Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kommer lidt an på hvad du søger? Mange ser jo lige pt. LGs nye Nano LW980W som det direkte alternativ, men anskuer man markedet endnu bredere, er der jo også plasma-TV i den størrelse og til fornuftige priser.

Og hvis du søger de helt store skærme, så kan jeg indskyde, at Samsungs D8005 serie også netop er landet i 60-tommer:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1314872533
Brugeravatar
Af edinger
Læs her... og her.
Torben Rasmussen skrev:Kritikken af lysproblemerne på UExxD8005 er berettigede. Det kræver dog, at man kigger på et billede hvor farven i bunden af skærmen er nogenlunde homogen (og ikke er sort). Her vil man kunne se en lysende stribe, som breder sig en centimeter op på skærmen. Hvis man ikke vil have disse problemer, så er det ikke deres thin-edge modeller man skal kigge på.
Af Kramer87
Jamen jeg søger en rigtig god fladskærm, både til 3D og til almindelig hverdagsbrug. Jeg er ikke den store ekspert på området, derfor ved jeg ikke hvad 'clouding' og bleeding er. Skærmen bliver brugt ligeså meget om dagen som om aftenen. Specielt fodbold hver weekend.
Af Kramer87
Og den bliver brugt til at spille Xbox på også.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kramer87 skrev:Jamen jeg søger en rigtig god fladskærm, både til 3D og til almindelig hverdagsbrug. Jeg er ikke den store ekspert på området, derfor ved jeg ikke hvad 'clouding' og bleeding er. Skærmen bliver brugt ligeså meget om dagen som om aftenen. Specielt fodbold hver weekend.
Hvis 3D er et vigtigt punkt, vil jeg umiddelbart anbefale dig at vælge et plasma-TV. 3D-billedkvaliteten er stadig bedre på plasma-TV og du vil opleve langt mindre tendens til crosstalk (dobbelt-billeder og spøgelseseffekt).
Af kskruger
LGs nye Nano LW980W, kan man overhovedet købe den? synes ikke rigtigt, at jeg kan se nogle sælger den.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kskruger skrev:LGs nye Nano LW980W, kan man overhovedet købe den? synes ikke rigtigt, at jeg kan se nogle sælger den.
Der er flere forhandlere, som har prissat den, men den danske model er endnu ikke gået på lager. Den kommer her i løbet af september ifølge LG Danmark.
Af Nero
Har du lommebok til det så ville jeg personlig godt for et local dimming Lcd Led tv:)
Eksempler er: LGLW980, Sony HX920, Philips 9706 og 9606.. Har jeg glemt noen så rett meg gjerne noen av dere:)
Af kskruger
Rasmus Larsen skrev:
kskruger skrev:LGs nye Nano LW980W, kan man overhovedet købe den? synes ikke rigtigt, at jeg kan se nogle sælger den.
Der er flere forhandlere, som har prissat den, men den danske model er endnu ikke gået på lager. Den kommer her i løbet af september ifølge LG Danmark.
Rasmus, har du set det "live"?
Hvis ja, hvilken indtryk gav det dig?
Hej med Jer,

Jeg har nu ejet en UE55D8005 i 3 uger, og kan kun anbefale denne skærm selv om den er dyr sammenholdt med konkurrenterne. Her er mine erfaringer pt:

* Designet med den tynde ramme er eminent og pt enestående - den lys-"bleeding" og striber som der omtales andet sted, har jeg ikke på mit TV, blot lidt kantbelysning og hvide skygger når billedet er HELT sort (imellem udsendelser/pauser). Fjernsynet hænger præcist som et billede på væggen og det er alle pengene værd i en pæn stue :-)

* En ulempe er at skærmfronten er blank og i en stue med sollys ses enhver fedtfinger og reflektion fra lys på skærmen. Sidder du lige overfor med sort skærm - kigger du på dig selv, og den effekt er mere udtalt end jeg havde troet. Det kan til tider være direkte irriterende, og billedet er bedst hvis der er helt mørkt i rummet. Her er Plasma bedre(?) Det nemt at holde fronten ren med den medfølgende klud - - men man skal nok ikke have for mange børn med nutella-madder i nærheden...

* Billede, farver, hastighed er uden sammenligning. Det er bare i orden og stærkt imponerende!

