Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wombatten
Godt nytår..

Jeg har snart fødselsdag og har tænkt mig at jeg vil forære mig selv en fladskærm. Jeg troede egentligt jeg havde besluttet mig for en eller anden sort 22' widescreen, men jeg er kommet lidt i tvivl. - Jeg har indtil videre kigget på:

Mirai 522w100 - fordi den er billig
Packard Bell Maestro 220W - fordi den er pæn (men med glare)
ViewSonic VX2235wm - fordi den er pæn
Dell 2007WFP - pivot, usb-hub, S-IPS, men kun 20.1'

og jeg er desuden netop faldet over denne:
Xerox XM7 22W - superflot med pivot (see http://www.allegro.pl/item153030970_xer ... orama.html)

Er lidt i tvivl om ikke det er samme panel der sidder i Xeroxen som i de andre 22'' 5ms skærme. For hvis nu betragtningsvinklerne er helt hen i skoven kan det måske være det samme at den kan pivoteres og alt det geil.

Er der nogen der kender noget til Xerox'en eller kan råde mig til hvilken en fødselsdags gave jeg bliver mest glad for ? ;) - penge der spares glæder naturligvis osse :)

/Wombatten

NB: Xeroxen er vist lidt ny - jeg har kun fundet den ved PRC-data indtil nu.
Af o27
Er også lige "faldet" over denne lækre Xerox 22" - den er bare for flot og så til 3499 kr. er den endnu lækre!

Jeg kan bare ikke finde noget ordentligt info eller andet om den - så er der nogen der ved noget?

Vil jeg endvidere kunne opnå et ok resultat med den som TV i soveværelset? Jeg vil så forbinde den med en Selector (sagem 60) fra TDC via et SCART -> VGA kabel - tror i ikke det vil være ok?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Xerox har desværre indtil nu været bedre kendt for designet end for billedkvaliteten, men det er muligt at de har strammet op med denne model. Pivot er helt sikkert en lækker feature som ingen af konkurrenterne i samme størrelse har.

Vær dog opmærksom på at der er glas på fronten, så du har også en spejleffekt.

Både Viewsonic og Dells skærm vil give dig bedre farver da de ikke har TN paneler.
Af xenon
både mig og min bror har købt en 19" xerox skærm for et par år siden - samme model (ikke den du nævner)... begge de skærme gik kaput efter 1-2 år - samme fejl - viste ikke noget billede :/

personligt køber jeg ikke xerox igen - selvom fejlen nok kun er knyttet til lige den model jeg købte... gider ikke købe en skærm der ikke fungere efter 2-3 år (garantiperioden)....

jeg ville bare lige advare