Ny i fladskærm skrev:Mysen skrev:Jeg tror såmend ikke rigtig den er på vej væk. 46" har bare altid været en "LCD-størrelse" indtil for nyligt, men Plasma er nu stadig som regel enten 42", 50" eller 60"+ (bortset fra Samsung, der er +1" i de forskellige grupper). I gamle dage var plasmaer dyrere at producere end LCD, og derfor lavede man kun store modeller. Jeg ved ikke om det stadig er årsagen.
Inden I leverer tilbage, så prøv at slå de mange billedforbedrerne kredsløb fra, sæt den i film-profilen og juster gamma, kontrast og farve ud fra testen. Det skulle altså gøre billedet ganske godt.
Selv om GT30 er bedre end D8005, så er det jo ikke en gigantisk forskel man vil finde, og de ekstra tommer er som nævnt afgørende for de fejl, I finder.
Mysen: Hvis du gider, kunne jeg godt tænke mig en kort uddybning af, hvad det er der gør GT30 til et bedre TV?
De koster jo det samme, og så kunne man jo i princippet bare købe det i stedet.
Det er ikke ubetinget et bedre tv, men skridtet fra en CRT til en plasma er bare mindre.
GT30 har:
- bedre 2d billede. - jeg ved ikke hvorfor, men LCD har bare svært ved at gengive SD materiale.
- Ikke ujævnt lys. - Du har ikke skrevet om det, så det er sikkert ikke et problem for dig. Men det er et problem, som D8005 og de fleste andre tynde LED- tv lider af. Altså højere lysstyrke i kanten, hvilket især ses, når der skal gengives sort.
-Et "blødere billede". Det er det samme bløde billede, så du har på din B&O, hvilket til dels skyldes. at pixels ikke er helt kantede. som de er på et LCD-tv. Det er ikke en udpræget fordel, men nærmere en smagssag. Til gengæld virker det til, at fladskærmsspringet for dig var for stor en omvæltning.
-Super standardindstillinger via THX profilen.
D8005 har:
-Et lysstærkt billede
- et utroligt skarpt billede. (for nogen, næsten for meget af det gode)
- God kontrast i dagslys.
- pænt design
- Bedre ekstramateriale
GT30 er altså ikke udpræget bedre end D8005, selv om man godt kan sige, at den er generelt bedre. Det er bare ikke alle punkter, som folk kan være enige om, f.eks. den med det skarpe billede, kontra det bløde billede.
HX920 som der bliver foreslået er lidt bedre end D8005 på alle punkter, mens den til gengæld taber til GT30 i andre ting, bl.a. gengivelse af SD. HX920 er dog stadig en LCD skærm, og jeg tror, at det er springet fra lille CRT til stor LCD, der nager dig. Her er dette spring mindre, hvis det er fra CRT til Plasma.
Som kruger skriver kan det være signalet, der er ringe, mens jeg dog i første omgang læste det som digitale billedforbedrende kredsløb, der ødelagde dit billede. Prøv endelig, at omgå boksen og i stedet brugeden interne tuner med et nyt ikke-splittetantennekabel. Den slags.
Og så skal du endelig bare skrue sharpness helt ned. Det gør altså ikke noget godt for billedet, da det blot tilfører en kunstig forstærkning af sorte linjer

Mangler hifi... - og penge til hifi!