Wizz skrev:Jeg startede med et 46D7005, som jeg slet ikke var tilfreds med. Et par billeder til Samsung, og i løbet af et par dage fik jeg besked på at jeg bare skulle have det ombyttet.
Da forhandleren ikke havde flere D7005 smed jeg lidt ekstra for et D8005.
Men på den D8005 jeg fik med hjem, er problemet bare endnu værre, og nu er Samsung pludselig ikke så imødekommende!?
Selv med Rasmus' indstillinger, lys i rummet osv. er det et irritationsmoment, selvom jeg normalt ikke synes, at jeg er "specielt sart eller hysterisk".
Prøv at se billedet nedenfor - er det virkelig indenfor rimelighedens grænser? Samsung oplyser, at baggrundsbelysningen bare skal skrues ned på 3-4, men så er billedet jo også totalt ødelagt
Det er desværre ikke muligt at vurdere ud fra dit billede, om den konkrete skærm er indenfor spec.
På billedet lyser det jo op som et juletræ, og ser umiddelbart helt uacceptabelt ud. Men billedet er taget i nærmest lysfri omgivelser og i en meget skarp vinkel på skærmen.
Der er ingen LCD skærm (CCFL eller LED belyst) som ikke har alvorlige problemer med kontrasten og synlig bagbelysning ved så skæv en vinkel i et helt mørkt lokale. Local dimming kan maskere problemet, men det vil altid være der. Hvis du følger min signatur til mit skriv om D8005 er der en graf over gamma målt på en skæv vinkelt, og som det ses er den helt syg :-)
Hvis du har behov for at se på din skærm i mørke i den viste betragtningsvinkel er der ingen tvivl om at det er en plasmaskærm du skal have.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede