Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad ville du købe?

Af TheSleeper
Kajs Bodega skrev:Jeg ville uden tvivl vælge en d8005 såfremt at jeg kunne få et (tæt på) perfekt eksemplar af denne skærm. Dette lader dog til at være en ganske svær mission, hvorfor jeg derfor istedet ville hoppe på en VT30..
Hørt (B
Af bio5
Nu da VT30 er et Plasma hvorfor ovejer du ikke D8005 Plasma ?
Af Rosenmag
bio5 skrev:Nu da VT30 er et Plasma hvorfor ovejer du ikke D8005 Plasma ?
Havde jeg skam også overvejet, synes den har et rigtig flot billede, men kan simpelthen ikke leve med det design den har :) På det punkt er jeg villig til at smide et par ekstra tusinde kroner efter vt30...
Af StoreSol
Så lige VT30 og GT30 ved siden af hinanden for første gang i går.

Og stik mod min forventning, syntes jeg faktisk at GT30 var det pæneste fjernsyn, den har en væsentligt smallere kant, (faktisk 1,25 cm i hver siden i 50" udgaven).

PT går jeg selv og forsøger at tage et valgt, mellem LED og Plasma.

Samsung LED er dog 100% udelukket, selvom de vinder stort på designet.

Den nye LG980W VS Panasonic VT/GT30 bliver mit kommende dilemme. (ihvertfald indtil der kommer endnu en ny int. model :))
Af Rosenmag
StoreSol skrev:Så lige VT30 og GT30 ved siden af hinanden for første gang i går.

Og stik mod min forventning, syntes jeg faktisk at GT30 var det pæneste fjernsyn, den har en væsentligt smallere kant, (faktisk 1,25 cm i hver siden i 50" udgaven).

PT går jeg selv og forsøger at tage et valgt, mellem LED og Plasma.

Samsung LED er dog 100% udelukket, selvom de vinder stort på designet.

Den nye LG980W VS Panasonic VT/GT30 bliver mit kommende dilemme. (ihvertfald indtil der kommer endnu en ny int. model :))
Okay, jeg kunne personligt ikke leve med den smuke clouding der generelt er på LED + jeg er ikke så glad for et tv, hvis billede bliver forringet når man ikke sidder lige for.. :)
Af StoreSol
Jo også derfor jeg siger at Samsung LED er udelukket. :), det værste for mig er dog ikke cloudingen, men bleedingen fra rammen skriger jo sindsygt på specielt d7005 og d8005 LED.

Den nye LG er jo bagbelyst LCD skærm, hvilken gerne skulle fjerne Cloudingen, men den skal selvfølgelig lige ses an, før den kan vinde over pana.

Retention, Burn-in, buzz og blæser støj er jeg dog også bange for :), det er fandme ikke nemt det her lort.
Af Rosenmag
StoreSol skrev:Jo også derfor jeg siger at Samsung LED er udelukket. :), det værste for mig er dog ikke cloudingen, men bleedingen fra rammen skriger jo sindsygt på specielt d7005 og d8005 LED.

Den nye LG er jo bagbelyst LCD skærm, hvilken gerne skulle fjerne Cloudingen, men den skal selvfølgelig lige ses an, før den kan vinde over pana.

Retention, Burn-in, buzz og blæser støj er jeg dog også bange for :), det er fandme ikke nemt det her lort.
Samsung's d8005 er også bagbelyst, er vist bare zoneinddelt. Bliver først nok når oled kommer frem at man kommer til at undgå clouding?
Hvad er specielt ved den nye LG, i forhold til de allerede eksisterende LED skærme.
Synes så om man er til LED eller plasma er en smagssag da billedet bare er forskelligt, vil man have det mest præcise billede plasma, hvis man derimod vil have et kontrastfyldt billede LED
Af StoreSol
Nej det er EGDE LED modeller, hvor lyset skydes ind fra kanterne.

Der skulle efter sigende være stor forskel.
Af Rosenmag
StoreSol skrev:Nej det er EGDE LED modeller, hvor lyset skydes ind fra kanterne.

Der skulle efter sigende være stor forskel.
Så vidt jeg har forstået har de dyre LED modeller ikke kun edge LED men også et vist antal dioder bag selve skærmen. Dog langt fra OLED hvor hver pixel skulle bestå af en diode :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, skærmen kan blot styre sin Edge LED belysning i zoner. Det fjerner dog ikke ulemperne ved den inhomogene belysning på Edge LED skærmene.

Her er et billede, som viser hvordan det ser ud:
Billede
Af Rosenmag
Nå ser man det... Tak skal I have for rettelsen :)

Tror jeg ender med at køre ud i Elgiganten i morgen og så køber jeg VT30 + en hd wd tv live boks.

Men mange tak for hjælpen allesammen :)

Case closed!
Af M1ch43l
Giv lige et pip tilbage om resultatet ;-)
Af JesperKeller
Glæder os hvertfald til at hører mere fra dig.

Personligt er jeg ikke meget for plasma, men er endnu mindre for Samsung LED skærme :) - I dit tilfælde er jeg sikker på du har taget den rigtig beslutning!

Held og lykke med alt
Jesper Keller ;)