Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rewolvi
jeg prøvede at pille beklædningen af på opfordringer fra flere youtube film om skruer der rasler/resonere osv. bl.a. denne http://www.youtube.com/watch?v=bsicYOXV ... re=related. det var faktisk nemt at få af, jeg strammede skruerne omkring det forskellige print men det hjalp desværre ikke. Det er selve printet der støjer fra flere komponenter, og det er printet hvori selve strømkablet er sluttet til. jeg tog nogle billeder af de komponenter som jeg mener der støjer og jeg har optaget lyden på min telefon, som jeg sender ind til reparatøren så de kan hører hvordan det lyder hvis nu de ikke kan hører det. hvis i er interesserende kan jeg sætte det her ind. jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter lydklip og billeder da jeg stadig er ny på forum.

jeg kan godt anbefale tv'et med hensyn til billedet jeg var meget tilfreds. og kunne måske godt leve med lyden med tiden. nu er det bare nyt så vil jeg helst se om det kan fixes men jeg holder jer opdateret
Af wester123
Hey, du kan jo uploade din video til youtube, og linke til den herfra. Det er strømforsyningen der larmer. Jo mere lyse billeder, jo mere strøm trækkes der fra forsyningen, og jo mere larmer den. Det er sandsynligvis en switchmode forsyning. Jeg ved fra computere, at buzzing fra en switchmode kan skyldes nogle dårlige/ syge elektrolytter. Det kunne jo være en dårlig produktion af disse.

Rewolvi skrev:jeg prøvede at pille beklædningen af på opfordringer fra flere youtube film om skruer der rasler/resonere osv. bl.a. denne http://www.youtube.com/watch?v=bsicYOXV ... re=related. det var faktisk nemt at få af, jeg strammede skruerne omkring det forskellige print men det hjalp desværre ikke. Det er selve printet der støjer fra flere komponenter, og det er printet hvori selve strømkablet er sluttet til. jeg tog nogle billeder af de komponenter som jeg mener der støjer og jeg har optaget lyden på min telefon, som jeg sender ind til reparatøren så de kan hører hvordan det lyder hvis nu de ikke kan hører det. hvis i er interesserende kan jeg sætte det her ind. jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter lydklip og billeder da jeg stadig er ny på forum.

jeg kan godt anbefale tv'et med hensyn til billedet jeg var meget tilfreds. og kunne måske godt leve med lyden med tiden. nu er det bare nyt så vil jeg helst se om det kan fixes men jeg holder jer opdateret
Af ridderen
Så nu hentede hifiklubben min skærm. og de vil nu sende den til sverige. og så vil de skaffe en ny skærm :) god service siger jeg bare...
Af Ekmani
bestemt fin service, men hjælper jo desværre ikke så meget hvis det er et så generelt problem, som det muligvis/sandsynligvis er :o
Af Ekmani
@wester: kan man ikke "bare" få skiftet strømforsyningen så?
Jeg mener faktisk at kunne huske, at der var en leverandør der gjorde dette på et tidspunkt, g20 eller 10eren mener jeg og muligvist PPradio?
Af Andy666
Har netop hentet et 50VT30Y i Hifiklubben og ja, der er da buzz.
Men man skal stikke snotten helt hen til TV´et.
Dvs bagved i venstre side (højre hvis man kigger bagfra) og det er så lavt, at det er ligemeget.
Det høres ikke en ½ meter væk og slet ikke når der er lyd på :-)

Jeg er super lykkelig med det indtil videre i hvert fald. Kanon billede.

Og lige et thumbs up til Hifiklubben Lyngby. Det var super service :-)
Af ridderen
Tillykke med fjernsynet. :) godt at hører din skærm fungere.
Af ab0812
jeg har købt panasonic tx-p42g30y og der er ikke nogen lyd overhovede den er fuldstændig stille selv helt tæt og lyden skruet helt ned er meget tilfreds .
Af Rewolvi
så er mit tv kommet retur fra reparation. jeg har ikke fået uploadet mit lyd klip til youtube i nu. men jeg skal forsøge at nå det på et tidspunkt. men de skiftede strømforsyningen i mit 55" og det har hjulpet rigtigt meget. det har slet ikke den samme tikkende buzz som det havde før. selvf summer det hvis skærmen er helt hvid men slet ikke på samme måde eller nær så højt som før. så det har helt sikkert hjulpet i mit tilfælde så håber jeg det holder så det ikke begynder efter 3 uger som første gang. :-)

så det kan anbefales at sende det ind, i tilfældet af man har 55" versionen. jeg kan forresten sende en mail med min lyd optagelse så vidt der er andre som har behov for at høre den.
Af ridderen
Hej jeg vil meget gerne hører det lyd klip. hifi klubben ringede og sagde jeg fik et nyt 55 tommer på fredag. så det bliver spænende om det har ændret sig eller om det fra det samme parti med samme fejl.
Af Rewolvi
jeg har det liggende på min telefon så jeg kan sende det fra den via mail hvis det er. :)
Af Hallas
Har nu haft min 50" VT30 i snart 3 måneders tid eller sådan..

og jeg har INTET hørt til Buzzing eller blæser larm.

det er min anden plasma skærm, havde en pioneer PDP4280XA før, og der var heller ikke noget at sætte en finger på..

Og hvis det er fordi i kan høre det når i har muted tv'et.. er det sku jeres egen fejl. for hvem fanden gider se tv uden lyd på? (ved godt lyden ik er god på tvene, men lyd skal man sku da ha på ;D)

Syntes bare der er nogle der VIRKELIG går meget op i meget lidt lyd..
men oh well..
Af PhDream
Hallas skrev:Har nu haft min 50" VT30 i snart 3 måneders tid eller sådan..

det er min anden plasma skærm, havde en pioneer PDP4280XA før, og der var heller ikke noget at sætte en finger på..

Og hvis det er fordi i kan høre det når i har muted tv'et.. er det sku jeres egen fejl. for hvem fanden gider se tv uden lyd på? (ved godt lyden ik er god på tvene, men lyd skal man sku da ha på ;D)

men oh well..
Måske kunne det være, at de folk, som generes af larmen, VIRKELIG ikke er stokdøve, eller også generes de VIRKELIG af buzz, selv om der er lyd på tv'et, og måske er der VIRKELIG meget lyd, der kommer fra den buzz...
Brugeravatar
Af MigSelv
PhDream skrev:
Hallas skrev:Har nu haft min 50" VT30 i snart 3 måneders tid eller sådan..

men oh well..
Måske kunne det være, at de folk, som generes af larmen, VIRKELIG ikke er stokdøve, eller også generes de VIRKELIG af buzz, selv om der er lyd på tv'et, og måske er der VIRKELIG meget lyd, der kommer fra den buzz...
Du har uden tvivl ret, men.........
Man læser jo også, " når jeg står ca. 30 cm bag tv, høres der en summen ". Eller med tv muted, kan jeg høre buzz/summen osv.
Så der er sikkert problemer i begge lejre, et måske defekt tv, og dem der ser tv uden lyd ca. 30 cm. fra bagbeklædningen. For vi kan ikke leve uden en "fejl", selv hvis det kræver at fjerne bagbeklædning el.lign.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8