Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kakilika
Wriathbone skrev:Til de interesserede har jeg fået anskaffet et D8005.. jeg havde lidt problemer med at finde testes der siger andet end: genial billed kvalitet bla bla...

Så jeg valgte at lave lidt video til det.

Jeg har lagt det på youtube her:

http://www.youtube.com/watch?v=Ui3_41XMLLk
http://www.youtube.com/watch?v=1Lr13MlcRWY
http://www.youtube.com/watch?v=rQWIrT0PMtA

håber der er nogen der får svar på de ting jeg selv manglede svar på inden jeg brugte penge på dette tv. Men alt i alt.. jeg er SUPER tilfreds!
De sorte streger der løber ned over skærmen i videoen er det scanning backlight-systemet, eller ser billedet bare sådan ud når det optages på et kamera? Bliver billedet mørkere når scanning backlight er aktiveret?
Af Wriathbone
kakilika skrev:
Wriathbone skrev:Til de interesserede har jeg fået anskaffet et D8005.. jeg havde lidt problemer med at finde testes der siger andet end: genial billed kvalitet bla bla...

Så jeg valgte at lave lidt video til det.

Jeg har lagt det på youtube her:

http://www.youtube.com/watch?v=Ui3_41XMLLk
http://www.youtube.com/watch?v=1Lr13MlcRWY
http://www.youtube.com/watch?v=rQWIrT0PMtA

håber der er nogen der får svar på de ting jeg selv manglede svar på inden jeg brugte penge på dette tv. Men alt i alt.. jeg er SUPER tilfreds!
De sorte streger der løber ned over skærmen i videoen er det scanning backlight-systemet, eller ser billedet bare sådan ud når det optages på et kamera? Bliver billedet mørkere når scanning backlight er aktiveret?

Det er mit ækle "Fuld HD" Logitech kamera der er skyld i det. Når jeg ser det igennem min iphone fx.kan jeg ikke se de streger!

Jeg vil gerne teste det for dig hvis jeg kan, men jeg ved ikke for jeg finder den option. Hvis du kan guide mig skal jeg glædeligt afprøve det for dig!.

Jeg arbejder ikke med tv til hverdag, men har kun brugt den sidste måneds tid på at læse op på de ting jeg fandt nødvendigt :)
Af hb.mortensen
Wraithbone, super gennemgang af tv'et i dine videos - er fint enig i alle aspekter.

Dog siger du til allersidst at du ikke kan se nogen light spots (backlight bleed) - er det heller ikke tilfældet i et helt mørkt rum? Jeg synes at i mørke rum med et semi-mørkt billede, så kan der ses noget lys slippe igennem i hjørner og til tider i toppen. Det er ikke signifikant dominerende, men har lagt mørke til det - har du slet ikke oplevet det? Evt nogen specielle settings du har brugt/kan anbefale?
Hvilke motion settings bruger du?
Af Wriathbone
hb.mortensen skrev:Wraithbone, super gennemgang af tv'et i dine videos - er fint enig i alle aspekter.

Dog siger du til allersidst at du ikke kan se nogen light spots (backlight bleed) - er det heller ikke tilfældet i et helt mørkt rum? Jeg synes at i mørke rum med et semi-mørkt billede, så kan der ses noget lys slippe igennem i hjørner og til tider i toppen. Det er ikke signifikant dominerende, men har lagt mørke til det - har du slet ikke oplevet det? Evt nogen specielle settings du har brugt/kan anbefale?
Hvilke motion settings bruger du?
Tak skal du have. Første gang jeg prøve mig frem på den måde med film :)

I starten af "grusome mig" er der en helt sort scene med en af de små gule væsner i midten. Når jeg ser denne scene i et helt mørkelagt rum og enda mørkt udenfor kan jeg ikke se noget bleed overhovedet. Sort er sort helt ud til kanten.

Jeg har lige tjekket efter en gang til ved at mørkelægge rummet (dog i dagslys udenfor) og set om der er det mindste at se. Det er HELT sort. intet bleed overhovedet. Jeg er meget imponeret.

Jeg læste et eller andet sted at det kan skyldes skruer der er skruet for hårdt i. Men jeg har ikke lavet noget på min overhovedet.

Den eneste ændring jeg har lavet på min billed opsætning overhovedet er at sætte skærmen til "varm1"
Af Waade1234
Nu fik jeg så også købt mig et 46d8005 og det er simpelthen bare så lækkert, men jeg kommer også fra et 32" philips 5403 tv..

Nu hvor jeg har købt samsung så skulle der jo være et hav at eksklusive titler ligesom avatar til panasonic, men hvordan får jeg fat i dem... Megamind er kommet som 3d bundle med briller i usa men kunne godt tænke mig det her i dk...

Sort er virkelig lækkert når der kommer dagslys ind i stuen, men så snart det blir mørkt så kan man virkelig se clouding eller bleed... er lidt usikker på hvad det kaldes men det ser ud som 5 mellem store grå skyer dækker billedet... hvor meget er normalt..
Af Wriathbone
Waade1234 skrev:Nu fik jeg så også købt mig et 46d8005 og det er simpelthen bare så lækkert, men jeg kommer også fra et 32" philips 5403 tv..

