Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg besluttede mig for nylig - efter længere tids overvejelse og undersøgelser af de seneste LED fladskærmsmodeller på markedet - for at købe et Samsung UE 40D8005, hvilket virkede som det perfekte tv til mig. Min beslutning skete ikke mest på baggrund af den positive test her på siden. Jeg lægger ud over et godt billede vægt på design og en god internetplatform.

Da jeg så forleden kom hen i elgiganten for at købe skærmen mødte jeg en sælger som fremhævede det nye Phillips PFL7606H som et langt bedre tv end UE 40D8005 bl.a. på grund af passiv 3D, bedre lyd og et bedre billede.

Og jeg må indrømme at som skærmene hang der ved siden af hinanden havde Phillips-skærmen nogle langt flottere farver end både Samsung'et og alle de øvrige tv i forretningen. Jeg ved ikke om det skyldes manglende kalibrering, eller om Phillips'et rent faktisk har et bedre billede. Så nu er jeg i syv sind om, hvad jeg skal købe. Kan nogen hjælpe?

Jeg ved at lyden er bedre i Phillips-skærmen og jeg ser det som en fordel at der er passiv 3D. 3D er dog ikke så væsentligt et parameter for mig. Jeg ser derimod design og en bedre internetplatform som en fordel ved UE 40D8005. Det vil derfor formentlig være billedkvaliteten, der kommer til at afgøre det for mig, men jeg savner som sagt kvalificeret input vedr. dette fra nogen, som ikke er TV-sælger.

Mvh. René
Mysen skrev:• Du kan ikke vurdere farvernes kvalitet i en butik.
• Du kan ikke vurdere et tv's bevægelseshåndtering i en butik.
Hertil kan tilføjes, at Philips udover et "unikt" design også er kendt for at have sine helt egne idéer om, hvordan et billede skal se ud. Og der er vist bred enighed om, at det sjældent rimer på "korrekt billede".

Med den nævnte Samsung-model skulle du være godt kørende (hvis det__s_k_a_l__være LCD).
rfj skrev:Jeg besluttede mig for nylig - efter længere tids overvejelse og undersøgelser af de seneste LED fladskærmsmodeller på markedet - for at købe et Samsung UE 40D8005, hvilket virkede som det perfekte tv til mig. Min beslutning skete ikke mest på baggrund af den positive test her på siden. Jeg lægger ud over et godt billede vægt på design og en god internetplatform.

Da jeg så forleden kom hen i elgiganten for at købe skærmen mødte jeg en sælger som fremhævede det nye Phillips PFL7606H som et langt bedre tv end UE 40D8005 bl.a. på grund af passiv 3D, bedre lyd og et bedre billede.

Og jeg må indrømme at som skærmene hang der ved siden af hinanden havde Phillips-skærmen nogle langt flottere farver end både Samsung'et og alle de øvrige tv i forretningen. Jeg ved ikke om det skyldes manglende kalibrering, eller om Phillips'et rent faktisk har et bedre billede. Så nu er jeg i syv sind om, hvad jeg skal købe. Kan nogen hjælpe?

Jeg ved at lyden er bedre i Phillips-skærmen og jeg ser det som en fordel at der er passiv 3D. 3D er dog ikke så væsentligt et parameter for mig. Jeg ser derimod design og en bedre internetplatform som en fordel ved UE 40D8005. Det vil derfor formentlig være billedkvaliteten, der kommer til at afgøre det for mig, men jeg savner som sagt kvalificeret input vedr. dette fra nogen, som ikke er TV-sælger.

Mvh. René
pas på hvad sælger prøver at sælge dig. det kan være at HAN får mere ud af at sælge dig et philips. jeg har selv været ude at se på philips, men synes ikke det var noget. så jeg købte et samsung 8005 i hifiklubben i køge :) ps. prøv at se efter hvad diverse experter skriver. bla flatpanels og hifiklubben og andre, om diverse tv
Af lennon
Som nævnt er Philips kendt for deres egen billedfilosofi, som typisk virker tiltrækkende på ukyndige øjne i et butiksmiljø. Men pangfarver og overdreven skarphed bliver trættende i længden , og har intet med korrekt billedgengivelse at gøre.De seneste generationer af Philips kan dog kallibreres til et OK billede . Umiddelbart ville jeg vælge Samsung , som roses i flere seriøse test. Men hvis du vægter 3D højt, - så skal du op i noget større , og allerhelst noget plasma . .
Af JesperKeller
Trods alt kan det være at sælgeren måske ville få mere ud af at sælge dig Philips skærmen.

