Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:Super! Glæder mig til at høre hvad de siger.
Hej PhDream! Hvilken model er det at du har? :)
Af PhDream
Har en PS59D555. Hvorfor? :)

Fik du noget nyttigt info fra Samsung?
Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:Har en PS59D555. Hvorfor? :)

Fik du noget nyttigt info fra Samsung?
Hej igen! Og undskyld det sene svar! :)

Jeg snakkede med samsung i fredags, og de kendte hverken til problemet med lysstyrken der ændre sig. Eller billedet der "hakker/fryser".

Mht til det førstnævnte problem bad de mig genstarte tv'et. Dette hjalp intet (kunne bruge en helveds tid på at kalibrere igen :s :s :s . Så det skal i ikke rode jer ud i! :p Må håbe der kommer en firmware opdatering der kan afhjælpe dette. Ellers må de ud med en der kan kigge på det efter de 14 dage er gået.

Problemet med at billedet hakkede, vidste de heller ikke noget om :s
(Dog har jeg læst mig frem til at man kan komme dette til livs ved at endten aktivere spiltilstand eller ved at sætte motionplus til tydelig! Jeg syntes det har hjulpet hos mig :) Så lad mig endelig høre hvis det også virker for dig!
Af PhDream
Godt med noget feedback.

Jeg fik nogenlunde samme besked, da jeg kontaktede Samsung, dvs. at de hævder, at de ikke kender til problemet. Jeg linkede endda til FB siden og siden med undersøgelsen, som viser, at over 50% af brugerne af et D-serie tv oplever "brightness shift". Det er jeg lidt skuffet over, at man bare får et standard svar, når man nu gør noget ud af at prøve at forklare problemet og laver noget research. :o

De tilbød at sende en tekniker ud, men ifølge de andre brugere hjælper et besøg ikke, da problemet højst sandsynligt er software-relateret. Derfor ville jeg heller ikke bøvle med dét. Bad dem pænt om at give beskeden videre, så de evt. kan komme med en opdatering, men jeg tror ikke der vil ske noget. Måske først når tilstrækkeligt mange af os brugere har klaget til dem.
Brugeravatar
Af Jonas B
Er der flere der har haft en tekniker ude for at se på problemet med lysstyrken? Og hvad endte det med? :)

Og hjalp fidusen med at indstille motionplus til tydelig på hakke/fryse problemet? :)
Af PhDream
På andre fora endte teknikerbesøg med udskiftning af panel og/eller andre komponenter. Indtil videre har intet hjulpet.
Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:På andre fora endte teknikerbesøg med udskiftning af panel og/eller andre komponenter. Indtil videre har intet hjulpet.
Ærgerligt de ikke kan løse problemet endnu :(( Når du skriver indtil videre har intet hjulpet. Var det så til det med billedet der hakker?
Af PhDream
Nej, det var til "brightness shift".

Har faktisk ikke læst om folk i andre lande, der har problemet med hakkende billede. Har dog heller ikke fokuseret på det. "Brightness shift" er mit primære problem. :)
Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:Gode nyheder!

Samsung har udsendt en ny FW. Se evt. her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st21134739

Det ser ud som om brightness shift problemet er løst!

Jeg ser i hvert fald ikke pops de steder, hvor jeg plejede at se dem.
Lyder næsten for godt til at være sandt!!! :)
Hvilken Firmware har du PhDream? ;)
Af PhDream
Har den nyeste FW: 1026.

På Samsungs hjemmeside står der godt nok 1025, men når man henter filen hedder den 1026. Det samme når den installeres i tv'et.

Brightness shift er helt klart mindre, og i nogle tilfælde helt væk.

Har dog en følelse af, at lysstyrken og måske sortniveauet har ændret sig til det værre efter opdateringen. Kan være det bare er indbildning...
Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:Har den nyeste FW: 1026.

På Samsungs hjemmeside står der godt nok 1025, men når man henter filen hedder den 1026. Det samme når den installeres i tv'et.

Brightness shift er helt klart mindre, og i nogle tilfælde helt væk.

Har dog en følelse af, at lysstyrken og måske sortniveauet har ændret sig til det værre efter opdateringen. Kan være det bare er indbildning...
Ahhh nitte :s Det er kun jer med plasma som har fået den firmware...
Jeg har LED modellen :s øv øv øv