Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
Kralle skrev:Det er ikke sikkert jeg har det, da det ikke er den bedste væg jeg har på mit værelse, men mit 32" sidder da på væggen nu. Ved ikke om et større fjernsyn kan det. Ja, det er rigtigt, men det kan godt blive for stort når afstanden ikke er mere. 50" det er jeg sikker på der er på stort til mit værelse. Det skal være max 42"
Det er da rart, at du " Er sikker på 50 " er for STORT ", når næsten alle andre mener det absolut ikke er, på en afstand af 2,5 m..
Hvad jeg mener er, hvorfor spørge om hjælp, når du allerede har beslutttet dig???
Af Kralle
Ja, jeg er sikker på at et 50" er for stort når afstanden ikke er mere. Mener alle det modsatte?
Jeg har besluttet mig for det ikke skal være 50" det er for stort. 40 eller 42 skal det være :)
Af basse32
Ja til de 2,5 meter er 42 perfekt. :)

Jeg har lidt længere men ikke mange centimeter, og blev rådet til større.
Det er jeg glad for.
Men ingen roser uden torne, og det er skide godt mit 46GT30 og endnu bedre når det er dvd eller bluray eller en hd kanal.
Men hvis man er pernitten og ser masser af almindeligt tv, ja så vil man kunne se fejl, små men de er der.
Så min mening er 42" og så giv en smule mere, og tag et Panasonic 42G30 (G20 er faktisk også ret godt hvis det er). Men plasma er bare den my bedre medmindre du har direkte lys fra vinduer(stadig federe når det er mørkt), eller har råd til en af de nye top modeller led/lcd.
Bare min 5 øre om det. Held og lykke med valget. 8)
Af Kralle
Ja præcis!

Vil du mene jeg skal købe sådan et fjernsyn eller?
Af basse32
Hmm ja... Men hvilket kan jeg ikke svare dig på da jeg har set både G20 og G30, og syntes de gør det godt til prisen. Men igen hvad er behovet og hvad vil man give og så lige hvad med design? Syntes du skal tage ud og se dem i butikker og se design/funktioner, og så husk i butikken kan du ikke altid regne med billed kvaliteten.
Men giv lige lidt mere hvis du sidder mange timer foran tv, det gælder for i øvrigt også sengen hvis man tænker over det. :D
Af Kralle
Jeg har ikke set dem. Hvad koster de? Det skal være sort. Hvorfor kan man ikke det?

Ja. jeg sidder i sengen, da jeg ingen sofa har på værelset.
Af Supergris
Min 5 øre går til, at du køber et LG 50PK350 til 5.000 kr..
Jeg vil vædde en STOR vaffelis på, at du vil blive meget glad for dit valg, og så holder du dig indenfor budgettet...
Hverken billede eller design fejler noget og 50 " er ingenlunde for stort på den afstand.
Af netfors
42" G20 koster ca. 5,5K og G30 ca.6K. Så det er lidt over dit budget. Og G20 er ikke sort!
Jeg er enig med "supergris". 50PK350N er det bedste du får indenfor dit budget, og det burde også overholde kravet til design, i hvert fald indenfor farve. Og størrelsen er perfekt O_O
Af Kralle
Okay!

Men jeg vil stadig mene at et 42 og 50 er for stort når afstanden kun er 2,5 meter. Er i sikker på at størrelsen ville være perfekt?

Har i set hvordan det ser ud nu på det link jeg har sendt?
Af netfors
Ja, jeg har set det. Jeg tror sagtens du kan have et 50" der.
Afstanden er ca. den samme som jeg har til mit 50". Jeg har lidt længere, men hvis det stod til mig, var mit også et 63". Men det synes generalen derhjemme ikke :p
Af Kralle
Okay!

Så tror jeg bare ikke vi har samme holdning for jeg tror det bliver alt for stort, det mener min bror også det vil blive :)
Af netfors
Fair nok :)
Hvis du vil længere ned end 42", er der reelt ikke de store muligheder med plasma, så hedder det LCD? Der må andre hellere træde til med en hjælpende hånd. Der er jeg ikke til meget hjælp :(

Skal lige høre. Hvad bruger du primært dit tv til? Film? Tv? eller spil? Eller lidt af det hele?