Men igen.. Prøv at lyt efter hvad folk har at sige. Hvor mange har vendt deres Samsung skærm den anden vej og nægter at købe det igen, pga enorme bleedings og dårlige paneler.

Yep, gå helt klart efter Samsung(sarcasm off)
Af Carsten Hansen
Var selv i Elgiganten for at se på 8005. Men gik igen da Elgiganten har 4-6 ugers leveringstid. Så måske er det derfor han vil sælge dig et Pillips istedet :)
Af janse
Hej,

Hvis jeg var dig, så ville jeg foreslå dig at bede sælgeren om at slå "placerings-tilstanden" på TV'et om til "HJEM" istedet for "BUTIK"

Her kan der let være forskel på billedets opsætning. (BUTIK-TILSTAND = forholdsvist skarpe farver og så kører der reklamer rundt på skærmen)

Dette kan gøres ved "MENU" - > "OPSÆTNING" - > "TV-INDSTILLINGER" -> "FORTRUKNE" -> LOKATION: BUTIK ELLER HJEM.

Som andre er inde på, så kan det være at der er en intern konkurrence i butikken, om hvem der kan sælge flest Philips fjernsyn i denne måned eller lign.

:)
Af rfj
Tak for jeres input. Har besluttet mig for Samsung-skærmen og køber den i HIFI-Klubben. De har kun 3 dages leveringstid. Så mangler jeg bare at finde ud af hvilket lydanlæg jeg skal have til. :)

René
Af DavidHimself
janse skrev:Hej,

Hvis jeg var dig, så ville jeg foreslå dig at bede sælgeren om at slå "placerings-tilstanden" på TV'et om til "HJEM" istedet for "BUTIK"

Her kan der let være forskel på billedets opsætning. (BUTIK-TILSTAND = forholdsvist skarpe farver og så kører der reklamer rundt på skærmen)
Mange tror fejlagtigt at "butiks-indstillingen" er hemmelige indstillinger, der giver bedre billede end derhjemme. Det eneste det gør, at lige meget hvilke indstillinger man laver (med en kunde eks.) så går den automatisk tilbage til "dynamisk" indstillingen og de øvrige "standard"-indstillinger, som er de indstilling nogle foretrækker derhjemme (om end jeg er uenig i at det giver det bedste billede.
Af janse
DavidHimself skrev:

Mange tror fejlagtigt at "butiks-indstillingen" er hemmelige indstillinger, der giver bedre billede end derhjemme. Det eneste det gør, at lige meget hvilke indstillinger man laver (med en kunde eks.) så går den automatisk tilbage til "dynamisk" indstillingen og de øvrige "standard"-indstillinger, som er de indstilling nogle foretrækker derhjemme (om end jeg er uenig i at det giver det bedste billede.
Derved er der stadig forskel på de to indstillinger, hvor man ofte har HJEM-indstillingerne i hjemmet(selvfølgelig) - det er "standardbilleder"
Af DavidHimself
janse skrev:
DavidHimself skrev:

Derved er der stadig forskel på de to indstillinger, hvor man ofte har HJEM-indstillingerne i hjemmet(selvfølgelig) - det er "standardbilleder"
Du kan selv vælge dynamisk derhjemme hvis du har lyst - butiksindstillingen levere ikke billeder som du ikke kan få når du får det hjem.
Af janse
DavidHimself skrev:
janse skrev:
DavidHimself skrev: Mange tror fejlagtigt at "butiks-indstillingen" er hemmelige indstillinger, der giver bedre billede end derhjemme. Det eneste det gør, at lige meget hvilke indstillinger man laver (med en kunde eks.) så går den automatisk tilbage til "dynamisk" indstillingen og de øvrige "standard"-indstillinger, som er de indstilling nogle foretrækker derhjemme (om end jeg er uenig i at det giver det bedste billede.
Du kan selv vælge dynamisk derhjemme hvis du har lyst - butiksindstillingen levere ikke billeder som du ikke kan få når du får det hjem.
Det er jeg udemærket godt klar over - jeg ville bare anbefale det til ham, da det OFTE er at folk bare kører med "standardindstillingerne" :)

* Hvilket gør, at hvis man ikke har forstand på TV'et og skal starte det op derhjemme, så vælger man "HJEM" uden at slå de dynamiske indstillinger til.