Jeg kan ikke svare sammenligneligt med Sony KDL-46EX500, men valgte selv Panas G30 for nylig. Jeg har skriblet lidt om min førstegangsoplevelse (en lille uges brug) af det vs. V20 i tråden
Panasonic G30 el. V20.
Beano skrev:Jeg har lige skiftet til plasma (Panasonic VT30) fra Bravia LCD (anno 2007) og vil give madass ret - farver, kontrast, hastighed, etc. på moderne plasma er et stort skridt frem.. specielt hvis man kommer fra lidt ældre LCD.
Det nikker jeg klart genkendende til

Mit 32" Bravia var så fra 2004. Min første tanke ved at gå over til Panas G30 var noget så spøjst som at bide mærke i, at temperaturen her i værelset faldt, fordi skærmen var langt mere kølig (i tændt tilstand naturligvis) end den brandvarme Bravia LCD-skærm!
Det var også ret uvirkeligt at opleve digitalt HD-tv (DVB-C), selvom jeg har oplevet det på min brors lidt ældre Pana S10E. Jeg gav også mit gamle no-name antennekabel sparket til fordel for et tredobbelt afskærmet antennekabel (
Argon 5491). Ved ikke, om det er overkill, men er vel nu garderet imod evt. "forstyrrelser" fra andre af mine kabler
Skal i øvrigt love for, at en kalibrering med indstillingerne fra
Flatpanels G30-test gav bonus, inden G30 blev indviet med den japanske
Goemon (langt mere underholdende end Casshern fra samme instruktør!) på Blu-ray

(brugte ca 4 timer på at se en film, der varer ~128 min...genså en del sekvenser, herunder med og uden "24p Smooth Frame" slået til på Middel, først på Maksimum, der medførede delvis forvanskning af underteksterne - bruger nu kun funktionen på Middel i anime, som jeg synes har gavn af de flydende panoreringer).
Mit gamle Bravia LCD havde også mat skærm, men jeg har ikke oplevet grimme refleksioner på G30-plasmaskærmen (der har antirefleksfilter). De dæmpede lysforhold i omgivelserne hjælper sikkert også med at undgå dette.
Jeg ser derfor ingen direkte fordel ved mit gamle Bravia LCD ift. G30 PSD.
Jeg kan endnu ikke kommentere i forhold til spil, da G30 ikke er brugt til det endnu, andet end at Flatpanels flere gange har nævnt i tests, at input lag på 19-24ms (med IFC slået fra) skulle være en fordel i spil. Citerer VT30-testen:
Med IFC-systemet deaktiveret målte jeg overraskende lav input lag (forsinkelse på signalet fra det modtages til det vises på skærmen) på 19-24 ms. Det gør også VT30 et sublimt valg for konsolspillere, og bedre end de fleste LCD/LED-fladskærme.
Link: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1303893696
Jeg har (endnu ikke) oplevet det blå/gullige slør med G30, som Beano nævner. Som sagt, kun lidt forvanskede undertekster, da "24p Smooth Frame" var slået til på Maksimum i en Blu-ray-afspilning. Jeg har bemærket lidt slør, men ikke irriterende, og mener det er fosforsløret (?), der jo er ganske naturligt for plasma-tv (svjhf).
intentus