Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Jeg går ud fra, at du tænker på clouding-problematikken...?

Så længe man blot sikrer sig en skærm uden denne skavank, er der skam masser af positivt at sige om denne skærm.
Gomi skrev:Hej alle

Jeg overvejer kraftigt at købe denne skærm, men det er svært at finde nogen der har noget positivt at sige om den....

Er det ingen der vil dele lidt positive oplevelser?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas
Passer da ikke. Det er en super skærm - har selv 60". Clouding, ja....men det er jo ikke en fejl, sådan er de alle. Men I indstillinger kan man selv fjerne så meget, at det egentlig er uinteressant.
Af macbane
Passer da ikke. Det er en super skærm - har selv 60". Clouding, ja....men det er jo ikke en fejl, sådan er de alle. Men I indstillinger kan man selv fjerne så meget, at det egentlig er uinteressant.
Nu har jeg godt nok "kun" 7005'eren, men hos mig er det et ret stort irritationsmoment om aftenen.
Af Gomi
Hvis du har en lampe tændt, er det så stadig meget tydeligt?
Af Chaui
Min D8005 kører fint. og Det er uden tvivl en kanon god skærm, så hop du bare ud og køb dig sådan en. Og bor du i nærheden af Silkeborg kan jeg se at Elgiganten har den i 46" til 10000kr som et kø-tilbud på mandag.
Af lennon
Markedets bedste edge LED LCD til prisen. Vil du have et synligt bedre billede skal du over i plasma .
Af crt_man
Har selv lige købt D7005. Havde læst om clouding problematikken på forhånd, men regnede ikke med det ville genere mig, men det gør det.... :((

Billedet er som sådan rigtigt flot, men når der kommer et meget mørkt eller helt sort billede springer det i øjnene. Jeg skal ikke kunne sige at alle D7005/D8005 lider af det, men min gør.

Overvejer nu en D6505 - hvor clouding skulle være mindre...
Af kskruger
crt_man skrev:Har selv lige købt D7005. Havde læst om clouding problematikken på forhånd, men regnede ikke med det ville genere mig, men det gør det.... :((

Billedet er som sådan rigtigt flot, men når der kommer et meget mørkt eller helt sort billede springer det i øjnene. Jeg skal ikke kunne sige at alle D7005/D8005 lider af det, men min gør.

Ang. clouding, Bruger du de indstillinger fra testen her på flatpanels.dk? og har du prøvet at ha lidt lys tændt ved tv'et?
Af caxx
kskruger skrev:
crt_man skrev:Har selv lige købt D7005. Havde læst om clouding problematikken på forhånd, men regnede ikke med det ville genere mig, men det gør det.... :((

Ang. clouding, Bruger du de indstillinger fra testen her på flatpanels.dk? og har du prøvet at ha lidt lys tændt ved tv'et?
Jeg har selv en D6505.
Clouding er et klart problem, hvis der er helt mørkt i rummet. Jeg har dog oplevet, at hvis man har lys tændt bag fjernsynet, så forbliver skærmen helt mørk, dog uden clouding, og stor set ingen refleksioner(f.eks. vil en lampe til højre eller venstre ift. fjernsynet sende refleksioner ind i fjernsynet). Jeg synes også klart, det er meget mere afslappende, at se fjernsyn med lys tændt bag det.

Jeg skal snart have monteret 3 meter LED strips bag mit fjernsyn, som umiddelbart skulle lave et perfekt baggrunds lys bag den.
Af TheSleeper
Var det ikke for "Clouding" er D8005 den PERFEKTE skærm i mine øjne ... (B

Jeg har været 4 stk af dem igennem uden held, så nu sidder jeg med en PLASMA D7005 som ikke når den til sokkeholderen, men som er fri for clouding :0)

Skal dog siges at 3D er bedre på Plasma, da den her meget bedre dybde ... BUT THATS IT :(
Af TheSleeper
lennon skrev:Markedets bedste edge LED LCD til prisen. Vil du have et synligt bedre billede skal du over i plasma .
Sikke noget pjat ? "Synligt bedre billede" ?

Hold nu op :o
Brugeravatar
Af edinger
TheSleeper skrev:
lennon skrev:Markedets bedste edge LED LCD til prisen. Vil du have et synligt bedre billede skal du over i plasma .
Sikke noget pjat ? "Synligt bedre billede" ?

Hold nu op :o
Når nu samtlige troværdige billed-medier kårer VT30 som "bedste skærm", er det vel egentlig en ganske fair konklusion.

Andre skærme, herunder 7005/8005, bliver jo ikke dårlige(re) af, at der findes noget, der er bedre ;)
Af Ekmani
ahr passer ikke helt:-) - husker da en enkelt US-test hvor psd7000, vandt foran psd8000 og med vt30 som nr 3, men ja igen plasma.
Led kan skam også være fint og har andre fordele som plasma ikke har, men ikke det bedste billede - det er fakta, ligesom at den perfekte skærm desværre ikke findes...