Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mart198i
GuffeDK skrev:
bendix skrev:
GuffeDK skrev:Nu har jeg købt 40D7005 i Fona.

Clouding har jeg ikke umidelbart oplevet på den. Er der nogen der har nogen anbefalet indstillinger til billedet?

Og så vidt jeg har forstået det er 7005 og 8005 ikke det samme udover 8005 har en stål ramme på ?
Tillykke med den :-)

Prøv at slå alt billedforbedring fra.

Sæt den i Movie mode, varm 1 kontrast 85 lys på 50 så er du nået et stykke. Evt gamma på 0 og backlight på 9
Tak :P
Det vil jeg lige prøve ;)

Er der nogen der ved om der kommer et nyt vægbeslag til de nye modeller? Fik et samsung beslag med i går der skulle passe til 40 - 55 tommer WMN1000B, men den passer ikke den der stål snor er simpelthen for lang. Men fandt ud af at det væg beslag jeg havede passede fint det var den mindre model til den jeg fik med i går den der passer til 32 - 37.

Og kan nogen bekræfte at forskellen kun er design på 8005 og 7005
Jeg tror ikke der er nogle som med 100 % sikkerhed sige hvad forskellen er på de 2 udover design. Men det forlyder, at billedchippen I EU er helt ens og billedkvaliteten er helt ens. Samtidig forlyder det, at D8005 er hurtigere til Smart TV delen og har mere plads til Apps. Ellers skulle de være helt ens :)
Af mart198i
kskruger skrev:Nu er den nye D8005 begyndt at falde i pris, f.eks.

40D8005 til 11.378,-
http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Samsun ... cerunnerdk

46D8005 til 13.859,-

55D8005 til 18.876,-
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO..... Nu har SHG sat prisen på 46D8005 op til 16.999 :(
Alle størrelserne er lige steget vildt meget! Hvad sker der lige for det!
Af ibanezx
Vedr. garanti se nedenstående kommunikation med Samsungs kundeservice:

SPØRGSMÅL:
Hej

Jeg overvejer at købe et Samsung TV over nettet. I det tilfælde af der skal laves noget på garantien, ville jeg være ked af at skulle sende hele TV'et retur til butikken.

Jeg har bemærket at I tilbyder forskellige former for forsikring på fladskærme over 40".

Hvilken garantiordning (afhentning og hvis ikke hvor jeg kan aflevere TV'et, fremfor at sende det retur til forhandleren) kan jeg forvente hvis jeg f.eks. købet et UE46D7005 TV f.eks. ved www.expansys.dk ?

Mvh
Per

BESVARELSE:

Hej Per

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

samsung har en orddning man kalder en prestigeservice
dvs at hvis du køber et tv på 40 tommer eller derover kommer der en
tekniker ud og ordener det i dit eget hjem, dvs du ringer så bare herind
og så fejlmelder vi det så kommer der en tekniker ud til dig og gør sit
arbejde der
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Kim

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk

.
Per
Af kskruger
Per, det du måske skal tænke, er at det er ikke et 46D7005 du kan købe hos www.expansys.dk men derimod et 46D7000 og det er ikke en nordisk model. Og tror jeg ikke du skal forvente at deres prestigeservice gælder her! Derfor skal du nok spørge dem engang til, om det også gælder EU modeller.
Af pixagf
Er der andre (udover mig) der nåede at købe ved SHG til den billige pris??? og er der nogle der ved om de nu kan trække købet tilbage?? Jeg har ikke betalt det endnu kun bestilt det men fået en bestillingsbekraftelse på det
Af ibanezx
kskruger skrev:Per, det du måske skal tænke, er at det er ikke et 46D7005 du kan købe hos www.expansys.dk men derimod et 46D7000 og det er ikke en nordisk model. Og tror jeg ikke du skal forvente at deres prestigeservice gælder her! Derfor skal du nok spørge dem engang til, om det også gælder EU modeller.
Du har fuldstændig ret! Jeg hører dem ad.
Af kskruger
pixagf skrev:Er der andre (udover mig) der nåede at købe ved SHG til den billige pris??? og er der nogle der ved om de nu kan trække købet tilbage?? Jeg har ikke betalt det endnu kun bestilt det men fået en bestillingsbekraftelse på det
Øv hvor surt, at det var forkerte priser de havde på. :((
Men du kan jo kun håbe, at du får den til den billige pris. Men de skal nok give lyd fra sig, hvis ikke de vil sælge til den billige pris.
Af pixagf
Det er jo kun til 32"-37" Skal det ikke værer WMN1000B som er til 40"-55"??
Af GuffeDK
pixagf skrev:Det er jo kun til 32"-37" Skal det ikke værer WMN1000B som er til 40"-55"??
Jeg fik den til 40-55 tommer med da jeg købte tvet. Men den der tråd den hænger i passer ikke til D modellen den er alt for lang. Ihvertfald 40 tommeren. Tror Samsung har lavet om på det i forhold til de tidligere C modeller.
Men der skulle være nye beslag på vej..

Men den til 32-37 kan bære op til 20 kg og tvet er 10.1 kg uden stander.
Af ibanezx
kskruger skrev:Per, det du måske skal tænke, er at det er ikke et 46D7005 du kan købe hos www.expansys.dk men derimod et 46D7000 og det er ikke en nordisk model. Og tror jeg ikke du skal forvente at deres prestigeservice gælder her! Derfor skal du nok spørge dem engang til, om det også gælder EU modeller.
Har nu fået svar fra Samsung vedr. D7000 modellen, det lader til at man trygt kan handle >40" hos expansys uanset kvaliteten af deres garantiservice:

SPØRGSMÅL:
Kære Kundersevice

I forlængelse af nedenstående skal jeg høre om dette også gælder hvis jeg indkøber en model der hedder: UE46D7000 (og ikke 7005) hos www.expansys.dk?

SVAR:
Hej Per

ja samme vilkår som de andre tver over 40 tommer
os igen.

Med venlig hilsen
KIM PETERSEN

Samsung Support
Af mart198i
ibanezx skrev:
Har nu fået svar fra Samsung vedr. D7000 modellen, det lader til at man trygt kan handle >40" hos expansys uanset kvaliteten af deres garantiservice:

SPØRGSMÅL:
Kære Kundersevice

I forlængelse af nedenstående skal jeg høre om dette også gælder hvis jeg indkøber en model der hedder: UE46D7000 (og ikke 7005) hos www.expansys.dk?

SVAR:
Hej Per

ja samme vilkår som de andre tver over 40 tommer
os igen.

Med venlig hilsen
KIM PETERSEN

Samsung Support
Det lyder da betryggende :) Men hvad med alle den snak om parallelimport? Er det ikke noget med at man ikke bare kan købe et tv i udlandet, da vi ikke har samme turnere i Danmark?
Brugeravatar
Af bendix
GuffeDK skrev:
pixagf skrev:Det er jo kun til 32"-37" Skal det ikke værer WMN1000B som er til 40"-55"??
Jeg fik den til 40-55 tommer med da jeg købte tvet. Men den der tråd den hænger i passer ikke til D modellen den er alt for lang. Ihvertfald 40 tommeren. Tror Samsung har lavet om på det i forhold til de tidligere C modeller.
Men der skulle være nye beslag på vej..

Men den til 32-37 kan bære op til 20 kg og tvet er 10.1 kg uden stander.
Beslaget til mit 46" passede. Det er det samme ultra-slim
Af pixagf
Bendix Er det et WMN1000A eller et WMN1000B du har ???
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 30