Nu hvor jeg har købt samsung så skulle der jo være et hav at eksklusive titler ligesom avatar til panasonic, men hvordan får jeg fat i dem... Megamind er kommet som 3d bundle med briller i usa men kunne godt tænke mig det her i dk...

Sort er virkelig lækkert når der kommer dagslys ind i stuen, men så snart det blir mørkt så kan man virkelig se clouding eller bleed... er lidt usikker på hvad det kaldes men det ser ud som 5 mellem store grå skyer dækker billedet... hvor meget er normalt..
sådan som du beskriver det lyder det godtnok ekstremt. Ved mig er der absolut ingen bleed effekt. Du er sikker på det ikke er det video du ser som laver "lys" rundt i kanten ?nogle tv kanaler er nemlig slemme til at lege halo effekt rundt om billedet.
Af Xlander
Waade1234 skrev:Nu fik jeg så også købt mig et 46d8005 og det er simpelthen bare så lækkert, men jeg kommer også fra et 32" philips 5403 tv..

Hvis du har så meget clouding syntes jeg du skal få det byttet,min første skærm 46D8005 var der rigtig meget clouding og fik det byttet med det samme i hifi klubben,det er ikke til at holde ud at side og se en god film og så i rigtige sorte billeder at man så kan se lidt hvide vattot skyer rundt omkring i billet.

Jeg vil lige skrive mine indstillinger hvis der er nogen der kan bruge dem ;)

Billed - Film
Baggrundslys 10
Kontrast 75-77
Lysstyrke 46
Skarphed 10-20
Farve 43
Tone G50-R50

Skærmjustering
Billedstørrelse Auto-Bred

Avancerede indstillinger
Sort tone Fra
Dyn.kontrast Fra
Skykkedetalje +2
Gamma +2
Ekspertmønster Fra
Kun RGB-tilstand Fra
Farverum Auto
Hvidbalance (Er der ikke pillet ved)
10p Hvidbalance (Er der ikke pillet ved)
Hudfarve 0
Kantforbedring Fra
Bevægelselys Fra
Ekstra bevægelse Fra

Billedindstillinger
Farvetone varm2
Digital støjfilter Fra
MPEG-støjfilter Fra
Motion Plus Fra

System indstillinger
Økoløsning
Økosensor Til
Af mart198i

Det er clouding! Det er det eneste som holder mig tilbage fra at købe den! Havde den ikke det problem havde jeg købt den med det samme!
Af Wriathbone
Det lyder altså også ekstremt slemt.

Ville måske anbefale at du fik den byttet til en anden.. :-/

Jeg har slet ikke de problemer du beskriver. :/
Af Waade1234
Det er meget synligt i meget mørke scener i despicable me, tron og lignende, altså er det ikke kildematerialet... jeg kan prøve at tage et billede senere iaften..

Skal man kontakte elgiganten eller gå direkte til samsung prestige...
Af Waade1234
Det flimrer også ret meget pludseligt og ofte, troede først det var pga. hdmi kablet der var dårligt, men har nu set at det er på to forskellige hdmi kabler og på alle indgangene... det skal tilbage...
Af Wriathbone
Min var købt ved elgiganten... Tag op til dem og sig du ønsker at retunere det.. der er 14 dages ubetinget returret... (bortset fra hvis du har ødelagt noget)

De spørg bare om hvorfor, og bare vær ærlig og sig hvorfor. De tager imod alligevel. det bruges kun til at de ikke sende defekte produkter ud til andre.

Men jeg vil klart gå tilbage med det.. Men tag lige de billeder og lad os se. Prøv i den scene i stearten af "grusome mig" hvor en af de gule ting der lige kommer ind på skærmen. der er jeg meget interesseret i hvordan den ser ud. Jeg kan sammenligne direkte her og sende et billede tilbage så du kan sammenligne.
Af Perfektionisten
Wriathbone* Super fed anmeldelse du har lavet der. :)

Personligt har jeg ikke fået mit tv endnu. Men er godt nok blevet bekymret efter alt den snak omkring "grå skyer"/ clouding. :(

Håber ikke jeg får nogle Problemer med mit. Har haft problemer nok med levering fra Elgiganten. Det er nu tredje gang Samsung har rykket deres levering frem. Står nu til at få det 5 Maj. Bestilte det 1/4 :(
Af Wriathbone
Tak, godt at se der er bare lidt der får lidt ud af det. jeg var super nervøs ved at købe det selv nemlig.. Er dog mega tilfreds nu! :)

Men forstår godt man bliver lidt bange når man hør den store kvalitets forskel der lader til at være på nogle af skærmene. Som sagt fik jeg læst mig til at en del clouding og bleed kan fjernes ved at løsne nogle skruer bagved. Jeg har dog ikke haft brug for det.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 30