Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnHansen
Piero skrev:Jeg skulle lige til at linke til denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22877

Ja, der er kommet ny firmware på. Jeg oplever også den hakkende tekst der snakkes om.
Min påstand er også at jeg fik disse problemer efter den seneste firmware, men som det også fremgår af tråden der linkes til har jeg ikke et perfekt signal fra Yousee. Derfor vil jeg først kontakte Samsung efter mit signal er blevet ordnet af Yousee.

Har du overvejet at få besøg af Samsung så de kan se problemet?
Af elvisdk
Min signalstyrke er ca. 94-98 og signalkvaliteten ca 99-100 på samtlige kanaler (info knap nede i ca.8sek)

Jeg havde med garanti ikke hakkende/sløve billeder (de første 3-4 sekunder hver gang kameraet skifter billed sekvens)ex sports udsendelser tv3+ 6 hd + ved rulleteksterne på ex: DR update før opdateringen:
T-GAPDEUC-1016.3 anno 20 sep.

Jeg kan selvfølgelig prøve at nulstille tv = Exit knap nede i 15 sekunder. Men hvad er konsekvensen af dette. Mister jeg alle indstillinger?

Jeg har desværre ikke filen med den gamle updatering 14 eller 15. Hvordan skaffer jeg den?

Hvad er jeres forslag?
Af JohnHansen
elvisdk skrev: Jeg kan selvfølgelig prøve at nulstille tv = Exit knap nede i 15 sekunder. Men hvad er konsekvensen af dette. Mister jeg alle indstillinger?
Min erfaring er at det ikke hjælper at nulstille. Jeg kan ikke huske hvor meget man mister ved nulstilling, men så vidt jeg husker var det ikke overvældende.
Jeg har desværre ikke filen med den gamle updatering 14 eller 15. Hvordan skaffer jeg den?
Jeg er ikke sikker på man kan skaffe den, men det kunne selvsagt være ret interessant at gå tilbage til den tidligere firmware.
Hvad er jeres forslag?
Jeg ville kontakte Samsung og få dem ud og se på TV'et.
Af Piero
Min signalstyrke og signalkvalitet er 100 på næsten alle kanaler, nogle steder er signalstyrken 97. Så det er ikke signalstyrken den er gal med.

Ja jeg har overvejet at kontakte Samsung, men må man ikke formode, at de laver en ny firmware, der fixer problemet?

Mht. at nulstille fjernsynet så er det som at tænde fjernsynet fra nyt, dvs kanaler, billedindstillinger etc skal indstilles igen. Den nyeste opdaterede firmware forbliver dog.
Af JohnHansen
Piero skrev:
Ja jeg har overvejet at kontakte Samsung, men må man ikke formode, at de laver en ny firmware, der fixer problemet?
Kun hvis de bliver gjort opmærksomme af deres kunder på at der er et problem.
Af elvisdk
Jeg kontakter Samsung i dag.

Jeg vil kraftigt opfordre alle der oplever disse problemer at gøre det samme. Ellers siger min erfaring, at de ikke godtager det som deres fejl.

Skriv venligst tilbage når i har kontaktet Samsung og hvad de svare tilbage.

Fortsat go dag.
Af budtz80
Har I prøvet at aktivere game-mode/spiltilstand. Samsung har valgt at gemme indstillingen inde under system/generelt. Jeg får hakken i ny og næ med mindre jeg aktivere denne indstilling. Herved køres billedet helt uden om mange af de der billeoptimeringskredsløb og så virker tingene som regel. Jeg får lipsync problemer og hakken hvis ikke jeg har aktiveret spiltilstand når jeg ser tv. "Tydelig" indstillingen burde eliminere problemet også. Men så ser billedet elendigt ud hvis man ser film og serier. alt for flydende og unaturligt.
Teksten der løber over skærmen på news og dr update er god at se efter. Her kan man se at det er lidt indholdsafhængigt hvornår tv'et får problemer. Det sker nogen gange hvis man filmer studiet med levende billeder kørende bag værten. Så er der to typer af billedemateriale på samme tid og kredsløbene kan ikke finde ud af at behandle 2 forskellige typer billeder på samme tid. Af en eller anden grund løses dette med indstillingen tydelig, men som sagt med andre ulemper. Er der nogen der har lyden til en forstærker som har løst lipsync problemerne med andet en game-mode? jeg kan tydeligt bekræfte dem. hvis der er lyd på både tv og forstærker er der ekko fordi den kommer forsinket ud af tv'et. med game-mode forsvinder problemet og lyden kommer ud samtidigt. Det er elendigt at tv'et ikke virker med noget med mindre game mode aktiveres.
Af elvisdk
Hej

Jeg har forsøgt at gå ind under System og videre til Generelt. Derinde er min spiltilstand, men jeg har ikke mulighed for at aktivere den? Den står til at være slået fra, men den er bare grå og jeg kan ikke trykke på ikonet?

Hvordan får jeg den aktiveret?

Tak for hjælpen.