Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RickJ
Er der virkelig så mange der har problemer med clouding på D8005 LED ? :(
Jeg synes utroligt godt om tv'et, det meste af det jeg har læst og set har været meget positivt, og jeg synes også designet er rigtigt lækkert, men hvis det generelt har problemer, burde jeg måske tænke mig om før jeg køber det...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan også købe den et sted hvor du kan få lov at returnere den hvis der er clouding. Det er altid din ret ved netkøb, men visse butikker kan du også lave aftalen med. Få det dog på skrift.
Af macbane
Jeg har haft den stående på tydelig og den driller stadigt periodisk med at billedet "lacker".. er faktisk i tvivl om det kan være lysniveauet i de optagelser, der bliver udsendt.

Har sat slørreduktion til 0 og rystereduktion til 4 og har nu meget få problemer.

Jeg så Brøndby kampen igår og hvergang de havde picture in picture eller den grafik de har hvergang de har vist "replay" fra en chance eller lign. så hopper billedet lige et sekund hvor det lacker før det ligesom kommer på rette spor igen. Tilgengæld havde jeg ingen oplevelse af at tv'et lackede under kampen.

Min kammerat har lige købt LX900 og den har også en lille smule clouding, men det er så lidt så det ikke er til at hidse sig op over.

Jeg undre mig bare over at min oplevelse er at det kun er et problem hos samsung med clouding og problemer i bevægelser.

Men det positive for mig er at når tv'et ikke driller med ovenstående, så har jeg aldrig oplevet et så klart og rent billede hvor alle andre typer fejl et LED/LCD billede har kunne lavet, er væk!
Af noxity
Problemet med hak under deres grafiske skift er normalt. Det skyldes formenligt at hele billedet skifter karakter fra næsten helt grønt til noget andet. Den skal lige bruge et frame til at justere for det nye skærmindhold, og det skaber dette hak. Forestil dig at du har et helt grønt billede og det næste er flerfarvet og af en helt anden karakter. Du skal nu i mellem disse to lave et billede som passer ind, det er jo stort set umuligt.

Men som du selv siger så er der under kampen ikke nogen problemer, og de hakkende skift er én af teknologiens ulemper. Alternativet er at slå det fra, hvilket ikke kan anbefales i sportsudsendelser.
Af RickJ
Når jeg nu nok snart vil ud og købe det D8005 LED, så har jeg tænkt mig også at købe en ekstern harddisk til at optage på, hvad ville så være det mest praktiske af tilslutning? Evt harddisk med HDMI 1.4 tilslutning, eller er usb fint? Fx til optagelse fra dr HD...har set en 2TB ekstern til yderst rimelige penge, men ved ikke helt om den er "hurtig" nok eller om der stilles nogle bestemte krav til sådan en harddisk for at få den optimale virkning af det...
Af selliah
En hardisk har ikke hdmi udgang :)?
Men der er ikke "særlige" krav til harddisken hvis du selv har strømkilde fra stikkontakt.
Ellers skal det være en 2,5" ekstern for ellers kan din skærm ikke give den nok strøm til at køre
Af nickell
Well,

jeg kastede mig over en 40" D6205 fra Bilka, jeg vil en af dagene begive mig ud i en brugeranmeldelse, men jeg kan sige, at det er et rigtig lækkert tv, dog er jeg midt i en tweaking proces, da jeg synes, at der er lidt for meget inputlag. Det er kun blevet lidt bedre af at slå Motion Plus fra...

Men er meget glad for mit køb, jeg synes at man får rigtig meget tv for de knap 8.000,-
Af Waade1234
Nu har jeg lige set megamind 3d stream´et fra min macbook air til fjernsynet og hold da kæft hvor ser det godt ud, ingen hakken og super lækker billedkvalitet, og heller ingen crosstalk. Det er alle pengene værd :) :) :)
Af RickJ
selliah skrev:En hardisk har ikke hdmi udgang :)?
Men der er ikke "særlige" krav til harddisken hvis du selv har strømkilde fra stikkontakt.
Ellers skal det være en 2,5" ekstern for ellers kan din skærm ikke give den nok strøm til at køre
Ok, det er også med egen strømforsyning, så det går nok...og så skal den bare tilsluttes med et almindeligt usb 2.0 kabel?
Af Xlander
RickJ skrev:
selliah skrev:En hardisk har ikke hdmi udgang :)?
Ok, det er også med egen strømforsyning, så det går nok...og så skal den bare tilsluttes med et almindeligt usb 2.0 kabel?

