Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mart198i
Martyr skrev:Har netop fået PS51D8005 ind ad døren.
Umiddelbart virker det som en fin skærm.
Er dog meget overrasket over hvor følsom den er for dårlig afskærmning af antennekablet. Mit Supra kabel til 800 bobs er fuldstændig ubrugelig.
Og fjernbetjeningen er en vaske ægte skandale. Helt absurd.
Hvordan er sort niveauet, når man ser en film i et helt mørkt rum? :) Jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan være at deres 64" model har meget bedre sort? :s Bare se Chad's review over hos Highdefjunkies!
Af Wriathbone
Til de interesserede har jeg fået anskaffet et D8005.. jeg havde lidt problemer med at finde testes der siger andet end: genial billed kvalitet bla bla...

Så jeg valgte at lave lidt video til det.

Jeg har lagt det på youtube her:

http://www.youtube.com/watch?v=Ui3_41XMLLk
http://www.youtube.com/watch?v=1Lr13MlcRWY
http://www.youtube.com/watch?v=rQWIrT0PMtA

håber der er nogen der får svar på de ting jeg selv manglede svar på inden jeg brugte penge på dette tv. Men alt i alt.. jeg er SUPER tilfreds!
Af hb.mortensen
Jeg har købt et UE46D7005 fra computercity.

På deres side står der UE46D7005, men når jeg på fjernsynet går ind i "kontakt samsung" og ser modelkode, så står der UE46D7000.

Er jeg blevet solgt den europæiske version istedet for den nordiske?!
Af Wriathbone
Nej det er du ikke.. se på klistermærket bag på tvet.

Det er fordi det er en 7000 model du har og den bruger samme software..

min er en D8005 men min software update siger også D8000.
Af hb.mortensen
Wriathbone skrev:Nej det er du ikke.. se på klistermærket bag på tvet.

Det er fordi det er en 7000 model du har og den bruger samme software..

min er en D8005 men min software update siger også D8000.
Ahh, you are correct, sir ;)

Var lige hurtig nok på aftrækkeren.

Umiddelbart er det et kanon tv med et flot billede - dlna virker fornemt og ingen problemer. Det eneste ærgelige er sq det omgang billige plastic af en fjernbetjening.
Det kunne de sq godt ha gjort bedre...
Af Wriathbone
kan KUN være enig!

Jeg har som sagt D8005 i metal.. og fjernbetjæningen er simpelthen et fasion disaster! det gør helt ondt. men som jeg også omtaler kort i videoen ovenfor, så er der snak i hjørnerne om at metal touch remote'en kommer til at kunne købes til en 1500 kr ca.

Så hvis man virkelig vil kan man få bedre! :)
Af Wriathbone
nåår ja.. btw bruger jeg også af og til min iphone til at styre mit tv.

Android kan det samme.

Og jeg er enig ang. DLNA. Genialt godt, og understøtter flere lydspor og undertekster!! :)
Af hb.mortensen
Lige før det skal overvejes. Virker som om det er fjernbetjeningen som er skyld i at navigering i menuerne er noget langsom til at reagere, da det sker instantly gennem remote app'en på min iphone...

Men en touch remote holder bare ikke imo.
Af Wriathbone
Enig!

Og ja jeg har samme oplevelse af at det er den remote som simpelthen gør navigering langsommere end på en iphone.

Jeg har det på samme måde som dig, men må måske give mig en dag da jeg faktisk er begyndt at bruge den iphone remote mere og mere... Måske det ændrer sig en dag.

Ville dog have været meget mere tilfreds med en remote fra C7/8000 serien fra 2010. De har et fladt metal cover som ser en del bedre ud efter min mening.
Af hb.mortensen
Mht undertekster - har du fået det til at virke med undertekster inkluderet i mkv filer?
Pt har jeg kun fået det til at virke med .srt filer med samme navn i mappen som .mkv filen - hvilket også er en acceptabel løsning. Kunne bare være rart at man ikke skulle finde den ekstra subtitle fil, når du det er inkluderet i .mkv'en.

Første aften jeg modtog tv'et bestilte jeg en western digital live, fordi afspilning af mkv ikke funkede - hvilket viste sig var min netværksharddisk skyld. Den blir straks leveret tilbage, da det indbyggede dlna fungerer smukt.
Af hb.mortensen
Wriathbone skrev:Enig!
Ville dog have været meget mere tilfreds med en remote fra C7/8000 serien fra 2010. De har et fladt metal cover som ser en del bedre ud efter min mening.
Hel enig - ville dog ønske de lavede en slags hybrid, så man stadig havde forhøjninger (dvs man kan føle konturene mellem de forskellige knapper) ift det flade layout fra sidste års modeller.
Af Wriathbone
Jeg bruger stadig srt desværre.

Jeg ved mezzo arbejder på at få dem ud af en mkv container, men der er desværre stadig ingen version der understøtter det.

Personligt er jeg dog mere til Serviio som DLNA server. den bruger dog også SRT filer men kan finde ud af at sortere mine tv serier for sig i de rigtige mapper og henter covers som virker direkte på mit tv.

Ja jeg har også overvejet at fjerne mit mediecenter efter jeg har fået dette tv. Det virker faktisk! :)
Af hb.mortensen
Overvejede også det helt store NAS cirkus, men efter jeg flyttede i en lejlighed med 50 mbit download, så skulle den trådløse router opdateres. Købte en asus rt n56u, som har 2 usb porte og medieserver feature og kan derfor bruges som nas/netværksharddisk.

Kan endda streame 1080p materiale uden problemer fra den trådløst til fjernsynet. Virkelig imponerende.
Af Wriathbone
Det var sgu en billig løsning.

Jeg har en vmware esxi server til at stå i stedet med router, webserver, filserver, linux servere, og alt det hele i en boks. Der var det naturligt at installere en dlna server på min filserver.

Det tager desværre også 55 w for de 4 diske og quadcore og 16 gb ram... :-/

nu mangler vi bare en ordentlig dlna server der kan tage subs fra mkv filer....
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 30