kskruger skrev:TheSleeper skrev:De samme film var flydende på UE55D8005 ...
Filmene hakker for vildt på den her skærm :0(
Jeg troede seriøst også der var en form for Motion plus på denne skærm til almindelige MKV X264 over DLNA server ...
Jeg er virkelig skuffet ...
Hvordan er billedekvaliteten når vi snakker Blu-Ray? i forhold til UE55D8005
Kan du se om den her noget der hedder Motion Judder Canceller? det kunne måske afhjælpe.
Nu har jeg rodet rundt med min nye skærm i weekenden og jeg er ikke imponeret. Jeg tror overgangen fra LED til Plasma er lidt for stor en mundfuld for mig :0(
Denne plasma skærm nedtoner alt i billedet og gør billeder uklare og døde. Farvene er flotte, men det er det. Den er UTROLIG dårlig til at håndtere SD kanaler mens HD signaler er OK.
Kommer der en hvid scene i en film / Spil / TV så er det gråt og det ser forfærdeligt ud :0(
Der er meget Digital støj både i almindelig TV og afspilning af X264, så man bliver nødt til at aktivere støj filteret og signalet bliver meget utydeligt med det aktiveret. Jeg afspiler mine film over en DLNA server
Den har ingen former for "Cinema Smooth" (kun ved 24P signal) eller "Motion Judder Canceller" hvilket gør at når kameraet panner fra side til side hakker det rigtig meget på denne skærm.
Desuden så har alting en meget gul tone i skærmen ISÆR hudtonerne ? det ser virkeligt skidt ud. Jeg har prøvet 4 forskellige kalibrerings indstillinger og intet har fjernet det.
I mine øjne så vinder UE55D8005 STORT over PS59D7005 og jeg ville have kunnet leve med det clouding hvis jeg vidste hvor dårlig denne skærm er :0( NEDTUR
PS. 3Dén på denne skærm slår UE55D8005, men den er meget meget mørk under 3D. Og at smide mere cellelys på gør faktisk intet på denne skærm. Så ikke noget med at se 3D før der er meget mørkt i stuen ...
Jeg ved ikke om det bare er mig eller hvad det er, men jeg synes det er en utrolig dårlig skærm i forhold til UE55D8005, som har noget af det bedste billede jeg har set EVER ... (men som lider af seriøs clouding problemer i mørke scener)