Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jetsonboy
Hej Flatpanels..
Jeg har lige fået sat mit UE46D6505 tv til, og fik koblet min xbox360 til tv'et.. jeg sætter modern warfare 2 i og kan se at i bunden hvor der køre noget tekst hakker teksten og der bliver pixseleret rundt om teksten. Jeg har sat motion plus til som jo skulle hjælpe mod sådan nogle ting.. Hmm hvad gør jeg? er der noget i vejen med tv'et? :s :s
Jetsonboy skrev:Hej Flatpanels..
Jeg har lige fået sat mit UE46D6505 tv til, og fik koblet min xbox360 til tv'et.. jeg sætter modern warfare 2 i og kan se at i bunden hvor der køre noget tekst hakker teksten og der bliver pixseleret rundt om teksten. Jeg har sat motion plus til som jo skulle hjælpe mod sådan nogle ting.. Hmm hvad gør jeg? er der noget i vejen med tv'et? :s :s
Prøv at slå motionplus fra og sæt tv'et i game-mode. Så skulle både lag (forsinkelse) og bevægelsesfnidder være væk.
Af TheSleeper
Jetsonboy skrev:Hej Flatpanels..
Yep Game mode er et must ;0)

Problem solved ...
Af Jetsonboy
Tak for svaret :D
Hvor finder jeg game mode?
Af ChrisVinther
Det gør du under system - generelt - spiltilstand ;)
Personligt synes jeg at spiltilstanden tager for meget af farven.. Jeg går derfor blot ind og deaktivere Motion plus manuelt + slår mpeg-støjfilter og digitalt-støjfilter fra også kører det :)
Af Jetsonboy
ChrisVinther skrev:Det gør du under system - generelt - spiltilstand ;)
Personligt synes jeg at spiltilstanden tager for meget af farven.. Jeg går derfor blot ind og deaktivere Motion plus manuelt + slår mpeg-støjfilter og digitalt-støjfilter fra også kører det :)
Ja, du har ret med det med farven, men hvad mener du med manuelt? hvordan skulle man ellers kunne slå det fra? er det ikke bare inde i billede indstillinger også bare slå det fra motion plus?
Jeg synes stadig der er en del input lag/delay når jeg spiller ved bare at fjerne motion plus
Af Mysen
Spiltilstanden fjerner ALT, der kan forsinke billedet. Det må værre det, der menes med "automatisk" at slå motion plus fra. Med "manuelt", menes der at, at man selv slår det fra, der kam slås fra.

Spiltilstanden gør, at du får den lavest mulige input lag. Hvis du stadig kan mærke det her, så er det fordi tv'et ikke kan klare det bedre. Det er ikke alle, der har de samme krav til input lag, og hvis du er en af dem, der har et stort krav til det, så er det bare ærgerligt, at det ikke kan fjernes helt :o
Selv er jeg ikke tilfreds med input lag på mit tv i alt andet end spiltilstand. Det er rigtigt at den forskruer farverne lidt ved bl.a. at gå på standardprofil, men det er et kompromis, jeg kan leve med.
Af ChrisVinther
Ja, du har ret med det med farven, men hvad mener du med manuelt? hvordan skulle man ellers kunne slå det fra? er det ikke bare inde i billede indstillinger også bare slå det fra motion plus?
Jeg synes stadig der er en del input lag/delay når jeg spiller ved bare at fjerne motion plus
Som mysen skriver, så mener jeg at du selv skal gå ind og fjerne motion plus under billedindstillinger.

Som jeg skrev før kan du også prøve at fjerne mpeg-støjfilter, digitalt-støjfilter og ekstra bevægelse (findes under advanceret indstillinger). Dette synes jeg nedbringer input lag tilstrækkelig :) Skriv endelig tilbage med dig resultat.
Brugeravatar
Af Jonas B
Er der nogle af jer der ved hvad den nye update T-GASDEUC-1013.7 indeholder?

Jeg har også et problem med at lysstyrken ændre sig ved mørke scener. Har slået bevægelseslys fra + energibeparelse. Men man kan stadig se den dale i lysstyrke. Nogen idé til hvordan man kan komme dette problem til livs? :o

Forsat god weekend herfra!
Af PhDream
Jonas B skrev:Er der nogle af jer der ved hvad den nye update T-GASDEUC-1013.7 indeholder?

Jeg har også et problem med at lysstyrken ændre sig ved mørke scener. Har slået bevægelseslys fra + energibeparelse. Men man kan stadig se den dale i lysstyrke. Nogen idé til hvordan man kan komme dette problem til livs? :o

Nej, der er endnu ingen løsning på "brightness shift" problemet. Tror ikke engang at Samsung vil anerkende det. Der er mange mennesker, som oplever det samme. Gør jeg også selv. Så selvfølgelig gerne, at det blev lavet ASAP!

Se her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1328762

Meld dig evt. til i FB gruppen. Forhåbentlig kan vi sammen få Samsung til at anerkende at problemet eksisterer og fikse det via en opdatering.
Brugeravatar
Af Jonas B
PhDream skrev:
Jonas B skrev:Er der nogle af jer der ved hvad den nye update T-GASDEUC-1013.7 indeholder?

Nej, der er endnu ingen løsning på "brightness shift" problemet. Tror ikke engang at Samsung vil anerkende det. Der er mange mennesker, som oplever det samme. Gør jeg også selv. Så selvfølgelig gerne, at det blev lavet ASAP!

Se her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1328762

Meld dig evt. til i FB gruppen. Forhåbentlig kan vi sammen få Samsung til at anerkende at problemet eksisterer og fikse det via en opdatering.
Tak for et hurtigt svar PhDream! Det er super øv når man lige har fået nyt tv og de endda lovede at man kunne slå dette fra :s

Hvad hedder gruppen på fb?

Mvh
Jonas B
Af PhDream
Hej Jonas,

Enig med dig, at det et et meget træls problem. Vi kan dog trøste os med, at tidligere udgaver af Samsung plasma havde meget større problemer, samt at andre producenters 2011 modeller også har deres egne problemer.

Gruppen er her:

http://www.facebook.com/pages/My-Samsun ... 4886976163

Personligt synes jeg, at problemet varierer alt efter kilde og materiale.
Af ChrisVinther
Det lyder som om i har lidt erfaring med modelnummeret D6505. Har i også været ude for at billedet ved HD kanalerne kan finde på at hakke i 2-3 sekunder og derefter blive normal ?
Af PhDream
ChrisVinther;

Det er pga. MotionPlus systemet. Hvis du helt slukker for det, burde der ikke opstå hakken.