Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg tror altså heller ikke, du er blevet snydt med C535. Det er selvfølgelig ærgerligt, at du ikke bryder dig om design og fjernbetjening, men det er ligesom ikke forsikringsselskabets problem. Et skridt op i Samsungs LCD serie, vil simpelthen give et bedre tv, end det du har, og det er jo ikke det, der er meningen. Det med lysstyrken, handler jo om, hvornår den peaker, men det er jo alligevel ikke den lystyrke, du vil have i stuen, hvis du begynder at indstille på det. Derfor tror jeg de ville være temmelig ens på dette område også.

Det er skuffende, at et tv ikke holder prisen bedre, men sådan er det bare. Og hvis ikke produktet passer til din stue, så kan du jo vælge en tilsvarende LCD model fra LG eller et af Panasonics low-end Plasma tv, såsom X20.
Af MOA
Som sagt, så skal jeg ikke spises af med en bilkabasker, når det Samsung TV jeg havde som minimum havde lysstyrken (ja jeg foretrækker den på høj pga. en lys stue) med sig. Og fjernbetjeningen skal gerne være god at betjene, det de foreslog var til grin, min datters dvd afspiller til 199 kr. har en bedre en :-)

Ringer iøvrigt til dem nu.
Af MOA
3.639 kr. for et tv der er 2 1/2 år gammelt indkøbt for 11.999 kr. (på tilbud) LOL!

Nå men godt det kun er penge, nu bestiller jeg mig den 50" plasma :-)
Af Kaare
MOA skrev:3.639 kr. for et tv der er 2 1/2 år gammelt indkøbt for 11.999 kr. (på tilbud) LOL!

Jeg er lidt nysgerrig, idet jeg har nøjagtig samme model, som har fungeret nærmest upåklageligt i tre år, og som jeg har topkalibreret, så skærmen ikke står tilbage for nye modeller ved sammenligning. Du skriver, at den er holdt op med at virke, men hvordan udmønter det sig. Står skærmen bare og klikker (sikkert kondensatorerne) eller er den bare helt død.

mvh
Af MOA
Den startede med at give nogle brag når den var varmet op, hvilket kunne ses på skærmen i form af alt plastikken vibrerede i samme sekund braget kom, dette skete fra første uge vi fik den og hver gang den havde været tændt i ca. 10 min.

Så her efter 2 1/2 år fik skærmen synlige skader på displayet fra skruerne/printet under skærmen, hvilket nok skyldes at den gav op efter alle de brag og rystelser.

Bragene var ikke vildt høje, men det kunne da høres i hele hjemmet når den gjorde det, samt billedet rystede. Og her til sidst så gad den bare ikke vise billedet altid.

Det skal nævnes at den har været behandlet pænt, den har aldrig fået nogle bump eller andet.

Jeg overvejer lidt om jeg skal købe et Samsung igen alligevel.
Af Kaare
Tak for svaret. Ja, det lyder helt vanvittigt, hvad du har været udsat for med den skærm, men det er ihvertfald ikke almindeligt. LE40M86 modtog de flotteste anmeldelser, da den kom frem, og jeg har ikke været skuffet med mit eksemplar; syv ni tretten. Held og lykke med dit nye valg.

mvh
Af NazmDK
Hvor meget havde du selv regnet med at få tilbage for et fjernsyn der teknisk set er "gammelt" ? ;)

Og da priserne er raslet ned de sidste 1-2 år så kan jeg ikke selv se at de skyder helt galt.:D Desværre er dit tv "næsten" intet værd i dagens Danmark

Face it, dit tv er bare ikke mere værd og der står garanteret i dine betingelser at ved totalskade, erstattes tv med et "Teknisk tilsvarende" Længere er den ikke..
Af keler
C535 er bestemt ikke dårligere end M86. M86 er, sorry, _virkelig_ et ringe TV. Især ift. det man får i dag.

Jeg havde selv M86 en uges tid, før det røg retur. 2 af mine kammerater har selv samme skærm den dag i dag, og det er IMO rædselsfuldt at se på.
Af THM
MOA skrev:3.639 kr. for et tv der er 2 1/2 år gammelt indkøbt for 11.999 kr. (på tilbud) LOL!

et plasma tv vil ikke kunne levere samme lysstyrke som de fleste nye lcd tv.
synes det er væsentligt at nævne da du netop fokusere på høj lysstyrke...
Af Sjavse
MOA skrev:Den startede med at give nogle brag når den var varmet op, hvilket kunne ses på skærmen i form af alt plastikken vibrerede i samme sekund braget kom, dette skete fra første uge vi fik den og hver gang den havde været tændt i ca. 10 min.

Man kan altid være bagklog, men hvorfor afleverede du det ikke tilbage efter den første uge den begyndte at opføre sig på den måde. Nu har du jo levet i over 2 år med et helt nyt fjernsyn der har været fejl på fra begyndelsen.
Af Expert Jyderup
MOA skrev:Som sagt, så skal jeg ikke spises af med en bilkabasker, når det Samsung TV jeg havde som minimum havde lysstyrken (ja jeg foretrækker den på høj pga. en lys stue) med sig. Og fjernbetjeningen skal gerne være god at betjene, det de foreslog var til grin, min datters dvd afspiller til 199 kr. har en bedre en :-)

Ringer iøvrigt til dem nu.
Nu kan jeg ikke præcis huske den fjernbetjening M serien havde, men om du får 5 eller 6 serien i LCD så mener jeg det er samme fjernbetjening der medfølger. Du skal op i 7 og 8 serien i LED før deres "luksus" fjernbetjening følger med.
Af Runedreng
Hey!
kan da bare lige tilføje til denne tråd jeg har også sådan et tv!
Det er også deffekt, dog ikke med samme fejl, men at det skal bruge 10-15 min på at tænde! det står bare og klikker med sort skærm.
En af mine venner har haft samme problem med et andet Samsung tv, han solgte det til en der kunne fikse den slags og fik fortalt at det er håndøre det koster at fikse men tager lang tid!
Mine evner rækker ikke til den slags så jeg må nu sætte det tl salg som deffekt...

Bare lige en lille bonus Info:)
Af Rasmusdc
der findes en guide til at fikse det problem på youtube, det kræver lidt arbejde med en loddekolbe men det er store lytter der skal skiftes (ved ikke om de hedder lytter)

og de koster et par kr...

og så er det fint og funktionelt igen.

tror ikke du kan købe tv af nuværende generation der er ringere end et M86..

kan da sige jeg har haft 2 en 37 og 40" af M86 gav 9 og 11 for dem, og fik 1500 for 37" og M86 hænger i den gamle lejlighed som er til salg, gad ikke engang tage den med, da jeg synes den er så elendig i forhold til det lort jeg har nu.

og det jeg har nu er jo heller ikke direkte top modeller..

46D5005
40B555
32B655

men alt dette har MEGET bedre billede end mit M86..

hvis du var heldig så ville D5 serien i CCFL være den korrekte sammenligning og den ligger i 3500-3900 i 40"
Af THM
40 led5004 er på tilbud(kan ik huske hvor) til 2500