Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tomjones
Jeg er en seriøs fluek.... når det komme til uønskede støjkilder.

Derfor var jeg da også temmelig nervøs da jeg modtog mit VT30 (for nogle dage siden) - men jeg kan intet høre med mindre jeg stikker hovedet ned bag skærmen.

Jeg har muligvis fået et heldigt eksemplar (på det punkt), ellers kan jeg sgu godt nok ikke forstå, hvis det er et issue for nogen.

Tom Jones
Af Beano
Du har været heldig - tillykke med vidunderet :D

Hvad størrelse nuppede du?
Brugeravatar
Af MigSelv
Beano skrev:Du har været heldig - tillykke med vidunderet :D

Hvad størrelse nuppede du?
Så er der mere end en heldig.
Af wester123
Så blev alle mine fordomme lige bekræftet gange 10. **** hvor nogle ynkelige fjolser som putter blæsere i deres tv! Hvis ikke de larmer nu, så kommer de ihvertfald til det efter et par år, når der sætter sig støv i dem. De kunne i princippet ha' lavet hele bagpladen i aluminium og brugt det som passiv køling, men nej. Man vælger selvfølgelig den billigste skod løsning, så man er sikker på at alle kunderne skider deres vej næste gang de skal købe tv. Nej nej nej og atter nej ! Gad vide om der overhovedet findes kvalitet indenfor det marked?
Brugeravatar
Af edinger
wester123 skrev:Man vælger selvfølgelig den billigste skod løsning, så man er sikker på at alle kunderne skider deres vej næste gang de skal købe tv.
At kunderne ligefrem skulle skide deres vej, er måske nok en lige lovlig voldsom reaktion ;)
Af wester123
Hehe :D .. Det kunne også være at de bare nøjes med at skride ..
edinger skrev:
wester123 skrev:Man vælger selvfølgelig den billigste skod løsning, så man er sikker på at alle kunderne skider deres vej næste gang de skal købe tv.
At kunderne ligefrem skulle skide deres vej, er måske nok en lige lovlig voldsom reaktion ;)
Af Maestroelite
Er der ellers kommet flere ejere af VT30 som vil dele deres erfaringer? (Eller eksisterende brugere som har nyt input?).

Man skal sgu passe på med hvad man læser for man kan godt blive alt for fokuseret på de negative aspekter selvom det måske ikke er generelle problemer der opleves.

Men der er flere nu på Avforums der skriver om diverse nye fejl såsom lilla pletter.
De skriver også at det er nærmest umuligt at kalibrere uden professionelt udstyr og meget tid...

Det er lige før disse nye problemer helt overskygger det med blæser og buzzing støj.

På den gode side er der så en hollandsk bruger der skriver at den nye FW version han har fået på sin har fjernet problemer med fluctuating brightness.

Argh hvorfor skal det være så svært at vælge et TV, come on! :s
Virkelig irriterende faktisk at man går op i det så meget som nogle af os gør, og jeg er ikke engang tæt på at være den værste hehe.

Nogle gange ville jeg ønske man bare var uvidende og med skyklapper på og købte det første og det bedste man stødte ind i uden at tænke yderligere over det. :D
Af xcardman
du skal huske at dem som køber en vt30
nok også er en målgruppe som går meget op i billedekvalitet

samt nogen kommer fra en pioneer tv som stadig er det bedste du kan få

så når der bliver skrevet noget kritisk, vel nok 90 procent aldrig opdage det.

i forhold til andre tv, viser en vt30 det bedste billede du kan få i dag fra nyt
både 2D og 3D

men det er ikke fejlfri, som alle andre tv heller ikke er det.
Af wester123
Det er så din subjektive vurdering :) .. Det ændrer så stadig ikke på at det er et skrammel produkt med skod blæsere. Det er så min subjektive vurdering.
xcardman skrev:du skal huske at dem som køber en vt30
nok også er en målgruppe som går meget op i billedekvalitet

samt nogen kommer fra en pioneer tv som stadig er det bedste du kan få

så når der bliver skrevet noget kritisk, vel nok 90 procent aldrig opdage det.

i forhold til andre tv, viser en vt30 det bedste billede du kan få i dag fra nyt
både 2D og 3D

men det er ikke fejlfri, som alle andre tv heller ikke er det.
Af hesselballe
Maestroelite skrev: På den gode side er der så en hollandsk bruger der skriver at den nye FW version han har fået på sin har fjernet problemer med fluctuating brightness. :D
Ved du hvilken version der er tale om?
Af xcardman
wester123
vi kan godt være enig om blæser burde forbydes i et tv

har selv en pio 500M og den har en blæser som aldrig er gået i gang
den virker for har prøvet og sæt den til manuelt

så det kan udmærket lade sig gøre og lave et 50 tommer plasma
uden blæser og stort set ingen buzz
men skal sidde en halv meter fra for at hører noget.

men det kostede også 35000 kr, da det kom på market i oktober 2008
gav 20000 kr for mit
samt det er en monitor model og har aldrig været meningen at private skulle købe den model. Men tll erhverv som reklamestander

det må dø eller afløst af en oled skærm
før jeg skifter den ud
Af rbj
Har haft et væghængt 50" VT30 i 1½ måned og er ovenud tilfreds!

Jeg er selv ret lydfølsom (fx også i min bil) og jeg hører ingen buzzing eller blæserlarm overhovedet!

Billedet var også en positiv overraskelse (jeg kører med YouSee).
Jeg kører med THX indstilling, som i starten måske ser lidt "blegt" ud, men når man vender sig til det er standard-indstillingerne for meget af det gode...
Af wester123
Joh men Pioneer er jo også en helt anden klasse. Jeg fatter ikke lige hvorfor det var Panasonic der skulle overtage produktionen af plasma efter dem. Der er kun B&O tilbage til overpriser som kan levere noget der kan kaldes kvalitet.
xcardman skrev:wester123
vi kan godt være enig om blæser burde forbydes i et tv

har selv en pio 500M og den har en blæser som aldrig er gået i gang
den virker for har prøvet og sæt den til manuelt

så det kan udmærket lade sig gøre og lave et 50 tommer plasma
uden blæser og stort set ingen buzz
men skal sidde en halv meter fra for at hører noget.

men det kostede også 35000 kr, da det kom på market i oktober 2008
gav 20000 kr for mit
samt det er en monitor model og har aldrig været meningen at private skulle købe den model. Men tll erhverv som reklamestander

det må dø eller afløst af en oled skærm
før jeg skifter den ud
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8