29 jun 2011, 22:49
Mit trofaste Philips 32PF9968 er stået af - 4½ år gammelt - en inverter er brændt af og der kan åbenbart ikke skaffes reservedele. Det var vist en rimelig god model, den gang det var nyt - highend?
Jeg er i den heldige situation, at jeg har tegnet en 5-årig produktforsikring. Skaden er blevet behandlet hurtigt og med fin service (modsat mange af de historier man kan læse om herinde ang. produktforsikringer).
Forsikringsselskabet har foreslået et Samsung som erstatning, men jeg kan ikke finde ret mange specs på det konkrete tv Samsung LE32D585XXE
Det gamle tv: Philips PF9968 specs
Jeg er klar over at opløsningen er højere på det nye tv. Hvorvidt Philips Pixel Perfect 2 skulle være bedre eller ringere end Samsung HyperReal Engine har jeg ingen ide om. Men jeg er i tvivl om følgende:
Det gamle tv...
Desværre kan jeg kun få en demo af skærmen i Gentofte og jeg bor ved Slagelse, så det er lidt langt for at kigge og lytte på et tv.
Jeg håber nogen herinde kan bidrage med lidt flere oplysninger.
Tv-kigger Ener
Jeg er i den heldige situation, at jeg har tegnet en 5-årig produktforsikring. Skaden er blevet behandlet hurtigt og med fin service (modsat mange af de historier man kan læse om herinde ang. produktforsikringer).
Forsikringsselskabet har foreslået et Samsung som erstatning, men jeg kan ikke finde ret mange specs på det konkrete tv Samsung LE32D585XXE
Det gamle tv: Philips PF9968 specs
Jeg er klar over at opløsningen er højere på det nye tv. Hvorvidt Philips Pixel Perfect 2 skulle være bedre eller ringere end Samsung HyperReal Engine har jeg ingen ide om. Men jeg er i tvivl om følgende:
Det gamle tv...
- * var tilsluttet 2 x HDMI, 2 x scart og 1 x RGB. Dette behov har jeg stadig
- * regulerede selv lysstyrken ift. lyset i rummet - gør samsung også det?
- * var lysstærkt selv i dagslys
- * havde en "mat" antirefleksbehandlet skærm. Jeg er bestemt ikke interesseret i en moderne "spejlblank" skærm
- * havde en smal, lækker fjernbetjening som jeg er glad for. Hvordan ser det ud med Samsungs?
- * havde digital lydudgang. Har Samsung det?
Desværre kan jeg kun få en demo af skærmen i Gentofte og jeg bor ved Slagelse, så det er lidt langt for at kigge og lytte på et tv.
Jeg håber nogen herinde kan bidrage med lidt flere oplysninger.
Tv-kigger Ener