Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TechnoMulen
Hejsa .. er helt frisk her og efter at have googlet nettet rundt i utallige timer har jeg givet op..

kan vist lige så godt skrive hvad jeg vil have selv om jeg ved jeg ikke får alverden til den pris..

-jeg vil have 50", kan gå ned til 46 men absolut ikke mindre
-full hd
-skarp ved hurtige scener
-indbygget digitaltuner ( er ikke det største krav da jeg har en zaptor )
-minimal genskær på overflade

udover det så ved jeg faktisk ikke hvad jeg ellers har af krav, så jeg tror jeg lader min tv skæbne ligge i jeres hænder

hvad jeg skal bruge det til ? well jeg skal kun bruge det til at se film på et par timer om dagen MAX. derudover kommer det til at være slukket..
jeg fortrækker at ligge på de 5000 kr .. men hvis der er et tv som er sindsygt godt (relativt) til 6000 .. jamen så kan jeg overgive mig men ikke med god vilje.

på forhånd tak :)
Af netfors
TechnoMulen skrev:Hejsa .. er helt frisk her og efter at have googlet nettet rundt i utallige timer har jeg givet op..

kan vist lige så godt skrive hvad jeg vil have selv om jeg ved jeg ikke får alverden til den pris..

-jeg vil have 50", kan gå ned til 46 men absolut ikke mindre
-full hd
-skarp ved hurtige scener
-indbygget digitaltuner ( er ikke det største krav da jeg har en zaptor )
-minimal genskær på overflade

udover det så ved jeg faktisk ikke hvad jeg ellers har af krav, så jeg tror jeg lader min tv skæbne ligge i jeres hænder

hvad jeg skal bruge det til ? well jeg skal kun bruge det til at se film på et par timer om dagen MAX. derudover kommer det til at være slukket..
jeg fortrækker at ligge på de 5000 kr .. men hvis der er et tv som er sindsygt godt (relativt) til 6000 .. jamen så kan jeg overgive mig men ikke med god vilje.

på forhånd tak :)
Jeg ville vælge en af LG's PK modeller. 350N og 550N er, efter hvad jeg ved, samme panel, blot har 550N THX profil (og 1 HDMI port mere, tror jeg)
50PK760N er modellen over, og den kan du få til 6K, lige nu på tilbud :)
Dette skulle være en rigtig god skærm, og den er meget rost herinde (B
Men de 2 andre 50PK350N og 50PK550N er også skærme, der får flotte ord med på vejen, og nogle af de bedste i denne størrelse til denne pris O_O
Af rkc
LGs modeller er gode skærme og 6000,- for en pk760 er er value for money tv

MEN GENSKÆR AF H...... TIL.

Så hvis man ikke vil rulle ned for gardinerne så find en mindre skærm eller hæv beløbet.

måske kan du finde et Panasonic tx-p46s20 til 6000 som er bedre mht genskær.
Af netfors
Ja LG's modeller er nok ikke de bedste med genskær, det har du ret i! Og hvis de par timer om dagen foregår når solen står højst, er LG måske ikke lige sagen.
Så er der panasonic P46S20 eller P50X20. Dem kan du også få inden får budegget. Eller måske Samsung PS50C535? Denne model ved jeg ikke hvor meget genskær der er på? ::l
Af TechnoMulen
hvad er den egentlige forskel på panasonic P46S20 og P50X20 ?
den ene nævner 100mhz og den anden 600 mhz

jeg vil bare være sikker på at det ikke bliver fnidret når tingene går hurtigt da jeg ofte ser action og gyserfilm :)

edit:

jeg har lige tjekket og 50x20 kører ikke full hd og virker faktisk en smule ældre end P64s20 på konfigu ?
Af netfors
TechnoMulen skrev:hvad er den egentlige forskel på panasonic P46S20 og P50X20 ?

den ene nævner 100mhz og den anden 600 mhz

jeg vil bare være sikker på at det ikke bliver fnidret når tingene går hurtigt da jeg ofte ser action og gyserfilm :)
S20 er et full-dh panel, det er X20 ikke. Der ud over er jeg ikke helt klar over om der er andre væsentlige forskellige?

Du nævner selv det med genskin i skærmen. Har du et meget lyst rum, og bruger tv'et mest om dagen? Hvis dette ikke er tilfældet, vil jeg stadig anbefale dig at tjekke lg's modeller ud også. Især 760N til 6K er et rigtig godt køb. Ved godt det er lige på grænsen af dit budget. ::l
Af TechnoMulen
hej det er om aftenen jeg kommer til at se film og jeg har intet problem med at få dækket til så der bliver lidt "mørkt" selv på lyse sommeraftener

jeg har kigget på LG 50PK350 da det koster 5000 kr
så er der penge til overs til nye gardiner hah..

men er der en anden model hos lg som koster omtrent det samme men bare bedre på en måde som jeg burde vælge istedet ?

der bliver nævnt en 50PK760N men er det værd at ofre 1000 kr mere på den.. fordi så kan man jo blive ved med at smide 1000 ekstra.. ?
Af Tucker
Brug de ekstra 1000,- det bliver du glad for i længden. Springet højere op er efter min mening at gå til et af de nye 3d fjernsyn, men så er det ikke + 1000,- men en del mere.

Held og lykke med købet
Af Geiger
Hvad svarer en Panasonic PX80 til i dag, hvis vi kigger på Pana's nyere modeller?

LG virker også interessant. Sidst jeg havde LCD var en SONY V2000, men der er sikkert sket meget siden den blev lanceret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis PX80 blot skal matches, så er det nok C-serien og hvis du vil have den nuværende X-serie, så hedder den CX i 2011.
Af netfors
TechnoMulen skrev:hej det er om aftenen jeg kommer til at se film og jeg har intet problem med at få dækket til så der bliver lidt "mørkt" selv på lyse sommeraftener

jeg har kigget på LG 50PK350 da det koster 5000 kr
så er der penge til overs til nye gardiner hah..

men er der en anden model hos lg som koster omtrent det samme men bare bedre på en måde som jeg burde vælge istedet ?

der bliver nævnt en 50PK760N men er det værd at ofre 1000 kr mere på den.. fordi så kan man jo blive ved med at smide 1000 ekstra.. ?
Jeg tror helt klart at 760N er værd at smide en tusse mere efter, frem for 350N. Det tror jeg også du bliver meget glad for. Og jeg tror altså det er noget nær det bedste 50" du får til 6K O_O

Men som sagt er 350N også et godt tv til prisen. DSu får stadig et tv med en rigtig god billed kvalitet, og 50 skarpe tommer til 5K, det er helle ikke dårligt (B Og så et sæt gode mørklægnings gardiner :p
Begge modeller er der skrevet en del om herinde!
Af TechnoMulen
hej øhm ville LG 50PK760N være et dårligt valg ? fordi det ser da ud til at have det jeg behøver uden at vælge 750 modellen
eller overser jeg noget
Af netfors
TechnoMulen skrev:hej øhm ville LG 50PK760N være et dårligt valg ? fordi det ser da ud til at have det jeg behøver uden at vælge 750 modellen
eller overser jeg noget
50PK760N til 6K er efter min mening et rigtig godt køb.
Det ville jeg vælge, hvis jeg var dig, og budgettet rækker til det. O_O komplett.dk har den til 5990,- lige nu, det er ca. 1000,- under de andre netbutikker
Hvis det er lige i overkanten, kan du gå ned til 50PK350N. Men du går altså en tand ned, både i billed kvalitet, og jeg tror også der er mere genskin i den billege model :s