Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
Rasmus Larsen skrev:
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?

PS - men bortset fra den lille detalje, så tak for endnu en fin/interessant test. :)
Jo bestemt. Jeg kan se, at jeg har byttet rundt på mørke nuancer og lyse nuancer i sætningen. Den får jeg lige rettet til.
Fint, og for lige at præcisere, så var det var altså i den anden del af sætningen at der var byttet om på de lyse og mørke nuancer. Jeg troede først at det var måleresultaterne der var byttet rundt på, men Fredtoft's målinger bekræfter at det faktisk er de lyse nuancer som er for mørke (har for høj gamma) i standardprofilen, hvilket jeg synes er lidt overraskende.

Det som kan gøre alt det med gamma lidt forvirrende er nok at en 'flad' gammakurve faktisk er krum, og også det at en højere værdi repræsenterer en mørkere tone, hvor det er mere normalt når der snakkes tonekurver (i foto/billed behandling) at en højere værdi = en lysere tone. Ville være noget nemmere hvis en flad/neutral tonekurve også rent faktisk var flad når der snakkes skærme/displays, men det bliver jo nok lidt svært at lave om på. ;)
Af H2011
Rasmus Larsen skrev:
H2011 skrev:Super test Rasmus!

Jeg så at der var store fremskridt på 3D siden i forhold til 2010 modellerne fra Samsung, men et lille hint om hvordan den er sammenlignet med HX900 der i FP testen blev "kåret" til noget af det bedste 3d på LCD siden i 2010
Jeg synes de er nogenlunde på niveau mht. 3D. Samsung har dog fordelen med 3D-brillerne, forstået på den måde, at 3D-effekten ikke forsvinder, når man lægger hovedet på skrå - billedet bliver blot mørkere.
Med fare for at ligge ord i munden på dig 8)
Så er dette års Samsung 8XXX på højde med sidste års Sony HX900 ?

Hvis ja så kan man vel godt forvænte at Sony HX920 bliver "KING" når den engang kommer. (Her tænker jeg rå billede (x-talk osv.)

Som en lille ekstra sammenligning hvordan er 3d delen på EX720 vs Samsung 8xxx ?

"kigger seriøst efter et nyt 55" tv og det skal ikke være plastma da den "lille" tit kigger Ramajang og Cartoon, jeg tør simpelthen ikke satse i forhold til Burn in. Så Samsung eller sony er nok det jeg er mest lun på"
Af TheSleeper
Jeg modtager mit Samsung UE55D8005 d.27 maj :D

Tak til anmelderen, for at guide mig den rigtige vej ...

Super god TEST ...

God weekend til alle :)
Af TheSleeper
Mbendtsen skrev:Mit kom igår :D

Er vildt imponeret, især over 3d forbedringen, havde c8705 i 46" og det er bare crap sammenlignet med dette, ihvertfald på 3D området.

[img]http://forum.recordere.dk/uploads/4855/55d8005xxe.jpg[/img]
Der ser virkeligt lækkert ud :0)

Glæder mig som et barn til d.27 Maj ...

Tillykke med det :D

PS. Har du kalibreret skærmen ?
Af Gustav
Tak for anmeldelsen. Jeg har haft mit UE40D8005 ca 1 uge og er meget begejstret for mit nye TV

Internetforbindelsen i SMART HUB herunder webbrowseren og SF Anytime appletten er særdeles brugbare, men det er selvfølgelig nået omstændeligt at browse vha den medfølgrnde remote. Det vil nok være lettere med remote touch men den er jo noget pebret

Jeg har set 2 film fra SF anytime - film streames og kan ikke downloades - og den tekniske kvalitet var i top. Dog blev den ene film afbrudt et par gange med beskeden 'teknisk fejl', hvorefter det var muligt at trykke genoptag.

Min TDC bredbåndsforbindelse er på 8 MB

Jeg er dog stødt ind i 2 problemer.

1) Når SMART HUB aktiveres får jeg ofte meddelelsen: Vælg netværksforbindelse. Jeg har koblet TV'et til min trådløse router der kører krypteret. Så skal jeg bladre gennem adskillige billeder og vælge mit netværk.

2) Jeg er meget tilhænger af at se TV når det passer mig. Optagefunktionen er derfor særdeles brugbar. Blot ærgerligt der kun er en tuner. Jeg har tilkøbt Samsungs S2 portable disk på 1TB som extern HDD. Den kører i øvrigt uden strømstik.
Men jeg har desværre været ude for et par gange, at når en programmeret timeroptagelse skal gå igang, kommmer fejlbeskeden: Extern enhed ikke korrekt tilsluttet. Herefter tilbydes at køre en test, og den afslutter med en fejl, hvorefter den indkodede timeroptagelse slettes.

Jeg vil prøve at kontakte Samsung om dette problem, men hører gerne om andre har oplevet lignende.
Mvh Gustav
Af THM
TheSleeper skrev:
PS. Har du kalibreret skærmen ?
den ser vist ud til at stå i standard med den ekstremt høje lysstyrke, ville selv hurtigt få ondt i øjnene ;)
men bortset fra det ser den jo flot ud som den hænger der :)
Af VenturaDK
Hej alle

Først og fremmest tak til den ufattelige mængde god information, I alle er med til at give os andre.

