Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kralle
Hej!

Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn, men da jeg ikke ved så meget om priser og sådan, så ville jeg høre om jeg kunne få lidt hjælp herinde. Det er jo dumt at købe det i en butik når man kan købe en på nettet og spare en masse penge. Prisen er omkring de 5000 kr. Skal helst være led og gerne full hd. Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Christian
Af Supergris
Hvis du vil have hjælp, må du lære at skrive lidt om dit behov, samt hvilken afstand du skal sidde fra det, ellers er det jo umuligt at rådgive!
Til 5.000 kr. er mulighederne dog begrænsede. Alligevel kan man faktisk få et 50 " plasma i rigtig god kvalitet fra LG i denne prisklasse...
Af Kralle
Det skal være på mit værelse og jeg er 5 meter fra det ca. Skal ikke have plasma. Det skal være full og gerne led.
Af netfors
Et sådan tv findes ikke! :s
Med 5 meter ville jeg sige du skal have et 60"+ Og det kan du ikke få til 5K, og slet ikke hvis det ikke må være plasma. Hvorfor må det ikke være plasma?? ;;)
Til 5000,- kan du ikke få et ordentligt tv, hvis du fravælger plasma. Du kan få et 50" plasma til 5K, og 50" er da minimum med en sidde afstand på 5 meter.
Jeg kan som sagt ikke nævne nogle LCD/LED modeller der passer i størrelse/pris, men af plasma kan jeg blandt andet nævne LG 50PK350N eller Panasonic P50C3E (dette er dog ikke full-HD!) :)
Af Kralle
Jeg skal have et full hd fjernsyn og det er der ikke mange plasma skærme der er. 60" er for stor til det her værelse jeg har. Det skal være 40 eller 42"
Af Mysen
Har du besluttet dig for, at du ikke vil lytte, inden du skriver herinde?
42" til 5 meters afstand, og så er Full-HD er klart overflødigt. Desuden er næsten alle plasmaer i Full-HD, og du bør lytte til afstandsforeslagene. Ellers kan du ligeså godt spare kræfterne og droppe researchen, smutte ned i Bilka og købe det tv, som koster 5000...
Af netfors
Kralle skrev:Jeg skal have et full hd fjernsyn og det er der ikke mange plasma skærme der er. 60" er for stor til det her værelse jeg har. Det skal være 40 eller 42"
Hvad mener du med, der ikke er mange plasma tv der er full-hd? Stort set ALLE tv i dag, også plasma er full-hd. Jeg nævnte et for dig der ikke er full-hd, fordi med den sidde afstand og til den pris er det lige meget med full-hd, da du ikke kan få et tv der er stort nok, til du får nogen glæde af full-hd ::l
Men det er mere undtagelsen end reglen at tv'et ikke er full-hd. Det har næsten alle plasma tv i dag.
Det LG jeg skriver om (50PK350N) er full-hd, og et bedre tv til 5K med den afstand kan du ikke finde? Hvis du vil have et 40"-42" skal du jo købe en rimelig god kikkert ved siden af 8)
Af PhDream
Elsker når folk selv beder om hjælp, for derefter at afvise den, fordi den ikke passer med deres verdensopfattelse.

Jeg er ikke plasma-fan, men hvis man vil have det godt og billigt, er der ikke mange valgmuligheder ud over plasma.

Man kan ikke få et godt LED tv til 5000 kr, uanset størrelse.

Hvis det SKAL være LED, FHD og billigt, skal man jo bare tage ud i en butik og vælge det billigste tv, man kan finde. Med de kriterier er mulighederne meget begrænsede.

Dog synes jeg, at det er ok, hvis TS ikke vil have et tv over 42", selv om siddeafstanden er for stor. Man behøver ikke være slave af afstand/størrelse retningslinierne og det er ikke alle, der kan lide at have et stort tv stående. Vi ved jo ikke om der er nogle designmæssige hensyn, TS skal overholde. :)
Af Kralle
Jeg vil gerne lytte til folk herinde. Jeg tog fejl der er ikke 5 meter hen til fjernsynet, der er 2,5meter, så det er for stort vil jeg mene?
Af netfors
Øhh, nu afviste ham jo ikke fordi det ikke passede ind i min verdens opfattelse? Jeg sagde bare at et at et sådan tv ikke fandtes?? Til den pris :s
Og når jeg så får at vide, han ikke vil have plasma, fordi de generelt ikke er full-hd, må jeg vel gerne korrigere. ;;)
Hvis han ikke vil have et tv over 42" er det fint med mig. Men selv i 42" klassen er det meget begrænset hvad man får af god kvalitet LCD (helst LED, som der bliver skrevet O-O ) til 5K.

Til trådstarter: Ok, 2,5 meter. Det er en helt anden snak end 5 meter O_O
Men jeg vil nu stadig råde dig til ikke at udelukke plasma. Du kan få nogle 42" plasma skærme, også med full-hd :)
Af Kralle
Ja præcis, det er en anden afstand vi snakker om nu.
Men et 42" tror jeg bare der vil være for stor når afstanden ikke er mere
Af netfors
Kralle skrev:Ja præcis, det er en anden afstand vi snakker om nu.
Men et 42" tror jeg bare der vil være for stor når afstanden ikke er mere
Nu tør jeg snart ikke råde om afstand mere, men hvis du har plads til det på væggen, kan du sagtens have et 42". Du kan også sagtens have et 50" med 2,5 meter, det vil rigtig mange herinde sige ;) Man vender sig rigtig hurtigt til et stort tv....Og fortryder rigtig hurtigt hvis det er for lille! Og ikke mindst hvis du skal bruge det til at spille på, har man en tendens til at rykke tættere på....Så kan det sagtens være 50" (hvis vægpladsen tillader det) :p
Af Kralle
Det er ikke sikkert jeg har det, da det ikke er den bedste væg jeg har på mit værelse, men mit 32" sidder da på væggen nu. Ved ikke om et større fjernsyn kan det. Ja, det er rigtigt, men det kan godt blive for stort når afstanden ikke er mere. 50" det er jeg sikker på der er på stort til mit værelse. Det skal være max 42"
Af netfors
Ok, 42" it is ;) Vil ikke høre noget om du har fortrudt om en måned dog, hehe.

Jeg er ikke den skarpeste i LCD tv.
I plasma laver Panasonic 42" modeller.
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?ref=r ... e_max=5500
Sidste års modeller slutter med 20 (X20, S20 osv) i dette års modeller slutter med 30 :)
Det er nok noget af det bedste du får til 5K i 42" Men det er bestemt heller ikke dårlige tv. (B