Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
Fredtoft skrev:
THM skrev: også bekymrende, og underligt, at evnen til at vise 24p tilsyneladende er forringet :((
Hvordan er gengivelsen af 24P forriinget?
der er en bruger der har oprettet en tråd om det.
troede ik rigtig på det før en anden bruger, som er gået fra et ps63c7705 til ps64d8005, skriver at d8005 "hakker" lidt mere ved bevægelserne i blurayfilm...
Af Junkwavepete
Magen til brok fra "bang" skal man da lede længe efter... Gå i en butik, køb og få oplyst hvad der følger med skærmen, eller vær glad for at du har købt det billigt...
Af TheSleeper
PS64D8005 : Har Micro Dimming og Audio return channel

PS59D7005 : Har ikke Micro Dimming og Audio return channel

Det er de enste forskelle på de 2 skærme :0)

PS. Skal skærmen have kørt et vis antal timer før man begynder og kalibrere skærmen ? Ayone ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke hvis du selv gør det, men hvis du betaler dig fra det, så er det en god idé. Farverne vil ændre sig de første par hundrede timer, hvilket jo ikke er så slemt hvis du selv står for kalibreringen (din tid er jo gratis ;) ), men hvis du betaler 3000 kr. for at få indstillet TV'et, så er det nok værd at vente lidt.
Af TheSleeper
Nogen der ved hvordan man aktivere "Cinema Smooth" på en PS59D7005 ?

Den ligger under film, men jeg kan ikke vælge den ?
Af kskruger
TheSleeper skrev:Nogen der ved hvordan man aktivere "Cinema Smooth" på en PS59D7005 ?

Den ligger under film, men jeg kan ikke vælge den ?
På min Samsung 50B850, kan jeg kun aktivere den, når jeg har sat en Blu-Ray film på og der efter går ind i menu'en. Måske det samme gælder for din PS59D7005.
Af TheSleeper
Hmmm så man kan ikke aktivere Cinema Smooth når jeg kører film over en DLNA server ?

Nogen der har et "Work around" til det ?

Ellers ryger skærmen tilbage :0(
Af kskruger
TheSleeper skrev:Hmmm så man kan ikke aktivere Cinema Smooth når jeg kører film over en DLNA server ?

Nogen der har et "Work around" til det ?

Ellers ryger skærmen tilbage :0(
Nu må du ikke sammenlignede Cinema Smooth med 100 Hz og 200 Hz fra LCD verden. Cinema Smooth bruges kun i forbindelse med korrekt afspilning af 1080/24p Blu-Ray. Ved andre formater er den deaktiveret. 100 Hz og 200 Hz er i mine øjene ikke nødvendigt på et plasma tv, hvis billedet hakker, så er det optagelsen den er gal med og ikke tv'et.
Af TheSleeper
De samme film var flydende på UE55D8005 ...

Filmene hakker for vildt på den her skærm :0(

Jeg troede seriøst også der var en form for Motion plus på denne skærm til almindelige MKV X264 over DLNA server ...

Jeg er virkelig skuffet ...
Af kskruger
TheSleeper skrev:De samme film var flydende på UE55D8005 ...

Jeg troede seriøst også der var en form for Motion plus på denne skærm til almindelige MKV X264 over DLNA server ...

Hvordan er billedekvaliteten når vi snakker Blu-Ray? i forhold til UE55D8005

Kan du se om den her noget der hedder Motion Judder Canceller? det kunne måske afhjælpe.
Af Mysen
motion judder canceller kan aktiveres over dlna på C7705, men det tilføjer altså sæbeoperaeffekt.
Af TheSleeper
kskruger skrev:
TheSleeper skrev:De samme film var flydende på UE55D8005 ...

Hvordan er billedekvaliteten når vi snakker Blu-Ray? i forhold til UE55D8005

Kan du se om den her noget der hedder Motion Judder Canceller? det kunne måske afhjælpe.
Nu har jeg rodet rundt med min nye skærm i weekenden og jeg er ikke imponeret. Jeg tror overgangen fra LED til Plasma er lidt for stor en mundfuld for mig :0(

Denne plasma skærm nedtoner alt i billedet og gør billeder uklare og døde. Farvene er flotte, men det er det. Den er UTROLIG dårlig til at håndtere SD kanaler mens HD signaler er OK.

Kommer der en hvid scene i en film / Spil / TV så er det gråt og det ser forfærdeligt ud :0(

Der er meget Digital støj både i almindelig TV og afspilning af X264, så man bliver nødt til at aktivere støj filteret og signalet bliver meget utydeligt med det aktiveret. Jeg afspiler mine film over en DLNA server

Den har ingen former for "Cinema Smooth" (kun ved 24P signal) eller "Motion Judder Canceller" hvilket gør at når kameraet panner fra side til side hakker det rigtig meget på denne skærm.

Desuden så har alting en meget gul tone i skærmen ISÆR hudtonerne ? det ser virkeligt skidt ud. Jeg har prøvet 4 forskellige kalibrerings indstillinger og intet har fjernet det.

I mine øjne så vinder UE55D8005 STORT over PS59D7005 og jeg ville have kunnet leve med det clouding hvis jeg vidste hvor dårlig denne skærm er :0( NEDTUR

PS. 3Dén på denne skærm slår UE55D8005, men den er meget meget mørk under 3D. Og at smide mere cellelys på gør faktisk intet på denne skærm. Så ikke noget med at se 3D før der er meget mørkt i stuen ...

Jeg ved ikke om det bare er mig eller hvad det er, men jeg synes det er en utrolig dårlig skærm i forhold til UE55D8005, som har noget af det bedste billede jeg har set EVER ... (men som lider af seriøs clouding problemer i mørke scener)
Senest rettet af TheSleeper 27 jun 2011, 14:38, rettet i alt 1 gang.
Af StoreSol
Det lyder ikke godt Sleeper, og du har ikke mulighed for at returnere plasmaskærmen, og så evt. skifte mærke?
Af TheSleeper
StoreSol skrev:Det lyder ikke godt Sleeper, og du har ikke mulighed for at returnere plasmaskærmen, og så evt. skifte mærke?
Det er min 6 skærm fra denne forhandler, da 5 ud af UE55D8005 havde seriøst clouding problemer ...

Han har nu valgt at ignorere mine mails :0( LOL

Så tror s.. ikke jeg kan få denne returneret og få pengene tilbage desværre ... Føler jeg har smidt 16.000 kr ud på denne skærm "Im sad Im VERY sad" ... ;;)