Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfektionisten
Jeg er bare bange for at pille ved skruerne, hvis det kan ses forsvinder garantien jo.... :/

Kan du optage direkte på din nas hardisk? Eller har du en usb hardisk tilsluttet?

Har du prøvet at leje film eller streame noget over nettet, du brugte trådløst internet, jeg overvejer at bruge ledning. Ellers skal jeg ud og investerer i en router/nas. Den gamle jeg har falder meget ud. Har du noget problem med at streame? Eller nogle anbefalinger til et setup? Spørger kun fordi det lyder til at du er godt inde i det. ;)
Af hb.mortensen
Som jeg har beskrevet i en tidligere post, så kan der godt streames 1080p film uden problemer trådløst, så længe dit netværk (router/switch e.l.) understøtter det).
Jeg streamer HD materiale fra en nyere trådløs router med en lille ekstern harddisk (uden ekstern strømforsyning) uden problemer.
Det eneste som er lidt ærgeligt ved dette noget simple setup, er det manglende "download center" (hvis man bruger den slags - som ingen selvfølgelig gør herinde...)
Har også overvejet, og faktisk anskaffet mig, netkabel, men virker ikke nødvendigt indtil videre...
Af Perfektionisten
Kan du så optage direkte ned på denne hardisk du har tilsluttet din router? Eller har du en anden tilsluttet tvet?

Den hardisk du har tilsluttet routeren fungere i princippet som en nas som du kan overføre til direkte fra din pc?
Af hb.mortensen
Kan ikke bruges til at optage på fra tv'ets tuner - der skal en harddisk tilsluttes direkte til tv'ets USB interface (har ikke prøvet det endnu, men skulle virke upåklageligt).

Ja, ved mit 'simple setup', kan man i teorien ( ;P ) hente noget til sin computer med diverse metoder og derefter overføre det til sin harddisk, som er forbundet med routeren. Derefter kan indeholdet let afspilles på tv'et trådløst.
Af Perfektionisten
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... zAodpWWKBA

Var det sådan en her du sagde du havde? For så tror jeg bare jeg køber mig sådan en.

Jeg bruger ofte ledning til min PC, da jeg spiller en del online. Så pcen er direkte tilsluttet routeren hele tiden. Hvor lang tid ville det tage at overføre nogle GB til den hardisk tilsluttet routeren, nu hvor det foregår med ledning frem for trådløst? :)
Af Wriathbone
Perfektionisten skrev:Jeg er bare bange for at pille ved skruerne, hvis det kan ses forsvinder garantien jo.... :/

Kan du optage direkte på din nas hardisk? Eller har du en usb hardisk tilsluttet?

Har du prøvet at leje film eller streame noget over nettet, du brugte trådløst internet, jeg overvejer at bruge ledning. Ellers skal jeg ud og investerer i en router/nas. Den gamle jeg har falder meget ud. Har du noget problem med at streame? Eller nogle anbefalinger til et setup? Spørger kun fordi det lyder til at du er godt inde i det. ;)
Ja forstår godt dit problem :-/ kan ikke svare på hvad du burde gøre.

Den kan kun optage på en USB disk, men som jeg siger skal den ikke bruge for mange W. Jeg bruger personligt en Western Digital Elite 320 gb. Men enhver af deres diske vil virke.

Jeg har ikke lejet noget ved yousee endnu.

Jeg har ingen problemer med at streame, men det er KUN fordi at jeg bruger 5ghz nettet på min router. Hvis du vil have den trådløs, sørg for at købe en router der er 802.11n med understøttelse for 5 ghz ikke kun 2.4. Det giver en markant forbedring. Hvis du ikke vil invistere i dette, så sæt et kabel i og det vil løse din flaskehals.

Jeg har personligt en windows server der streamer, men der er mange DLNA kompatible enheder derude. En mulighed kunne være en WHS (windows home server) boks fra HP da der kan installeres nogle af de mere kraftige dlna servere.

Evt. kan jeg da bygge et eller andet smart :)
Af hb.mortensen
Ja det er sådan en jeg bruger.

Hmm det ved jeg faktisk ikke - bruger trådsløs i begge retninger. Den største flaskehals her, er nok harddiskens hastighed.

Må indrømme min løsning er meget til budget niveau (er pt studerende), og ift dit nick og måske et højere budget, så ville en dedikeret NAS være en bedre løsning. (min var en lidt imporviseret løsning i forbindelse med opgradering af router).
Der kan du have et dedikeret download center, som håndtere dine evt. downloads, så du ikke behøver bruge tid på overførsel fra pc til netværksharddisk (da dette kan tage ret lang tid faktisk).
Af Wriathbone
Perfektionisten skrev:http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... zAodpWWKBA

Var det sådan en her du sagde du havde? For så tror jeg bare jeg køber mig sådan en.