Jeg har besluttet mig for at købe D8005 og har været rundt at indhente tilbud hos de forskellige forhandlere. Jeg havde ikke lige undersøgt bluray afspillerne på forhånd, så jeg ville lige hjem og tjekke først - og ser til min skræk, at Samsungs nyeste model C6500, får smæk på Whathifi: http://www.whathifi.com/review/samsung-bd-c6500

Jeg ville jo ellers gerne have haft et komplet Samsung system, så tingene snakkede bedst muligt sammen.

Mit spørgsmål er så - hvad vælger I andre? Jeg har selv kig på Panasonic BDT310 nu, som Whathifi roser til skyerne: http://www.whathifi.com/review/panasonic-dmp-bdt310

Alternativt er der selvfølgelig Samsungs c6900, som får bedre bedømmelse, men dog ikke helt oppe i skyerne: http://www.whathifi.com/review/samsung-bd-c6900

What to do? Jeg vil ud og købe mit gear ;)
Af casiraghi
VenturaDK skrev:Hej alle

Først og fremmest tak til den ufattelige mængde god information, I alle er med til at give os andre.

Jeg har besluttet mig for at købe D8005 og har været rundt at indhente tilbud hos de forskellige forhandlere. Jeg havde ikke lige undersøgt bluray afspillerne på forhånd, så jeg ville lige hjem og tjekke først - og ser til min skræk, at Samsungs nyeste model C6500, får smæk på Whathifi: http://www.whathifi.com/review/samsung-bd-c6500

Jeg ville jo ellers gerne have haft et komplet Samsung system, så tingene snakkede bedst muligt sammen.

Mit spørgsmål er så - hvad vælger I andre? Jeg har selv kig på Panasonic BDT310 nu, som Whathifi roser til skyerne: http://www.whathifi.com/review/panasonic-dmp-bdt310

Alternativt er der selvfølgelig Samsungs c6900, som får bedre bedømmelse, men dog ikke helt oppe i skyerne: http://www.whathifi.com/review/samsung-bd-c6900

What to do? Jeg vil ud og købe mit gear ;)
C modellerne er fra sidste år så bestemt ikke deres nyeste modeller, har dog ingen ide om D modellerne er bedre :)
Af VenturaDK
casiraghi skrev:
VenturaDK skrev:Hej alle
C modellerne er fra sidste år så bestemt ikke deres nyeste modeller, har dog ingen ide om D modellerne er bedre :)
Nåh ja, doh. Det gik lidt stærkt, da jeg skrev det. Det er BD-D6500, jeg har fået tilbud på. C6500 fik jo som skrevet smæk i anmeldelsen, og jeg har ikke indtrykket af, at man anser Samsungs bluray drev som førende?

Men for at koge det ned - ville I købe en Samsung BD-D6500 for at få maksimalt udnyttelse af, at tv og bluray afspiller snakker mest muligt sammen, eller ville I gå efter Panasonic BDT310, som ser ud til at være en fremragende afspiller?
Af Holm86
Synes godt nok det er svært at vælge om dette skal være ens næste tv.
Ifølge testen her er det helt sikkert et tv jeg ville vælge pga der ingen backlightbleed er. Men har bare set så mange andre steder at dette tv lider voldsomt af det.

Så det er jo lidt et panel lotteri om man får en god eller dårlig model. Og det gider jeg sku ikke rigtigt risikere. Meget ærgeligt synes jeg.
Af pixagf
Jeg har nu fået byttet mit 4 gange. de 3 første havde 70 - 85 % clouding det jeg har nu har ca 35 - 40 %. Jeg skrev til Samsung det her er hvad de skrev tilbage..

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Man kan desværre ikke sikre at clouding opstår, det er desværre sådan
denne type tv fungerer. Derfor vill det ikke nytte noget at blive ved
med at skifte den ud i forretningen, da du aldrig kommer til at finde én
som er helt fri for clouding.
At du har byttet tv'et ud for 4. gang at du har en meget god forhandler
der yder dig en ekstra service. Da det ikke anses som fejl er
forhandleren ikke forpligtet til det at bytte den, og især så mange
gange.
Hvis man er den type der lægger meget mærke til det, skal man overveje
om man ikke skal have plasma i stedet for. Denne type tv fungerer på en
helt anden måde hvor clouding praktisk set ikke opstår....

Ikke helt fri for clouding NEJ DET VED JEG SGU GODT MEN 80% DET KAN SGU IKKE VÆRE RIGTIG AT DE SENDER SÅDAN NOGET UD:-( lorte svar
Af THM
ja det er lige voldomt nok 8)
ærgeligt at de ikke alle har lige så lidt clouding som det eksemplar rasmus havde til test ::l
Af supermoy
Hejsa..

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Ser en del live sport i HD over nettet, så kunne godt tænke mig at vide om internet delen i 8005 modellen kan klare at vise det i ordenlig kvalitet, eller om jeg stadig skal bruge min computer til at streame det ind på tv'et???

På forhånd tak.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15