Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maniq
bendix skrev:
kskruger skrev:
bendix skrev:Hej

Jeps jeg fik min skærm igår, og er meget tilfreds.

Jeg gik direkte fra et BeoVision 10 46", og jeg må sige at billedet lever op til B&O på mange punkter. Men jeg har nogle problemer med at få bevægelse og den røde farve til at være perfekt.

Men det er helt sikkert noget jeg kan tweake mig ud af.

Sort er helt vildt, har ikke oplevet noget ligende hverken på mit gamle Pio 428 eller B&O

Designet er super lækkert

Fjernbetjeningen ligner en skandale...

Men jeg vender lige tilbage når jeg har observeret noget mere
Bendix, da du vist er den eneste PT, som har købt et D8005, så må vi høre lidt mere fra dig, hvordan du oplever din nyerhvervelse. Nu hvor du har haft den i nogle dage. :)
Jeg er rigtig positiv stemt overfor den.

Jeg har haft problemer med rød og hvid farve.

Men jeg fik anbefalet nogle instillinger og de har gjort en meget positiv forskel.

Jeg fandt ud af at hvis jeg indstiller dato og tid til automatisk. Så slukker tv'et hvert minut, godt jeg fandt kilden ellers var det røget retur.

Jeg kan ikke se clouding. Jeg har forsøgt at finde det ved startsiden på min PS3 med helt sort baggrund. Og jeg kunne ikke se noget.

Betragtnings vinklen kunne godt være bedre. Men heldigvis synes jeg det er mest kritisk hvis man står foran og ser ned på den. Jeg vil mene at øvertse ramme er 1.40cm oppe, og jeg er 185.

Dårlig lyd, jeg har tilsluttet andet.

Fjernebetjeningen er logisk, men grim :)

Jeg ser meget tv2 News og den håndterer rigtig flot de vandrette tekst linier fra højre mod venstre. Og det gule breaking skilt, samt det røde ur ser meget korrekt ud ( forhold til mit gamle tv BeoVision 10).

Avatar Bluray, Toy Story Bluray ser helt åndsvagt ud, på den gode måde. Jeg er overrasket over den måde tv'et formår at skabe sort og mørke detaljer på. Og hurtige bevægelser har jeg intet at indvende imod.

Smart Tv funktionen er sjov, og You See app fungere godt. Jeg har stofa og i første omgang troede jeg ikke den kunne bruges. Men det kan den. Og fint med muligheden.

Ellers et begrænset udbud af apps, men det bliver vel også udbygget.

You tube app mangler jeg muligheden for at få HD film ned.

Spørg endelig hvis i har lyst.
Rigtigt fed feed back, tak for det! Kan man koble lyd til, således man hører alt (tv-kanaler, dvs. ikke film) gennem sit eksterne surround anlæg, så man slipper helt for den dårlige lyd? Jeg synes nemlig det er ærgerligt at have et så fedt tv, og så er lyden piv ringe når man ser almindeligt tv.
Af GuffeDK
mart198i skrev:
GuffeDK skrev:Er der nogen der ved hvornår tvet udkommer ? Er vel ikke alle der har fået det på lager endnu ser det ud til? Jeg har bestilt et 40D7000 på

http://www.expansys.dk/samsung-ue-40-d- ... dy-216816/

Men leveringstiden er ukendt :(
Det er udkommet!
Okay hmm synes bare kun det er få butikker der har dem og kan slet ikke finde tvet på de tyske webshops :S Kunne jo godt være det ikke var udkommet men butikkerne bare sælger dem når de får dem på lager.
Af ibanezx
D7005 modellen forhandles hos Computercity se her: http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=6404037

Jeg bemærker at Du har fundet en meget billig leverandør, sammenlignet med priserne i Computercity og hvad der ellers dukker op på pricerunner.dk (husk at D7000 modellen typisk markedsføres i DK/Skandinavien som D7005 (og tilsvarende for D8005).
Af ibanezx
Jeg har kigget lidt på expansys og de er langt billigere andre forhandlere i DK af D7005 modellen.

