Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
Kolvig skrev:Mange tak for alle jeres gode inputs - det er bare super med al den hjælp...:-)

Jeg vil senere idag, prøve at tage ind i en butik og "kigge" på sagerne. Og håber derved at finde den røde tråd.

For hold da helt op, hvor er jeg rundt på gulvet..:-)

Man kunne jo godt sige at skaden ikke er så stor, hvis man købte VT30. Da man jo bare kunne fortryde sit køb!...... Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg står lidt i en kattepine. For jeg har ikke råd til at købe VT30 førend jeg har solgt 8705 og hvis scenariet er sådan at jeg får solgt 8705 og køber VT30, så er der ingen vej tilbage!.... Da 8705 ikke er at købe mere og så skulle jeg jo være svimlende heldig at finde et andet brugt, men der er MEGET få i omløb.

Der bliver anbefalet at jeg købte LG i stedet. Det har jeg faktisk også overvejet, indtil jeg fandt ud af at deres Cinema serie ikke kom i 65", som der først blev lovet fra LG side..... Grundet mit svage syn vil jeg meget nødigt under en 65".
Ang. at fortryde sit køb, så værd opmærksom på, at du kun kan sende det retur, hvis du har købt det i en webbutik eller i elgiganten, andre butikker tager normalt ikke tv retur, hvis de har været taget i brug. Dertil skal du som regle selv betale for fragten retur til forhandleren. Så for din egen skyld, ha det på plads inden du køber noget.
Af Kolvig
Så har jeg været i TV butikken...:-)

Og som ventet, blev jeg ikke meget klogere...:-)

Der var nu heller ikke en VT30, men derimod en VT20, som vel også er rimelig tæt på?.... Og så var der 2011 Samsung LED moddeller.

For mig at se, så "tror" jeg at de nye LED modeller er bedre end sidste års moddeller, med hensyn til de anker jeg har på 8705 modellen. Så jeg kan udtrykke det sådan at hvis valget stod mellem en Samsung LED 2011 model og en VT30, så valgte jeg en LED model.

Men nu er prøblemet jo bare at der ikke findes så store skærme i dette års LED modeller. Så mit alternativ er jo fortsat kun VT30.

Jeg bliver simpelthen nød til at gå i tænkeboks, men jeg er nok begyndt at hælde til at beholde min 8705, da jeg er meget bange for at jeg ikke kan forliges med den "flimren" VT30 utvivlsomt ville have. Og det selvom jeg er 100# sikker på at VT30 vil være meget bedre på alle de andre områder.
Af basse32
Jeg kan kun sige jeg har GT30 og er tilfreds, men tager du VT30 er det en my bedre og så tror jeg ikke du får bedre.(Jeg har set begge close up).
Der med sagt at du går ikke fejl af Panasonics top modeller, men ja det mere maleri agtige billede på led/lcd er også godt. Så det er nok et spørgsmål om temperament der skal afgøre dit valg, og vi ser jo ikke ens på tingene.
Held og lykke med valget
Af THM
hvis flimren genere dig på plasma i butikken skal du ikke have plasma ;)
Tror heller ikke IFC er ligeså kraftigt som motion plus, men det vil stadig udglatte det meste kildemateriale til at køre glidende...

Måske du skulle vente på sony's 65" HX920 der skulle komme senere på året. den skulle have gode betragtningsvinkler for et lcd tv, og desuden skulle sony's motion flow være noget nær det bedste frame interpolation man kan få :)
Af lennon
Alle testsites er ikke i tvivl om at PanaVT30 er referencen . Så de vurderer altså nævnte plasma issues til at være temmeligt sekundært , set i forhold til den noget bedre billedgengivelse - i forhold til LCD/LED . Men derfor er PanaVT30 ikke nødvendigvis bedste valg for dig . .
Af Kolvig
Fortsat tak til alle jeres meninger - det betyder rigtig meget at høre alle de forskellige synspunkter...

THM. Mange tak for at gøre mig opmærksom HX920. Den ser meget interessant ud. Troede kun der var Pana og Samsung, når skærmen skulle være så stor..... Sony'en skal helt sikkert med i mine overvejelser. Håber så denne gang at Flatpanels har fået korrekte oplysninger omkring størrelserne. Da flatpanels også var informeret om at LG vil lancere deres Cinema serie i 65". Men sådan skulle det jo ikke være...:-(
Af Kolvig
Har kigget videre på HX920 serien..... Den ser jo rigtig lækker ud, men efter hvad jeg kan finde frem på nettet, så kommer 65" til at koste en formue, som jeg ikke tror jeg får råd til..:-)

Kan se i de lande hvor den er prissat, der koster 65" modellen dobbelt op af en 55". Og når en 55" ligger omkring 25.000kr. Såh er det vel kun at sige uff!
Af preps
Jeg er desværre en af dem som er fanget i et dillema ved at syntes at plasma har det bedste billede, men samtidig er super følsom overfor PWM-noise, og derfor oplever jeg plasma-billederne som MEGET urolige.

Derfor kunne jeg frygte at du også vil opleve plasma billederne som urolige, især når du er så stor tilhænger af 200 Hz billedet på dit nuværende tv.
Af Kolvig
Tror du har ret!....

Efter at have fået så mange gode inputs i denne tråd, føler jeg mig mere og mere sikker på at det nok ikke skal være plasma for mit vedkommende. Og derfor vælger jeg nok og beholde 8705 og ser hvad tiden bringer...:-)

Igen tak til alle som har medvirket....