Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TubTub
Jeg har en pioneer 5090H i perfekt stand med tilhørende underhøjtaler som jeg gerne vil høre jeres vurdering af en salgspris på.
Af TubTub
nyprisen er iøvrigt 27000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En 7-8000 er nok det højeste du bør håbe på. Underhøjttaleren er dog et stort plus.
Af TubTub
nej det regnede jeg egentlig heller ikke med.. slet ikke nok til at ville skifte den.. eftersom det eneste den mangler ift det der er på markedet er 3d.. billedet er stadig ikke slået efter min mening
Af xcardman
har selv en 500m

lige da den kom var prisen 35000 kr

men det kan du alså ikke bruge til meter

Ja behold den, bedre billede fåes ikke

3D skal ses på projektor hjemme eller i bio
hvis alså man har lyst
Af lennon
TubTub skrev:nej det regnede jeg egentlig heller ikke med.. slet ikke nok til at ville skifte den.. eftersom det eneste den mangler ift det der er på markedet er 3d.. billedet er stadig ikke slået efter min mening
3D er måske det den MINDST mangler . Det er i min verden værre med manglende DVB-C tuner - USB recording - flatdesign - smart TV, - og en nyere dåbsattest ;) . Alt dette får du i flæng ved køb af spritnyt Panasonic og Samsung. Disse halter retfærdigvis marginalt på sortniveau vs Pio5090, men koster altså også under det halve af Pios komplet ligegyldige nypris .

Så ja, - ca 7-8000k med lidt held . .
Af xcardman
man har forskellige behov

min er 6 cm dyb, så den er næsten som et crt tv

bruger en ac ryan til optagelser fra min pc

for hvis dit tv går i stykker, så ryger alle dine optagelser

så alle de nye ting er rigtig smart O-O
Brugeravatar
Af hans123
Behold dit pioneer. Du får intet bedre.

Men det kan blive svært at å god pris for da der ønskes mange af de nye ting frem for billed kvallitet.

Jeg vurderer at du kan få 5-6000.- for det. Prøv at sætte det salg på dba.
Af Mysen
lennon skrev:
TubTub skrev:nej det regnede jeg egentlig heller ikke med.. slet ikke nok til at ville skifte den.. eftersom det eneste den mangler ift det der er på markedet er 3d.. billedet er stadig ikke slået efter min mening
3D er måske det den MINDST mangler . Det er i min verden værre med manglende DVB-C tuner - USB recording - flatdesign - smart TV, - og en nyere dåbsattest ;) . Alt dette får du i flæng ved køb af spritnyt Panasonic og Samsung. Disse halter retfærdigvis marginalt på sortniveau vs Pio5090, men koster altså også under det halve af Pios komplet ligegyldige nypris .

Det kommer vel an på, hvad årsagen til dit ønske om et skifte er. De ting, som Lennon nævner nu, er bestemt ikke uvæsentlige. Hvis fokus er udelukkende på billedkvalitet, er det ikke værd at sælge. Hvis det er fordi, du ønsker 3D, synes jeg heller ikke, du skal sælge. Det er altså bare en gimmick, og efter min mening er en flot 2D film langt mere behagelig at se, end end god 3D film er.
Ønsker du en større skærm, så får du jo, udover de ekstra tommer, de ting med som Lennon nævner. Jeg er selv gået fra Yousee boks, som er en yderst velanmeldt ekstern tuner, til et tv med optagefunktion indbygget, samt mulighed for pause af live-tv osv. Det er en klar forbedring af brugeroplevelsen, og selv om billedkvalitet også i mine øjne er det primære, så er det altså ikke ligegyldige ting, der afløses af diverse bokse... Jeg har endda en glimrende Harmony One fjernbetjening, så det er ikke derfor, jeg ser de eksterne bokse/ mediecentre som en forringelse af brugeroplevelsen.

Hvis du skal have flere tommer, er de ekstra features værd at tage med. Trænger du bare til nyt, er disse features ikke de ekstra penge værd, som du skal smide oveni. Især ikke i betragtning af, at billedkvaliteten ikke forbedres.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bruger selv en Yousee-boks på et LX5090 og ift. mit andet TV, som har alle herlighederne indbygget, så ser jeg overhovedet ingen forskel i brugervenlighed. Jeg har også opsat systemet med universalbetjening og det kører fuldstændigt gnidningsløst - og præcis ligeså godt som TV'et med tingene indbygget.

Det er utopisk at tro, at man ikke bliver nødt til at supplere med en boks til sit TV på et eller andet tidspunkt.
Af lennon
Torben Rasmussen skrev:Jeg bruger selv en Yousee-boks på et LX5090 og ift. mit andet TV, som har alle herlighederne indbygget, så ser jeg overhovedet ingen forskel i brugervenlighed. Jeg har også opsat systemet med universalbetjening og det kører fuldstændigt gnidningsløst - og præcis ligeså godt som TV'et med tingene indbygget.

Det er utopisk at tro, at man ikke bliver nødt til at supplere med en boks til sit TV på et eller andet tidspunkt.
Fair nok .
Men når man skal vurdere et brugt TV må man nødvendigvis tage udgangspunkt i markedet som det er her og nu . Og i det lys har Pio5090 alt andet lige nogle markante mangler . Den sublime billedkvalitet er eneste grund til at den muligvis kan indbringe 7-8 k , - i stedet for det halve . . .
Brugeravatar
Af MigSelv
lennon skrev:

Dertil kan så lægges strømforbruget på en Pioneer.
Vi kan takke EU for, at nye plasma tv ikke opnår tidligere tiders sortniveau. Nutidens sortfiltre mangler effektivitet, for at holde strømforbruget nede.
Af JesperAndersen
Indrømmet; jeg forstår oftest ikke disse "hvad-er-mit-grej-værd" - tråde...heller ikke denne.

Der spørges til - blandt hvad vi må formode er " kyndige" ud i brugtpriser - og der svares på anmodningen.....og efterfølgende svarer trådstarter at "det er da meget mere værd"......jamen, hvorfor spørges der så om en given prisvurdering, når man i forvejen har en ide om hvad tingene (ikke) skal koste..?....

Hvis man virkelig mener at ens udstyr er "guld" værd, jamen, for pokker, så opret da en annonce med ens produkt til den pris man selv drømmer om at få for det....og dybest set ER det jo dybt irrelevant hvad andre ikke-potentielle købere mener det er værd - det som det handler om, er at finde een køber som reelt ønsker at købe det angivne produkt.

...mere konkret, for nu at prøve på at være "konstruktivt bidragende", at forestille sig en salgspris højere end netop de nævnte 7-8.000 kr. er i min optik ganske urealistisk. Og som anden nævner, så er nyprisen fuldstændig uinteressant!

Måske man i dag stadig ikke kan finde helt samme sortniveau som et gammelt pio tv - men det er SÅ mange andre parametre i dag som betegner et rigtig godt TV. Og all in all, er et Panasonic VT 30 ( el. VT 20?) og et Samsung D8005 (plasma) et bedre tv end et gl. Pio 5090......og til priser på hhv. 15000 og 12.000....INCL. garanti.

just my 50 cents....

MVH