Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GuffeDK
bendix skrev:
GuffeDK skrev:
pixagf skrev:Det er jo kun til 32"-37" Skal det ikke værer WMN1000B som er til 40"-55"??
Jeg fik den til 40-55 tommer med da jeg købte tvet. Men den der tråd den hænger i passer ikke til D modellen den er alt for lang. Ihvertfald 40 tommeren. Tror Samsung har lavet om på det i forhold til de tidligere C modeller.
Men der skulle være nye beslag på vej..

Men den til 32-37 kan bære op til 20 kg og tvet er 10.1 kg uden stander.
Beslaget til mit 46" passede. Det er det samme ultra-slim
Måske er det kun på 40 tommeren man kan bruge det gamle så? På mit 40 tommer er afstanden mellem de steder hvor man skal sætte den der stang i lige så stor som på mit 32B6000. Hvor mange cm er der ca imellem på dit 46? på mit 40 er der ca 22
Af lennon
supermoy skrev:Hejsa..

Er der nogen af jer som ved noget om hvornår 8005 modellen i 65" kommer i butikkerne??? (UE65D8005)
Nope - men ca der starter den sande bio-oplevelse (B
Ville dog vælge Samsung 64" plasma i stedet pga dens bedre billede . .
Brugeravatar
Af bendix
pixagf skrev:Bendix Er det et WMN1000A eller et WMN1000B du har ???
Det er et 1000B
Af hakio
Hej,

Jeg har længe kigget efter et prisbilligt (3-4000) meget fladt 32" TV med sidevendte stik til soveværelset, og har i noget tid syntes at UE32C4005 var bedste alternativ, til ca. 3700 kr.

Nu ser jeg så i Computercitys tilbudsavis at UE32D5005 kan fåes til 3999 og at dette ER på lager i bl.a. Glostrup butikken - så nu bliver jeg i tvivl om jeg skal skynde mig ud at købe dette. Jeg kan næsten ikke finde noget på nettet om det TV, udover nogle svenske/norske webshops - ikke engang på Samsungs egne hjemmesider fremgår en D5005 model og så bliver jeg usikker. Den er dog omtalt i denne tråd, men kun med få specs og priser.

Bør jeg købe den nyeste 2011 model D5005 som er en serie højere + full HD + 300 kr. dyrere end 2010 modellen C4005??
Af noxity
Jeg ville gå efter den nye model.

Kan godt prøve at finde nogle flere specs til dig på D5005. Men det bliver først tirsdag.
Af lennon
bendix skrev:Hej

Jeps jeg fik min skærm igår, og er meget tilfreds.

Sort er helt vildt, har ikke oplevet noget ligende hverken på mit gamle Pio 428 eller B&O
Tvivler meget på at den slår Pio428 på sort niveau . Måske den målbare dybsorte gengivelse er/virker dybere på SamD8000. Men den reelle "balancerede" sortgengivelse med shadowdetails, - der tror jeg altså at Pio428 vinder . .
Brugeravatar
Af bendix
Det kan godt være du har ret.

Men da jeg havde solgt mit BeoVision 10 havde jeg 428 stående istedetfor.

Og min opfattelse er nu en dybere sort også i detaljer. Men det er kun min observering.

Jeg får tv'et kalibreret i morgen. Så kan det være at han kan måle niveauet.

Men jeg må sige at jeg er meget overrasket over dens performence.
Af lennon
bendix skrev:Det kan godt være du har ret.

Men da jeg havde solgt mit BeoVision 10 havde jeg 428 stående istedetfor.

Og min opfattelse er nu en dybere sort også i detaljer. Men det er kun min observering.

Men jeg må sige at jeg er meget overrasket over dens performence.
Spændende med kallibreringen . .
I forbindelse med testen af LG´s PX950 ovre på AVforums, var der nogle brugere som gjorde opmærksom på, at flere LCD/LED faktisk har bedre sortniveau . Testholdet skød påstanden ned med argumenter, som jeg tolker nogenlunde som ovennævnte . . .
Af Perfektionisten
Hvad med de nye 3d briller? Synes ikke jeg har hørt meget om dem? Har selv bestilt d8005. Kender nogen priserne på brillerne?
Af Fredtoft
lennon skrev:
bendix skrev: Og min opfattelse er nu en dybere sort også i detaljer. Men det er kun min observering.

I forbindelse med testen af LG´s PX950 ovre på AVforums, var der nogle brugere som gjorde opmærksom på, at flere LCD/LED faktisk har bedre sortniveau . Testholdet skød påstanden ned med argumenter, som jeg tolker nogenlunde som ovennævnte . . .
UE46D8005 har ikke et målt sortniveau som er væsentligt lavere end tidligere gode LCD/LED TV. Jeg har ikke data lige ved hånden, men har tænkt mig at poste om erfaringen med TV'et i løbet af et par dage. Så vidt jeg husker var det målte sortniveau højere end på dagens gængse plasmaskærme.

Til gengæld har det et helt afsindig effektivt filter på skærmen, som gør at den i praksis fremstår mere sort i dagslys end nogen skærm jeg har set før. Det kan være helt svært at forstå at noget kan være så sort under tilstedeværelse af lys.

Eksemplet nedenfor er taget en sen eftermiddag, og til sammenligning er en Pana G30 ved siden af til venstre.

Billede
Af kskruger
Fredtoft skrev:
lennon skrev:
bendix skrev: Og min opfattelse er nu en dybere sort også i detaljer. Men det er kun min observering.

UE46D8005 har ikke et målt sortniveau som er væsentligt lavere end tidligere gode LCD/LED TV. Jeg har ikke data lige ved hånden, men har tænkt mig at poste om erfaringen med TV'et i løbet af et par dage. Så vidt jeg husker var det målte sortniveau højere end på dagens gængse plasmaskærme.

Til gengæld har det et helt afsindig effektivt filter på skærmen, som gør at den i praksis fremstår mere sort i dagslys end nogen skærm jeg har set før. Det kan være helt svært at forstå at noget kan være så sort under tilstedeværelse af lys.

Eksemplet nedenfor er taget en sen eftermiddag, og til sammenligning er en Pana G30 ved siden af til venstre.

Billede
Okay, noget af en forskel, men Panasonic plasma har jo altid haft det svært, med sort gengivelse i dagslys, selvom der er sket en forbedring fra 2010 modellerne, så halter de bagefter Samsung.

Vi er helt sikkert mange, som ser frem til at høre, hvilken erfaringer du har gjort dig med de 2 tv. Det er super, når en prof. som dig vil bruge sin tid på at videre give sine erfaringer.
Af hb.mortensen
Fredtoft skrev:
lennon skrev:

Billede
Lyder jo umiddelbart lovende. Overvejer selv at købe D7005. Har hørt at der ikke skulle være forskel på billedet på det og D8005 (micro-dimming+ er åbenbart kun i USA?). Har du (eller en anden) evt en indsigt i, om samme sorthedsniveau skulle gælde for D7005?
Af UniversalTrooper
ibanezx skrev: Har nu fået svar fra Samsung vedr. D7000 modellen, det lader til at man trygt kan handle >40" hos expansys uanset kvaliteten af deres garantiservice:
Mystisk. Hvis man klikker ind på samsung.dk: http://www.samsung.com/dk/support/prest ... GE.SERVICE, står der: "* Vores garantiforpligtelser gælder kun produkter solgt via SAMSUNG Electronics Nordic AB."
Af noxity
Jeg er også sikker på at Samsung support og ibanezx har snakket forbi hinanden. Vil næsten sige med 100% sikkerhed, at Samsung DK afviser at have noget som helst at gøre med det TV.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 30