Ja ;)
Af ibanezx
Waade1234 skrev:Nu har jeg lige set megamind 3d stream´et fra min macbook air til fjernsynet og hold da kæft hvor ser det godt ud, ingen hakken og super lækker billedkvalitet, og heller ingen crosstalk. Det er alle pengene værd :) :) :)
Via Apple-TV eller hvordan?
Af hb.mortensen
Waade1234 skrev:Nu har jeg lige set megamind 3d stream´et fra min macbook air til fjernsynet og hold da kæft hvor ser det godt ud, ingen hakken og super lækker billedkvalitet, og heller ingen crosstalk. Det er alle pengene værd :) :) :)
Kan du evt poste din kalibrering? (ikke den der bruges til 3d, men normal 2d).

Super glad for billedet i dagstimerne, not so much i aftentimerne - ghosting kan minimeres med noget kalibrering, men sys generelt det er for dårligt samsung.
Af Waade1234
Jeg streamede fra computer til tv direkte, 10gb mkv fil...

Da jeg så megamind brugte jeg faktisk bare standard profilen da jeg synes animationsfilm i 3d gør sig godt i standard da lysstyrken er sat ret højt der for at kompensere for brillerne... ellers er mine indstillinger:

Picture Mode Movie
Backlight 8 (3D: 11)
Contrast 92
Brightness 48
Sharpness 15
Color 50
Tint 50/50
ADVANCED
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Shadow Detail 0
Gamma 0
Color Space Custom
Flesh Tone 0
Edge Enhancement Off
Motion Lighting Off
xvYCC Off
Led Motion Plus Off
PICTURE OPTIONS
Colour Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg Noise Filter Off
HDMI Black level Low
Film Mode n/a
Motion Plus Clear

R G B
Colour Space Red 58 2 0
Colour Space Green 0 58 9
Colour Space Blue 7 0 54
Colour Space Yellow 48 53 7
Colour Space Cyan 0 54 58
Colour Space Magenta 56 4 45

R-Offset 20
G-Offset 24
B-Offset 24
R-Gain 19
G-Gain 26
B-Gain 25

R G B
1 5 1 -2
2 2 0 -1
3 0 0 -1
4 -2 -3 -3
5 0 -2 -3
6 1 1 -4
7 2 3 0
8 1 2 0
9 -1 2 2
10 0 1 1

Jeg forstår godt hvad du mener med at det blir dårligere om aftenen, men jeg synes mit er blevet bedre efter jeg fiflede rundt med nogle indstillinger...
Af VR6Productions
Opdatering i forhold til side 16-17.

Jeg smuttede i Hifi Klubben med min fladskærm grundet problemer med clouding. Det viste sig dog efter nogle tests derinde, at der intet var at komme efter, problemet med clouding var forsvundet. Den eneste store forskel efter min mening derinde i forhold til hjemme i stuen var, at væg beslaget ikke var monteret. Det hænger nu på væggen igen, clouding er reduceret meget, jeg har dog stadigvæk 2 små pletter i bunden, så der skal jeg evt. lige prøve at have løsnet skruerne en smule.

Er gået væk fra at andvende DLNA eftersom der er kommet en ny computer ind af døren, som jeg så anvender som mediacenter og hold kæft hvor det bare spiller.

Har set et par 3D film og det var nu også en positiv overraskelse.

Har erfter en del tids undren og prøven, endelig fået lyd via anlægget på alle mine eksterne kilder.

Er efterhånden gået hen og blevet RIGTIG glad for min fladskærm, der er dog stadigvæk ét hængeparti som generer mig rigtig meget. Har en del problemer med synkronisering af billede og lyd.

Under en 3D film, kan den sidde lige i skabet i nogle øjeblikke og i andre begynder det så at gå helt galt, så skal det passe igennem en hel film, så skal jeg praktisk talt sidde med lydforsinkelsesbaren fremme konstant :( Er der ingen af jer andre der har problemer med synkronisering af billede og lyd? Hvis ja, hvad har i tilsluttet, hvordan er det tilsluttet og hvad er jeres indstillinger?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30