Det fremgår af Expansys' hjemmeside at hvis der er noget som kikser med TVet efter 7 dage skal man henvende sig til Samsungs kunderservice (tilsyneladende i UK baseret på tlf. nummeret som oplyses).

Da det er ret relevant hvor man skal sende tv'et hen/alternativt aflevere det, har jeg checket Samsungs hjemmeside. Det fremgår at de under visse omstændigheder kommer ud til kunden når der er tale om et TV over 40" (check her: http://www.samsung.com/dk/support/warra ... Y.WARRANTY)
Dog kan det have relevans hvis der er ikke er handlet hos en skandinavisk virksomhed (og Expansys er tilsyneladende fransk).

Jeg ville nødigt skulle 'poste' et 46" TV til Frankrig hvis der f.eks. er clouding problemer.
Af GuffeDK
Nu har jeg købt 40D7005 i Fona.

Clouding har jeg ikke umidelbart oplevet på den. Er der nogen der har nogen anbefalet indstillinger til billedet?

Og så vidt jeg har forstået det er 7005 og 8005 ikke det samme udover 8005 har en stål ramme på ?
Brugeravatar
Af bendix
GuffeDK skrev:Nu har jeg købt 40D7005 i Fona.

Clouding har jeg ikke umidelbart oplevet på den. Er der nogen der har nogen anbefalet indstillinger til billedet?

Og så vidt jeg har forstået det er 7005 og 8005 ikke det samme udover 8005 har en stål ramme på ?
Tillykke med den :-)

Prøv at slå alt billedforbedring fra.

Sæt den i Movie mode, varm 1 kontrast 85 lys på 50 så er du nået et stykke. Evt gamma på 0 og backlight på 9
Brugeravatar
Af bendix
@Iban

Jeg ville ikke løbe skærmen der for at spare penge hvis jeg var dig. Der kan gå meget galt og det kan blive en ærgelig situation for dig.
Af kskruger
Slettet.
Senest rettet af kskruger 01 apr 2011, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Af pixagf
Så er den bestilt i SHG i 55" ;-)

KÆFT JEG GLÆDER MIG:-))))))
Af supermoy
Hejsa..

Er der nogen af jer som ved noget om hvornår 8005 modellen i 65" kommer i butikkerne??? (UE65D8005)
Af mart198i
kskruger skrev:Nu er den nye D8005 begyndt at falde i pris, f.eks.

40D8005 til 11.378,-
http://www.shg.dk/Fladskaerms-TV/Samsun ... cerunnerdk

46D8005 til 13.859,-

55D8005 til 18.876,-
46" modellen er faktisk kun 1000 kr. dyre end C8705! Mon D8005 fladere mere i pris lige foreløblig? Eller kommer den mon til at stige? For det virker helt vildt hvis SHG kan sælge den så billigt!?

TIL JER SOM HAR D8005 ELLER D7005:
fx. bendix, du skriver du ikke kan se clouding? Har du prøvet at se en film fx. Batman the dark night i et helt mørkt rum, eller lavet en helt grå skærm på din pc og så sat den til TV'et? Det forlyder nemlig på nettet, så clouding er meget tydeligt på en grå baggrund!

Det eneste som fraholder mig i at købe D8005 er problemet med clouding :(
Af GuffeDK
bendix skrev:
GuffeDK skrev:Nu har jeg købt 40D7005 i Fona.

Tillykke med den :-)

Prøv at slå alt billedforbedring fra.

Sæt den i Movie mode, varm 1 kontrast 85 lys på 50 så er du nået et stykke. Evt gamma på 0 og backlight på 9
Tak :P
Det vil jeg lige prøve ;)

Er der nogen der ved om der kommer et nyt vægbeslag til de nye modeller? Fik et samsung beslag med i går der skulle passe til 40 - 55 tommer WMN1000B, men den passer ikke den der stål snor er simpelthen for lang. Men fandt ud af at det væg beslag jeg havede passede fint det var den mindre model til den jeg fik med i går den der passer til 32 - 37.

Og kan nogen bekræfte at forskellen kun er design på 8005 og 7005
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 30