* 3D fungerer perfekt og imponerende - men selv om det er en 55" har man illusionen af at kigge ind i en "kasse". En 3D naturfilm om havets dyr bliver ligesom at stirre på ind i et akvarie, såh.... intet minde en 55" vil jeg anbefale, og med en 40" ville jeg forvente en noget flad fornemmelse..

* FIRMWAREFEJL: Som jeg har gjort opmærksom på andet steds, har denne serie en fejl i son ROVI-ON-SCREEN kanalguide, som ellers er en fed App. Den slukker TVet hvert 3. minut, og det kan IKKE slåes fra igen. Samsung ved det og er informeret, men de kunne ikke love at det bliver rettet i næste firmwareopdatering (3. part software?). Så brug Samsungs standard. Fejlen findes OGSÅ på Plasmamodellen (PS51D8005)

* Fjernbetjeningen.....fungerer som den skal, men Samsung...I skulle have KLASK for ikke at give noget ordentlig kvalitet at holde i hånden. Her havde noget tyngde, og metal-kvalitet været en mere lækker følelse

* Købte et standard "flat" beslag i Harald Nyborg til 169,- og det spiller perfekt. Hænger ca 1 cm fra væggen. Kan sagtens holde skærmen, da den ikke er særligt tung, så lad være at spilde penge her ;-)

Ellers - en SUPER glad ejer af Samsung UE55D8005. Har lige Købt en WD 500GB 2.5" ekstern USB harddisk til TV'et. Kostede 299,- i Elgiganten (bare hent den...lad være med at stille de unge mennesker spørgsmål!) smækkede den i USB-1 indgangen uden problemer og nu kan jeg både optage- og afspille HD udsendelser perfekt. SÅDAN!
Senest rettet af MortenTKKristensen 08 sep 2011, 01:00, rettet i alt 4 gange.
Af lennon
Kramer87 skrev:Jamen jeg søger en rigtig god fladskærm, både til 3D og til almindelig hverdagsbrug. Jeg er ikke den store ekspert på området, derfor ved jeg ikke hvad 'clouding' og bleeding er. Skærmen bliver brugt ligeså meget om dagen som om aftenen. Specielt fodbold hver weekend.
Sad i samme dilemma tilbage i marts . 55D8005 fristede voldsomt pga design og dens gode egenskab mht stillbilleder (-hobbyfotograf) . Men efterhånden som diverse test begyndte at poppe op valgte jeg alligevel plasma .Ser også TV om dagen, men har forholdsvis dunkel stue.Mit primære behov er dog fodbold og film , og til det brug er et velfungerende plasma altså stadig nummer et.
Jeg endte ud med Samsung 63C7705 - sidste års model - til en super pris , og har ikke fortrudt et sekund .
I aftes - efter Danmarks forrygende kamp - zappede jeg lidt rundt på henholdsvis England -Wales og Polen-Tyskland . Begge blev sendt i HD, og jeg taber altså stadig indimellem kæben over den fantastiske billedkvalitet og oplevelse det er, at se dette 63" TV performe fodbold fra 3,5m siddeafsand !
Af ibanezx
Ulempe: clouding og lysindfald fra hjørnerne. Dette kan til dels afhjælpes især ved ved af skrue ned for Backlight (<9)

Fordel:
- Så DK vs NO fodbold i går med al software korrektion slået fra (jf. kalibreringsforslag her fra Flatpanels), både spillerne og TV spillede perfekt.
- TV'et er en super multimediastation. Jeg fjernstyrer (når jeg lyster) med min iPhone, kører audio fra TV'et over ARC HDMI udgangen til min Marantz NR 1602 surround forstærker -> det spiller perfekt.
- Kører Netflix via UnBlock-US.com -> det spiller perfekt (dog savner jeg surround).
- Kører DLNA-audio/video/foto fra min iMac via Servioo -> det spiller perfekt, får endda surround-lyd fra .MKV filer og systemet kan også afspille mine iPhone video-optagelser, samt AVCHD camcorder optagelser (som ligger på computeren) (bem. at dette er via kabel-ethernet)

Go get it!
Af Kramer87
Lyder jo glimrende. Skærmen er hermed bestilt. Man kan altid vente og vente jo. Tak for det :-)