Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielVN
Jeg kiggede på den engelske side, og synes umiddelbart ikke jeg kunne finde noget der. :s
Af DanielVN
tak. 8)
Af Amtus
Jeg er også helt spændt på at høre hvordan handlen er gået, var selv lige nede og kigge på 32" modellen i dag, og den så jo ganske fornuftig ud:)

Er der nogen der har målene på selve fjernsynene? Ville gerne lige have en fornemmelse af hvor store de vil se ud på væggen her hjemme;)
Af Bomber Bo
Amtus skrev:Jeg er også helt spændt på at høre hvordan handlen er gået, var selv lige nede og kigge på 32" modellen i dag, og den så jo ganske fornuftig ud:)
SÅ!!! Nu har jeg fået en mail om, at det blev afsendt fra Tyskland i aftes... Så det kommer måske i dag ellers i morgen, regner jeg med... :):):)
Amtus skrev:Er der nogen der har målene på selve fjernsynene? Ville gerne lige have en fornemmelse af hvor store de vil se ud på væggen her hjemme;)
32": 794x559x116 og 15,9kg (794x611x300 og 18,8kg med fod)
37": 916x636x122 og 21,1kg (916x688x300 og 24,5kg med fod)
Af negoten
Hej bomber,

Ser ogsaa frem til at hoere mere.

Men hvad med garanti og reparation. Der er ingen problemer der i fremtiden??? O-O
Af Bomber Bo
negoten skrev:Hej bomber,

Ser ogsaa frem til at hoere mere.

Men hvad med garanti og reparation. Der er ingen problemer der i fremtiden??? O-O
Hos www.hardwareversand.de har de 28 dages fuld returret altså 14 dage ekstra i forhold til lovgivningen.

Med hensyn til garanti gælder de samme regler i Tyskland, altså 6 måneders garanti og efterfølgende 18 måneders reklamationsret.

Ulæmpen er selvfølgelig at det skal sendes til Tyskland, hvis der opstår problemer... Men det er jo prisen for at spare...
Af koden
Hvis nu de skal returneres, hvad koster fragt frem og tilbage så?
Er det med DHL eller lign. og hvem betaler fragt når det er garanti sag?

Jeg vil prøve at skrabe en flok sammen netop for at købe dette TV i Tyskland og måske lidt billigere endnu.
Af joachimnb
Kommer det ikke til at koste kassen i told muligvis? Hvis ikke, forklar venligst.
Af koden
TOLD??? Vi er i EU hvis du skulle have glemt det :-))
Af Bomber Bo
koden skrev:Hvis nu de skal returneres, hvad koster fragt frem og tilbage så?
Er det med DHL eller lign. og hvem betaler fragt når det er garanti sag?
Køber skal betale for fragten, ved en evt. reperation. Jeg har dog købt en totalforsikring, der dækker udgifter i forbindelse med reperation (dog med en selvrisiko på 10%) hos www.tvforsikring.dk
joachimnb skrev:Kommer det ikke til at koste kassen i told muligvis? Hvis ikke, forklar venligst.
Køber du en vare eller ydelse ved fjernsalg hos en sælger i et andet EU-land, skal du betale den moms, som gælder i det pågældende land. Du skal heller ikke betale told.
Kilde
Af DanielVN
jeg tager ind til TP i kbh i morgen, for at købe mig et Toshiba-tv. Men da de ikke svarer på mine mails, ( :/ ) vil jeg lige høre om i har nogle erfaringer med, hvorvidt de har alle produkterne på deres hjemmeside på lager? eller om man ofte går forgæves.
Af Bomber Bo
Uha... Konen har lige ringe og sagt, at Toshiba'en er ankommet... :)

Mon ikke man kunne tage lidt tidligere fri fra arbejde i dag... O_O

Lidt info ang. tiderne:
29/1 Mandag: Bestilt på hjemmesiden
30/1 Tirsdag: Bankoverførsel bestilt
5/2 Mandag: TV'et afsendt fra Tyskland
8/2 Torsdag: TV'et ankom

Altså 10 dage (8 hverdage) fra bestilling til ankomst. Der kunne dog spares en dag, hvis bankoverførslen var sket på bestillingsdagen.