Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tomjones
Hej alle

Jeg har haft en VT30 i et par dage nu - og er meget tilfreds med (næsten) alt.

Det har dog en grøn plamage i venstre side af skærmen, der specielt er synlig på hvid eller grå baggrund.

På flere engelske forum har jeg læst om samme problem, der åbenbart er ret udbredt. Flere mener dog at problemet forsvinder efter 3-400 timers brug.

Har I set noget tilsvarende på jeres VT'er - og er det blevet mindre/bedre med tiden?

Tom Jones
Af basse32
Jeg har GT30 og ikke haft nogen plamage, men syntes helt klart billedet er blevet bedre med tiden. Jeg havde lidt for mange farver der var grønlige i starten men de er væk nu, dog ikke en plamage.
Af Beano
Jeg havde et 50" VT30 i små to uger som jeg returnerede af andre årsager, men bemærkede i starten et svagt grønlig område på skærmen i enkelte situationer (f.eks. en snescene i en film) - dog slet ikke så slemt som det linkede billede. Jeg syntes det blev meget bedre efter en uges tid og næsten helt væk da jeg returnerede det (70-100 timer). Så jeg TROR det er noget som forsvinder (eller bliver mindre) når skærmen er kørt til.
Af tomjones
Hmm.... jeg lader det stå tændt weekenden over - så må jeg snart nærme mig de nødvendige timer til at vurdere om det er permanent. Hvis det er tilfældet ryger det retur på 14 dages returretten.

Lidt mærkeligt at der så lidt snak om dette problem på danske forums (og dette). Det lader til at fylder meget på specielt Avforums - hvor det sammen med buzzing er et af de største problemer med VT30 + GT30.

Tom Jones
Af tomjones
Maestroelite skrev:Er det blevet bedre Tomjones?

Til min stor overraskelse - ja, det er det faktisk.

Jeg har ikke haft det tændt i noget der bare ligner 1-200 timer, men forbedringen er alligvel markant.

Nu skal jeg virkelig anstrenge mig for at se det... så mon ikke det forsvinder helt med tiden.

Tom Jones