Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbaggen
Synes bare det var en mærkelig oplevelse at risde sin ønsker op, samt klart sige at prisen skulle være lav som de 2500 kr i og med det bare er et extra TV, og så 2 sek efter blive trykket af en sælger hen til 5-6k fjernsyn og blive hivet i næsen om hz ud fra den famøse blueray promo-film. Især når jeg så beder dem om at sætte noget normalt TV på så jeg sammenligne ud fra det jeg egentlig skal primært se! Jeg havde ligesom sagt jeg ikke havde blueray eller vill købe en!

Så frem og tilbage, så synes jeg vil egentlig det er lidt useriøst af en sælger at hjemtage et TV og så temmelig bestemt og med mange "kneb" og "salgs-gjel" at forsøge at sælge et helt andet TV. Hvis man hjemtager et TV man i bund og grund som sælger mener er noget lort, så er man da useriøst i at hjemtage det? Skal lige sige at sælger ikke sagde det var noget lort eller nedgjorde det! "Udmærket TV men det har jeg ikke rigtigt 100/200/300 hz!" var ligesom budskabet!

Men lad os se over de næste dage hvad jeg synes om TVet......det kan jo være det er noget lort osv.!

Og eller mange tak for feedback osv.! Synes bare jeg ville dele min oplevelse, idet det var lidt mærkeligt oplevelse!

Hilsen!
Af BrianH
Du skal ikke være bange for om det er et godt tv. Jeg har 32" 5404H. Jeg synes det er godt, og det du købte er endnu bedre.
Af loland
Det er i bund og grund jo også rigtigt nok. Man kan hurtigt få opfattelsen af det er en 100hz skærm idet philips er begyndt at bruge samme metode som samsung med at ligge tal sammen for at få højere hz på skærmenen og kalde det PMR/CMR Hz :p
Sælgerne bestemmer jo ikke hvilke modeller de har hjemme, de skal jo have så mange som muligt så måske har du bare mødt en sælger det ikke var så meget til philips :)
Af Nauticay
oki.. hvis du nu havde købt det fjernsyn som sælgeren anbefalte dig, og du ikke var helt tilfreds, så har du jo 14dg returret. (pengene tilbage, eller det fjernsyn som du selv ønsket)
... og hvis nu, den ny tven er bedre end det du havde forventet, så kan du jo gå ned og sige "tak for hjælpen", til sælgere, men det sker vel sjældent.

med tanke på tilbehør, så er det værste vel, at man kommer hjem uden det man trænger for få det hele koblet samme. Derfor blir du spurgt om kabler, feste, rens etc etc. det er god kundebehandling.. men skal selvfølgelig ikke blive sur om kunden takker nej!

og når i snakker om sælger provisjon, så er ikke en dyrere tv = høyere indtjening. sælgeren får heller ikke provisjon udfra hvor mange tv han har solgt, eller hvor mange HDMI kabler, det er desværre noget mere komplisert end det 8)
men dine privat forsikringer... der snakker vi provisjon til sælgeren som har solgt dig, bil, hus, børneforsikring, rejseforsikring, hundeforsikring, ulykkesforsikring, båd-campingvogns forsikring, specialforsikring.... tag et lille kik på dem, og du kan garantert spare dig selv for nogen tusind lapper...

og ja, jeg har arbejdet i detailbranchen i 18år.
Af kbaggen
Hej Igen,
ikke mere snak ang. Elgiganten, men hermed en lille anmeldelse af TVet!

Har brugt det til at se lidt håndbold (DR) og fodboldt (TV3), især DR HD og TV3+ HD. Desuden set en DVD, set 720p .mkv gennem Xbox360 som Extender, samt sidst men ikke mindst spillet Halo REACH på xbox360.

Selve opsætningen og finde yousse dvb-c kanaler var lidt besværligt og jeg måtte indstate data dvs. frekcens, symbolrate m.m. osv. får at få det til at spille! Billdet er kaliberede med http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279023009 og blev derefter ganske godt synes jeg! Farverne er ikee så strålende som Samsungs LED, og i bund og grundt virker billedet en smule mat/glansløs uden at farverne helt kommer ud af skærmern så at sige!

Umiddelbart synes jeg det klare fodbold, håndbold godt og især synes jeg det har klaret xbox360 ganse fint med Halo Reach!

Eneste jeg har bemærket er at billedet kan være en smule "interlaced" ved hurtige bevægelser, og især sås dettte på en .mkv fil 720p gennem Xbxo360 sat op som extender! Det sidste kan måske være codex på Media Center PC (Divx Pro).

Selve TVet media egenskaber gennem USB er ikke stråelnde, har jun prøvet et film jeg encoded for min Ipad og denne spillede fint, men den ville ikke vise subs, hverken dem embbed eller en .srt fil vedlagt (samme navn som .mp4 filen)! Så min konklusion er at TVet ikke vil vise subs sådanne uden videre og at media afspilling er lidt "so and so".

I bund og grund synes jeg at jeg får rigtigt meget TV for 2500 kr. Storebroren 32PLF5606 er oftet og/eller har været på tilbud til 3000kr, og her få du Full HD og 2ms istedet for de 5ms som 32 PLF5406H er opgivet til! Forskellen på 2ms og 5ms tror jeg ikke på kan bemærkes, så spørgsmålet er om man vil betale 500kr mere for at få full hd, og det er nok det meste fremtidssikret når alt kommer til alt!

Som et ekstra TV til overnævnte anvendelse, så synes jeg man får et rigtigt godt billede og jeg synes også det klare hurtige bevægelser ok (hvilke jeg selvfølgelig var lidt nervøs for). Så hvis budget er 2500kr som mit, så er det et fint og flot TV med et ok billede.

hilsen kbaggen