dog måtte konstatere at det ikke er helt væk alligevel.
Kan ikke se det umiddelbart på rulleren, men på Samsungs testbillede til selvdiagnose kan man se det enkelte steder.
Det er dog kun tæt på man ser det, jeg anser det dog for en fejl.

Den blå spand på billedet har nogle steder der står og skifter pixels mellem blå/sort og sort/sort, altså nærmest forbliver sorte.
Den orange bold har det samme som man tidligere kunne se på rulleren, pixels der skifter meget hurtigt til lysere farver og tilbage igen.

Man kunne også se det på himlen, men der er nu kun 1 pixel at se der skifter.

Udover det så synes jeg desværre også det buzzer værre nu end før :((

Man skulle nok have lyttet 100% til konen og ikke have byttet til at starte med O_O

Nå men jeg har lige læst et andet indlæg om en køber her på siden med 59" udgaven som synes buzzing blev mindre efter lidt tid, så nu sætter jeg rulleren til at køre hele dagen og aftenen for at se om det evt letter på pixelstøj problemet og buzzingen.

Måske panelet var koldt fra bilen, eller det skal lige køres ind... Krydser fingre, men er dog skeptisk.
Hmm, okay, men i og med det ikke ændrede noget, at der kom nyt panel i, så må det i hvert fald kunne udelukkes, at der er større fejlrate på lige netop den sending proshop sælger ud af...

Så det betyder, at tv'et simpelthen bare er sådan i al almindelighed... Det kan jo så undre lidt, at det er blevet rost til skyerne i så høj grad.

Men er billedet simpelthen bare så overlegent, at det ikke betyder noget med de småfejl (buzzing og pizelfejl) ? Altså det er ikke sådan du overvejer at bytte det for så at købe et helt andet tv? Du vil hellere finde dig i de fejl, der nu er, fordi billedet er så meget bedre end det ville være på andre LED eller plasma-tv i lignende prisklasse?
Af Maestroelite
@ T_skaaning:

Jeg er faktisk rigtig tilfreds med billedkvaliteten hvis man lige ser bort fra de problemer der er. Afspilning fra USB fungerer også fint.

Det skal måske lige siges at selvom det nye panel buzzer mere end det gamle, så kan jeg umiddelbart ikke høre det fra min sofa, når der ikke er lyd på. Med lyd hører man det ikke.

Man kan måske sige at den største grund til min "tålmodighed" er Samsung Prestige support, idet de kommer ud til dig og du ikke skal sende dit TV frem og tilbage eller undvære det i længere perioder.

Det er muligt de små fejl jeg har lige pt med "flimmer" enkelte steder er noget de kan indstille sig ud af, selvom panelet fra fabrikken burde være indstillet korrekt.

Jeg er dog lidt paranoid, så hvis man skal indstille på noget med strømstyrker osv, så risikerer man måske at der er noget der stadig ikke er korrekt selvom man måske ikke kan se det med blotte øje, håber du/i ved hvad jeg mener :s

Men jeg tror nu stadig at når jeg har 2 pixelfejl igen, at jeg hellere tager chancen (igen) og får et nyt panel i.
Af T_skaaning
Maestroelite skrev:@ T_skaaning:

Jeg er faktisk rigtig tilfreds med billedkvaliteten hvis man lige ser bort fra de problemer der er. Afspilning fra USB fungerer også fint.

Det skal måske lige siges at selvom det nye panel buzzer mere end det gamle, så kan jeg umiddelbart ikke høre det fra min sofa, når der ikke er lyd på. Med lyd hører man det ikke.

Man kan måske sige at den største grund til min "tålmodighed" er Samsung Prestige support, idet de kommer ud til dig og du ikke skal sende dit TV frem og tilbage eller undvære det i længere perioder.

Det er muligt de små fejl jeg har lige pt med "flimmer" enkelte steder er noget de kan indstille sig ud af, selvom panelet fra fabrikken burde være indstillet korrekt.

Jeg er dog lidt paranoid, så hvis man skal indstille på noget med strømstyrker osv, så risikerer man måske at der er noget der stadig ikke er korrekt selvom man måske ikke kan se det med blotte øje, håber du/i ved hvad jeg mener :s

Men jeg tror nu stadig at når jeg har 2 pixelfejl igen, at jeg hellere tager chancen (igen) og får et nyt panel i.
Kan du godt få skiftet nyt panel af samsung prestige 2 gange? Burde de ikke mene, de har gjort det godt nok første gang og således nægte at gøre det igen?
Brugeravatar
Af MigSelv
T_skaaning skrev:
Maestroelite skrev:@ T_skaaning:

Kan du godt få skiftet nyt panel af samsung prestige 2 gange? Burde de ikke mene, de har gjort det godt nok første gang og således nægte at gøre det igen?
Svarer dit ? ikke til, at få lappet dæk på bilen, men at de fortsat er flade. Er denne reparation så også god nok?
Af BrianH
Har ikke læst alle indlægene, men synes det er lidt langt ude, når man ligefrem kører programmer alene for at lede efter fejl man ikke ville kunne se med det blotte øje...
Af T_skaaning
BrianH skrev:Har ikke læst alle indlægene, men synes det er lidt langt ude, når man ligefrem kører programmer alene for at lede efter fejl man ikke ville kunne se med det blotte øje...
Det må jeg indrømme du har ret i... Men det er dog stadig uacceptabelt, at high end fjernsyn mere som regel end som undtagelsen bliver produceret med fejl.
Af PhDream
Man kan vist ikke kalde et 51" tv til ca. 8000 kr. for high end. ;)
Af Maestroelite
BrianH skrev:Har ikke læst alle indlægene, men synes det er lidt langt ude, når man ligefrem kører programmer alene for at lede efter fejl man ikke ville kunne se med det blotte øje...
Synes du så ikke du skulle starte med at læse dem inden du udtaler dig kritisk? O_O

Pixelfejlene så jeg i et logo, og derefter så jeg flere da jeg kørte den indbyggede ruller for at fjerne evt retention. På hvid skærm ser du røde pixelfejl.

De andre fejl ses på Samsung's indbyggede prøvebillede for billedtest.

Måske lyder jeg lidt gnaven, men synes ærligt talt ikke dit indlæg er gennemtænkt når du så endda starter med "har ikke læst alle...".

Vil du måske kunne sige med sikkerhed at de fejl jeg ser lige nu, som lader til at skyldes forkert strømstyrke til panelet, ikke vil give flere problemer senere hen?

PS: Samsung kører med en 0 pixelfejl politik. Så det er da bare fint de lever op til det.
Af T_skaaning
PhDream skrev:Man kan vist ikke kalde et 51" tv til ca. 8000 kr. for high end. ;)
Samsungs Psxxd8005 er deres absolut dyreste/bedste plasma tv og dermed deres per definition "high end" model.

Samsung PSxx7005, som der i denne tråd er tale om, har med med 99% lignelse det samme panel som 8005... Og rent billedmæssigt, kan man således snildt tale om en high end model.. :)

Ikke at forglemme, kostede ps51d7005 ikke 8000kr oprindeligt... men nærmere 15000kr.

Kan man så ikke forvente, at de produceres relativt fejlfrit? Ved relativt forstås, at de i det mindste lever op til samsungs egne krav, hvilket bl.a. er, at der ikke findes nogle pixelfejl på tv'ets egen indbygget testfunktion (rulleren).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9