Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nico
noxity skrev:Jeg er også sikker på at Samsung support og ibanezx har snakket forbi hinanden. Vil næsten sige med 100% sikkerhed, at Samsung DK afviser at have noget som helst at gøre med det TV.
Den får lige +1, Samsung har sikkert outsourcede deres mail support til Indien, der så bruger google translate ;)
Af ibanezx
Jeg holder mig til at jeg på skrift har en tilsagn fra Samsung om at de vil servicere TV hvis jeg køber det fra Expansys. Det kan de ikke uden videre rende fra.
Brugeravatar
Af Princesslea
de vil sikkert også så servicere, men de vil nok holde sig til deres eu-standard istedet for den nordiske
(det vil sige EU fx. x-antal pixelfejl/død indenfor et X*X område)
Nordic = Én død pixel - nyt panel.
Af mart198i
Fredtoft: Kunne man se cloudingen når man ser en film i et mørkt rum, eller kan man kun se det når du frem provokere det?
Af noxity
ibanezx skrev:Jeg holder mig til at jeg på skrift har en tilsagn fra Samsung om at de vil servicere TV hvis jeg køber det fra Expansys. Det kan de ikke uden videre rende fra.
Samsung DK har ingen forpligtelse over for dig, det er butikken der har det.

Det du går glip af ved at vælge en europæisk model frem for en nordisk, er Samsungs Prestige Service som omfatter reparation på hjemmeadressen.
Ikke-nordiske modeller skal sendes ind til reparation. Om det så er i Danmark eller hvor butikken nu er lokaliseret er jeg ikke klar over. Men vil tro at det er butikken som bestemmer.
Brugeravatar
Af bendix
Efter at jeg har fået mit tv kalibreret må jeg sige at jeg er yderst tilfreds.

Skærmen overrasker mig rigtig meget og jeg er rigtig godt tilfreds.

Jeg tror at den godt kan gå hen og blive åres LCD skærm.
Af ibanezx
noxity skrev:
ibanezx skrev:Jeg holder mig til at jeg på skrift har en tilsagn fra Samsung om at de vil servicere TV hvis jeg køber det fra Expansys. Det kan de ikke uden videre rende fra.
Samsung DK har ingen forpligtelse over for dig, det er butikken der har det.

Det du går glip af ved at vælge en europæisk model frem for en nordisk, er Samsungs Prestige Service som omfatter reparation på hjemmeadressen.
Ikke-nordiske modeller skal sendes ind til reparation. Om det så er i Danmark eller hvor butikken nu er lokaliseret er jeg ikke klar over. Men vil tro at det er butikken som bestemmer.
Det er ikke meget vægt Du tillægger Samsung's skriftelige løfte. Det er i mine øjne bindende, forudsat at jeg gør som anført i min email til dem.

Når en forretning, herunder Samsung, lover noget på skrift, så kan de hænges op på det, dette gælder old-school papir dokumenter med underskrift såvel som emails.

Hvorfor tror Du ikke Samsung skal overholde deres skriftelige løfte?
Af kskruger
bendix skrev:Efter at jeg har fået mit tv kalibreret må jeg sige at jeg er yderst tilfreds.

Skærmen overrasker mig rigtig meget og jeg er rigtig godt tilfreds.

Jeg tror at den godt kan gå hen og blive åres LCD skærm.
På hvilken punkter er den blevet bedre?
Er den også blevet bedre end din Beovision 10?
Brugeravatar
Af bendix
Den er blevet bedre på vandrette bevægelser, digitalt tv er også forbedret farverne generelt er selvfølgelig også forbedret da kalibreringen ramte præcist på de ønskede niveuaer, jeg kan tilføje at sort niveau blev målt til 0,23. Og det viser også at min observering omkring flot sort niveau er korrekt.

Specielt i oplyste rum er det helt ufatteligt hvordan de kan få så vildt et sort niveau ud af skærmen.
Af Senic
bendix skrev:Den er blevet bedre på vandrette bevægelser, digitalt tv er også forbedret farverne generelt er selvfølgelig også forbedret da kalibreringen ramte præcist på de ønskede niveuaer, jeg kan tilføje at sort niveau blev målt til 0,23. Og det viser også at min observering omkring flot sort niveau er korrekt.

Specielt i oplyste rum er det helt ufatteligt hvordan de kan få så vildt et sort niveau ud af skærmen.
Jeg går udfra at du har skrevet forkert ikke? For ellers er det et ringe sortniveau.
Brugeravatar
Af bendix
Jeps, der skulle stå 0,02
Af JonasRaakjaer
hakio skrev:Hej,

Jeg har længe kigget efter et prisbilligt (3-4000) meget fladt 32" TV med sidevendte stik til soveværelset, og har i noget tid syntes at UE32C4005 var bedste alternativ, til ca. 3700 kr.

Nu ser jeg så i Computercitys tilbudsavis at UE32D5005 kan fåes til 3999 og at dette ER på lager i bl.a. Glostrup butikken - så nu bliver jeg i tvivl om jeg skal skynde mig ud at købe dette. Jeg kan næsten ikke finde noget på nettet om det TV, udover nogle svenske/norske webshops - ikke engang på Samsungs egne hjemmesider fremgår en D5005 model og så bliver jeg usikker. Den er dog omtalt i denne tråd, men kun med få specs og priser.

Bør jeg købe den nyeste 2011 model D5005 som er en serie højere + full HD + 300 kr. dyrere end 2010 modellen C4005??
Bilka har fået 32d5005 modellen i butikkerne idag, og den kommer til at koste 3999. Tv'et fås også i hvid og hedder da 32d5015
Af Loga
bendix skrev:Den er blevet bedre på vandrette bevægelser, digitalt tv er også forbedret farverne generelt er selvfølgelig også forbedret da kalibreringen ramte præcist på de ønskede niveuaer, jeg kan tilføje at sort niveau blev målt til 0,23. Og det viser også at min observering omkring flot sort niveau er korrekt.

Hej bendix,

Vil du dele dine kalibrerede indstillinger med os andre?
I mandags fik jeg UE46D7005 fra www.computercity.dk, og har problemer med at få forholdet mellem rød og grøn til at blive perfekt (subjektiv vurdering). Jeg har efterhånden brugt en del tid på det og føler at jeg er kommet tæt på, måske kunne dine indstillinger give mig det sidste skub, hvis de to skærme reelt er næsten ens.
Jeg vil ihvertfald blive meget glad hvis du vil dele dine indstillinger.

Udover at jeg ikke har farveindstillingerne helt på plads, er jeg meget tilfreds med tv'et. Sort niveauet er rigtig godt, billedkvaliteten er rigtig god i sd og HD, men fantastisk i blu-ray. 3d har jeg testet på PS3 spil og PC spil, effekten er meget tydelig og giver en god rummelig fornemmelse, crosstalk kan ses i visse situationer, men gennerelt er der ikke noget at se.

Tak for de gode indlæg
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 30