Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klog_joe
Det giver bestemt mening donoester - Men jeg kan i hvert fald hverken lodde eller noget i den dur :). Jeg havde godt overvejet at nogen måske kunne få gavn af tv'et, men det kræver jo en del teknisk snilde og jeg ved ikke helt om man kan tillade sig at sælge det som "kan fixes" når man ikke er 100% sikker på hvad der er galt - tænk hvis det ikke kan :)
Af klog_joe
lidt naivt, men jeg prøvede at skifte de der små cylinder sikringer i fladskærmen, og det virkede i hvert fald ikke. så langt så godt.. Ville jo gerne reparere skærmen selvom jeg køber en ny. Men det går nok udover min forstand nu :)
Af Kaare
klog_joe skrev:lidt naivt, men jeg prøvede at skifte de der små cylinder sikringer i fladskærmen, og det virkede i hvert fald ikke. så langt så godt.. Ville jo gerne reparere skærmen selvom jeg køber en ny. Men det går nok udover min forstand nu :)
Nej, det er de tre eller fire kondensatorr i øverste højre hjørne af Power Supply Boarded, der er stået af. Det kan du se ved, at de er bulne i toppen og måske også lidt anløbet. Samsung har indrømmet, at de anvendte et lavprisprodukt på bl.a din model, som efterfølgende har forårsaget et utal af reklamationer verden over.

I mange lande forlængede man derfor garantien specifikt på udskiftning af omtalte kondensatorer, men ikke herhjemme såvidt vides, men som tidligere oplyst kan de udskiftes for få hundrede kroner, hvis man finder et billigt elektronikværksted.

mvh
Af klog_joe
Jeg er rimelig teknisk anlagt men har aldrig skiftet noget på fladskærmen.. Er det til at skifte for almindelige dødelige eller? (der skal ikke loddes vel?)

<-- Lykkelig ejer af PS50C7705 alligevel :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, der skal i udpræget grad loddes for at skifte en kondensator.
Af klog_joe
Så er det ikke noget jeg kan gøre selv i hvert fald. Nogen anbefalinger til hvor man kan få det gjort?

Snakkede med et Samsung autoriseret værksted og der var vi umiddelbart over 2000kr - hvilket ikke er så tiltrækkende :)
Af Kaare
klog_joe skrev:Så er det ikke noget jeg kan gøre selv i hvert fald. Nogen anbefalinger til hvor man kan få det gjort?

Snakkede med et Samsung autoriseret værksted og der var vi umiddelbart over 2000kr - hvilket ikke er så tiltrækkende :)
Jeg ved ikke, hvor du bor landet, men jeg kender et elektronikværksted i Store Merløse, som kan skifte de kondensatorer (tlf. 57801516), hvis du ikke gider at afmontere boarded, der tager mindre end 5 min. og sende det UK, som jeg tidligere har skrevet om. Det er givet vis den billigste pris kr. 600,- inkl. forsendelse, du kan få foretaget reparationen for.

mvh
Af klog_joe
Det skulle helst være et værksted på sjælland - Mht. at afmontere boarded er det altså ikke fordi, jeg ikke gider, men mere fordi jeg ikke er så meget for at pille sådan noget af og sende det til England. Hvad nu hvis det kommer tilbage og stadig ikke virker osv - vil gerne have nogen jeg kan tage ud til og snakke med ansigt til ansigt hvis noget går galt. Giver ikke meget for email korrespondence med et engelsk firma.

Men jeg kan se det firma du oplyser ikke ligger sååå langt fra hvor jeg bor - Har du et forsigtigt bud på hvad det kan komme til at koste i Danmark? (som sagt ville det løbe op i/eller over 2000 hos et Samsung autoriseret værksted jeg havde snakket med)
Af Kaare
Men jeg kan se det firma, du oplyser ikke ligger sååå langt fra hvor jeg bor - Har du et forsigtigt bud på hvad det kan komme til at koste i Danmark? (som sagt ville det løbe op i/eller over 2000 hos et Samsung autoriseret værksted jeg havde snakket med)[/quote]

Nej, jeg tør ikke eksakt udtale mig om prisen, som firmaet i Store Merløse tager, men har hæftet mig ved, at to uafhængige indlæg på forskellige danske forum inden for det sidste 1½ år har fremhævet elektronikværkstedet for deres prisbillige udskiftning af defekte kondensatorer på Power Supply Boarded på Samsung fladskærme. Selv fik jeg det som tidligere nævnt klaret til fastprisen hos Andys i UK på en uge.

Men dem herhjemme - ring dem op og hør, hvad de siger, det er da i det mindste gratis. Held og lykke :)

mvh
Af klog_joe
Mange tak for hjælpen i hvert fald - prøver at give dem et kald :)
Af Kaare
klog_joe skrev:Mange tak for hjælpen i hvert fald - prøver at give dem et kald :)
Hvis du har opgivet at få det repareret og købt et nyt, vil jeg eventuelt gerne købe dit LE40M87 til brug for reservedele til mit eget.

mvh
Kaare