Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
xcardman skrev:Er super glad for min Samsung 5005, og det viser et rigtig godt billede. Langt bedre end for eksempel en Pana PX80. Har selv haft én, men min er kun i 32 tommer.

NEJ DEN HAKKER IKKE, hverken tv eller blu-ray

Når man skriver "No match", så tror jeg simpelthen ikke, man har set en 5005 i filmprofil og indstillinger fra en 8005, som der er en test af her på siden.

Samsung har alså virkelig rykket sig i 2011.
Idet pointen jo netop er, at os lægfolk ikke med det blotte øje kan spotte kvalitetsforskellen ved at sammenligne forskellige tv i en butiksopsætning, er det naturligvis korrekt, at jeg ikke ved selvsyn har set 5005 over for G30.

Jeg henholder mig i stedet til, hvad kyndige folk som Rasmus og Torben (flatpanels.dk) finder ud af.

Og selv hvis man kører en Suzuki (Pana PX80), er man vel i stand til at udpege en Mercedes, når man ser én ;)
Senest rettet af edinger 14 aug 2011, 19:11, rettet i alt 1 gang.
Af Billy Blaze
Jeg er også meget interesseret i at vide hvor stor forskellen er på Sony EX 520 og EX 720. Der er ca. 1000krs forskel og umiddelbart kan jeg kun se to forskelle. EX 720 har 3D og så har den Motionflow XR 200, som gør at den har 100Hz, modsat EX 520 som kun har 50Hz.

Er der andre forskelle?

Hvis man ikke skal bruge 3D, er det der Motionflow XR 200 og 100Hz i stedet for 50Hz 1000kr værd?

Jeg tænker bare lidt at det "normalt" passer meget godt at de tager omkring de 1000kr ekstra for 3D, men jeg er blevet lidt i tvivl over det der Motionflow XR 200 og 100Hz. Det er især fordi jeg skal se rigtig meget fodbold og er det netop ikke der at 100Hz kan gøre en forskel?
Af xcardman
edinger skrev:
xcardman skrev:Er super glad for min Samsung 5005, og det viser et rigtig godt billede. Langt bedre end for eksempel en Pana PX80. Har selv haft én, men min er kun i 32 tommer.

NEJ DEN HAKKER IKKE, hverken tv eller blu-ray

Når man skriver "No match", så tror jeg simpelthen ikke, man har set en 5005 i filmprofil og indstillinger fra en 8005, som der er en test af her på siden.

Samsung har alså virkelig rykket sig i 2011.
Idet pointen jo netop er, at os lægfolk ikke med det blotte øje kan spotte kvalitetsforskellen ved at sammenligne forskellige tv i en butiksopsætning, er det naturligvis korrekt, at jeg ikke ved selvsyn har set 5005 over for G30.

Jeg henholder mig i stedet til, hvad kyndige folk som Rasmus og Torben (flatpanels.dk) finder ud af.

Og selv hvis man kører en Suzuki (Pana PX80), er man vel i stand til at udpege en Mercedes, når man ser én ;)
men hvis vi snakker om biler

ja så er min pio 500m en ferrari :) , den er ikke nem og komme uden om

men derfor synes jeg en 5005 gør det super godt med de rette indstillinger.

vil jeg have en 40 tommer eller større i min stue nej tak
der foretrækker helt klart plasma tv i den størrelse
indtil oled kommer på programmet en gang i fremtiden

hvad skal man bruge motionsystemer til
der er ikke brug for det på min lcd/led samsung og der er heller ikke brug for det på en plasma

det eneste det giver er et falsk billede