Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spentrup
Jeg har udset mig LG´s 47LE8500 som er den "internationale" model, modsat "N" modellen som er den nordiske.
Som jeg har forstået det, så er forskellene følgende:
- Tunerne på 8500 er ikke specifikt lavet til det danske marked, men kan sagtens bruges uden problemer
- Engelsk manual istedet for Dansk på 8500 modellen
- LG´s onsite service findes kun på "N" modellen

Kender i til andre forskelle, udover de 2.000 DKK som man sparer hos Cinemagic.dk - OG - vil i have nogle kvaler ved at købe 8500 modellen?

På forhånd tak.
Af Thomas Fisker
Efter hvad jeg har hørt og læst, så er det ikke kun 2000,-, 850n er vidst en elgiganten eksklusiv model, og hvis du bestiller den hos cinemagic får du den aldrig, men de vil helt sikkert ringe til dig og tilbyde dig le8500 i stedet. Så det er vel nærmere 7000,- i forskel.

Her er LG skriver om N modellerne http://www.flatpanels.dk/downloads/lgn.PDF

Mon ikke man kan betale et tekniker besøg eller 2 for de 7000,- ?
Af MKT
850n har intet med elgiganten at gøre! Ud over at de måske sælger det.

Produkttionen er stoppet og jeg synes derfor ikke man kan klandre nogen hvis de ikke kan få det på lager.

Der èr nogle tusinde i forskel og jeg ville nok ikke have nogle kvaler ved at bestille 8500 modellen, MEN jeg ville lægge en securator forsikring til så man har samme (hvis ikke bedre) sikkerhed som N-modellen har.
Af Thomas Fisker
MKT, kan du så forklare hvorfor cinemagic aldrig har haft produktet på lager, men elgiganten altid har det på lager ?
Af Spentrup
Men bortset fra den store prisforskel, så mener i ikke der er andre forskelle udover dem jeg nævner ?
Den ekstra service forsikring kan erhverves for 999 hos Cinemagic, hvilket giver en samlet pris på 11.000 - hvilket er 6.000 billigere end "N" modellen hos Elgiganten.
Af bennynissen
Spentrup skrev:Men bortset fra den store prisforskel, så mener i ikke der er andre forskelle udover dem jeg nævner ?
Den ekstra service forsikring kan erhverves for 999 hos Cinemagic, hvilket giver en samlet pris på 11.000 - hvilket er 6.000 billigere end "N" modellen hos Elgiganten.
Du kan roligt købe le8500 modellen, fik selv et leveret et på 42" fra Cinemagic d.4-4 til 7388 kr. + ekstraforsikring i 4 år for 799 kr. incl. fragt
En besparelse på 5812 kr. og så dækker forsikringen endda længere :-)
Mener samtidig ikke der skulle være nogen videre forskel mellem de 2 identiske modeller, der er dansk menu i skærmen og der skulle vist heller ikke være nogen problemer med softvare opdatering. I går lavede jeg den professionelle kalibrering som Rasmus har lavet, hvilket har resulteret i fantastisk godt billede. Reflekserne som der er en del snak om finder jeg ikke så slemme, kan sagtens leve med det og jeg har en meget lys stue med store vinduer, men godt nok ingen direkte lysindfald.
Kan kun anbefale denne fladskærm, LG 42le8500, den sparker sågu røv!!!
P.S. Har en kammerat der har købt modellen i 47" for nogle måneder siden og han er ikke mindre tilfreds
Af MKT
Thomas Fisker skrev:MKT, kan du så forklare hvorfor cinemagic aldrig har haft produktet på lager, men elgiganten altid har det på lager ?
Glemte vist at svare her.

Det kan være Cine Magic vælger ikke at føre 850N da prisen er så urimeligt meget højere end 8500. Du finder i hvert fald bunkevis af andre forhandlere der sælger N-modeller i hele norden så som sagt. Det har intet med Elgiganten at gøre. Viser måske bare at de fremdeles bare tjener penge på de forbrugere der ikke undersøger markedet godt nok inden de køber.
Af Geebus
Er det mig, eller er der ikke en model i deres 2011 lineup der erstatter 8500 eller 850N fra 2010?
Af opensteel
bennynissen skrev:
Spentrup skrev:Men bortset fra den store prisforskel, så mener i ikke der er andre forskelle udover dem jeg nævner ?
Du kan roligt købe le8500 modellen, fik selv et leveret et på 42" fra Cinemagic d.4-4 til 7388 kr. + ekstraforsikring i 4 år for 799 kr. incl. fragt
En besparelse på 5812 kr. og så dækker forsikringen endda længere :-)
Mener samtidig ikke der skulle være nogen videre forskel mellem de 2 identiske modeller, der er dansk menu i skærmen og der skulle vist heller ikke være nogen problemer med softvare opdatering. I går lavede jeg den professionelle kalibrering som Rasmus har lavet, hvilket har resulteret i fantastisk godt billede. Reflekserne som der er en del snak om finder jeg ikke så slemme, kan sagtens leve med det og jeg har en meget lys stue med store vinduer, men godt nok ingen direkte lysindfald.
Kan kun anbefale denne fladskærm, LG 42le8500, den sparker sågu røv!!!
P.S. Har en kammerat der har købt modellen i 47" for nogle måneder siden og han er ikke mindre tilfreds
Er der flere reflekser i denne model end i 730'eren eller er det det samme? Ved du om fronten er ens?
Af MKT
Jeg synes det ser ud til på billeder at fronterne er ens, men tør ikke sige det helt sikkert. Til gengæld leverer 8500 et stærkere billede så refleksionerne ikke synes så tydeligt.
Af opensteel
Jeg har set 730N i 47" til ca. 8500,- (komplett.dk) hvor jeg kan få et 8500 (uden N men med ekstra forsikring) i 42" til 8300,- (cinemagic).

Det ser bare suuupersvedigt ud, så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan se det.
Af MKT
Når du har det sådan at du kan nøjes med 42" ville jeg slet ikke tøve med at købe 8500, til gengæld vill jeg vælge denne forsikring i stedet: http://securator.dk/index.php?p=./modul ... nfo&iid=27&_

Til gengæld er det ved en god forhandler ikke nødvendigt med en forsikring da butikkens vilkår træder ind. Så hvis eks. Cinemagic vil bytte pga. en pixelfejl så er det jo ligegyldigt at LG ikke vil fordi det ikke er en N-model. Så snak med forhandleren først og hør hvornår de tager varen retur.

Når/hvis du finder et sted at se på tv'et så husk ikke at vurdere andet end design og brugervenlighed. Billedkvaliteten er som oftest indstillet helt forkert i butikker og du kan meget sjældent vide hvilken opsætning der er bag væggen.
Af opensteel
Tak for link og svar.

Det er mest reflektionerne jeg er bange for, da vi har 2 store vinduer i ryggen ved vores sofa, som i hvert fald er generende ved vores bærbare i sofaen. Men nu står tv'et jo 3 meter længere væk og uden direkte lysindfald.

Jeg kan vel sætte en bærbar op der hvor tv'et skal stå og se om det er generende - går ud fra at de to godt kan sammenlignes da 8500 har glasfront.

Derfor gad jeg godt se den i en butik for primært at re reflektionen. Mht billedekvaliteten, så er jeg ikke i tvivl om at den er i top.