Jeg bruger ofte ledning til min PC, da jeg spiller en del online. Så pcen er direkte tilsluttet routeren hele tiden. Hvor lang tid ville det tage at overføre nogle GB til den hardisk tilsluttet routeren, nu hvor det foregår med ledning frem for trådløst? :)
hvis det er et kabel på 100 mbit kan du kopiere ca. 11 mb's i sekundet.
1 gbit giver ca 110mb's , men i praksis er det nok mere din harddisk der er grænsen.

Trådløst er det ekstemt forskelligt for hver router, men jeg får 3,8 mb's på 2,4 ghz nettet og 14 mb's på 5 ghz nettet.
Af Perfektionisten
Jeg må ellers sige jeg er lidt vild med ASUS RT-N56U, nok mest pga designet. :D
Nok også fordi det virker meget nemt. ;)

Men hvis det skulle være nas løsningen? Hvad kan sådan noget anskaffes for? downloader nu sjældent, Så mit behov er begrænset.
Af Wriathbone
hb.mortensen skrev:Ja det er sådan en jeg bruger.

Hmm det ved jeg faktisk ikke - bruger trådsløs i begge retninger. Den største flaskehals her, er nok harddiskens hastighed.

Må indrømme min løsning er meget til budget niveau (er pt studerende), og ift dit nick og måske et højere budget, så ville en dedikeret NAS være en bedre løsning. (min var en lidt imporviseret løsning i forbindelse med opgradering af router).
Der kan du have et dedikeret download center, som håndtere dine evt. downloads, så du ikke behøver bruge tid på overførsel fra pc til netværksharddisk (da dette kan tage ret lang tid faktisk).
Jeg er ikke helt enig. en standard harddisk til fx. en bærbar overfører kun med imellem 40-60 mb's med en standard frakmenteret disk. Hvis du kører store film på fx. 15 gb skal du dividere 15000 med tiden filmen tager. er den under hastigheden på dit netværk er du på den gode side.

så fx.: 15000/110min/60(sekunder) = 2.2 mb i sekundet hvor peaktider ikke er regnet med.

Men har du fx. store film på 30gb bliver det pludselig til 4,5 mb's. Dette kan give problemer på mange netværk. Specielt på 54g netværk der leverer hastigheder der kan give problemer for selv den beregning på en 15 gb fil.
Af hb.mortensen
Perfektionisten skrev:Jeg må ellers sige jeg er lidt vild med ASUS RT-N56U, nok mest pga designet. :D

Men hvis det skulle være nas løsningen? Hvad kan sådan noget anskaffes for? downloader nu sjældent, Så mit behov er begrænset.
Hehe, ja udseendet var bestemt ikke en feature som trak ned. Er bestemt også nemt. Og den understøtter 5 ghz netværk, som wraithbone korrekt forklare.

Havde før set på denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Detail ... id=4751297 (husk harddiske!) eller søg på edbpriser.dk efter NAS og så bare sorter efter "popularitet" e.l. og læs lidt reviews.

Ved ikke om vi er kommet lidt off topic ift denne tråd ;)
Af Wriathbone
Perfektionisten skrev:Jeg må ellers sige jeg er lidt vild med ASUS RT-N56U, nok mest pga designet. :D

Routeren omtalt bruger også 5 ghz nettet, og burde kunne levere hastigheder mere end hurtigt nok til at stream alt hvad du kommer i nærheden af.

Hvis dit behov er meget simpelt og ikke kræver transcodeing af forskellige formater som er ulovligt anskaffet, så burde den faktisk dække dit behov.

Dermed sagt har jeg ingen erfaring med routeren og dens DLNA brugbarhed. Der må du spørge en med bedre erfaring med den specifike router. Personligt foretrækker jeg en server jeg kan rode i og få til at gøre alt hvad jeg vil - men jeg er også system konsulent, så det kommer lidt med territoriet.
Af Wriathbone
hb.mortensen skrev:
Ved ikke om vi er kommet lidt off topic ift denne tråd ;)
you might be right :)
Af VR6Productions
Jeg kunne godt tænke mig at komme lidt ind i snakken i forhold til indholdet på side 14, synes nemlig mit UE46D8005 lider meget af clouding i et mørkt rum i forhold til nogle af jer andre der nævner at jeres er totalt sort. Jeg kunne godt være interesseret i noget evt. billed-bytteri for at se forskellen, eller jeg kan prøve at tage et billede og smide et link op. For som det lyder på jer andre, så lyder det desværre, som om mit er meget slemt. :(( Jer er ikke den store tv-nørd, bruger primært dette forum, som rygrad til indstilling af mit tv, vil evt. lige prøve de indstillinger, som er blevet postet herinde for at se om det hjælper på noget. Har også nogle andre negativer omkring fjernsynet, men det er noget jeg lige skal prøve at rode videre med. Hmm...

Men RIGTIG fin video gennemgang af fjernsynet Wriathbone, thumbs up. ;)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30