Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
De 800hz er noget Samsung kalder Clear Motion Rate.

Du kan altså ikke sammenligne med de andre producenters opgivelser af Hz, men kun internt imellem Samsungs modeller.

Jeg tror der er tale om 200Hz + Scanning backlight, samt et andet panel (Disse indgår nemlig også i CMR-kvalifikationen).

Så mit bedst bud er at 6505, 7005 og 8005 alle er 200hz sysemer med scanning backlight.

Altså lidt ala det her:
800hz = 200hz + scanning backlight + micro dimming panel
400hz = 200hz + scanning backlight
200hz = 100hz + scanning backlight ELLER 200hz
100hz = 100hz
50hz = 50hz
Af mart198i
bendix skrev:Jeg får min skærm idag :-)

se evt denne meget omfattende test, som er meget lig den måde Rasmus foretager test på.

http://translate.google.com/translate?h ... llhd.gr%2F

fantastisk resultat
Tillykke med den :D

Nu har jeg læst en hel del på nettet på avsforum og avforum og det lader til at skærmens største problem er clouding! :( Det lader til, at det er rigtig tydeligt når man ser film i et mørkt rum og når man tester skærmen i grå farver! Nogle siger, at man kan afhjælpe clouding ved at løsne skruerne bag skærmen, simpelthen fordi, at skruerne er alt for stramme!

Citat fra Avsforum af: Trueaudio
"I can't see any banding or clouds under lit conditions. With the lights down, the uneven lighting was clearly visible during movies in a mostly darkened or totally darkened room, during dark scenes or shadows. Loosening the screws reduced it to the point it is not visible at all in a movie, except faintly showing occasionally during end credits, or when i switch inputs, where I don't care."

bendix, er det noget som du kan teste altså problemer med clouding? Ellers ville det bare være super hvis du vil dele dine erfaringer :)

På forhånd tak :)
Af Maestroelite
mart198i skrev: Nogle siger, at man kan afhjælpe clouding ved at løsne skruerne bag skærmen, simpelthen fordi, at skruerne er alt for stramme!
Det lyder som noget de skal have fikset i produktionslinien så.

Skal lige høre om det bare er mig, men er dette noget folk vil acceptere og så løsne skruer for at afhjælpe det?

Personligt ville jeg ikke, hvis det er hardware mæssigt der er et problem, selvom det "kun" er skruer så ville det ryge retur.
Af lennon
Produktet/teknologien er simpelthen ikke modnet hvis man skal ud i sådan noget hokus-pokus ! Man kan håbe på.,at (- der som sædvanligt) er sluppet nogle uheldige paneler gennem Samsungs kvalitetskontrol, - eller at man kan tweake sig ud af det. Desværre ser det ud til, at prisen for ultra slim edge LCD/LED TV - er uensartet baggrundsbelysning .
Af Sap
hvornår kan man forvente at D7000 kommer i handlen. Synes ikke rigtigt den er at finde nogle steder på nettet?
Af mart198i
Sap skrev:hvornår kan man forvente at D7000 kommer i handlen. Synes ikke rigtigt den er at finde nogle steder på nettet?
Så vidt jeg kan se, så er det kun computercity som har D7005 i handlen! + den er på lager :D
Af wcc
hifi kluben har fået de nye samsung led og plasma på deres side. :) glæder mig til at se dem.
Af Volcano
Var ude ved Hifi klubben og røre ved tv i dag, der er fed med den 5 mm metal ramme, og der ser rigtig godt ud med det oplyst Samsung logo, desværre er det den sorte fjernbetjening og ikke sølv modellen

jeg fik desværre ikke meget tid til at se på billedet, da sælgeren havde meget travlt med at sælge et loewe, også selv om jeg sagde det ikke havde rigtige Logo
Af Volcano
Var også ude ved Computercity i dag, de havde UE40D7005 & UE46D8005 på lager, men vil ikke stille dem frem før C serien var solgt :-(
Af mart198i
Volcano skrev:Var også ude ved Computercity i dag, de havde UE40D7005 & UE46D8005 på lager, men vil ikke stille dem frem før C serien var solgt :-(
Hvad er det da for en dårlig service?
Hvis der er nogle som vil vide hvad forskellen på den amerikanske (UN) D8000 model og den europæiske (UE) D8000, så er her et link: http://www.dday.it/prodotti/1480/Samsun ... l#pagina-8

Den amerikanske UN har Micro Dimming +
Den europæiske UE har kun Micro Dimming

Forskellen på UExxD8005 og UExxD7005 i Europa er at Smart funktionen er lidt bedre på D8005 og lidt hurtigere, og har plads til lidt flere Apps. Billede kvaliteten er helt ens på D8005 og D7005!

:)
mart198i skrev:Den amerikanske UN har Micro Dimming +
Hvad er forskellen? Det er jo edge dimming på dem begge to, men jeg synes altså det virker lidt usandsynligt, at der skulle være flere zoner på den ene frem for den anden.
kartoffel kartoffel ;)
Mysen skrev:
mart198i skrev:Den amerikanske UN har Micro Dimming +
Hvad er forskellen? Det er jo edge dimming på dem begge to, men jeg synes altså det virker lidt usandsynligt, at der skulle være flere zoner på den ene frem for den anden.
kartoffel kartoffel ;)
Micro Dimming +, er både software og hardware! Hvor Micro Dimming kun er software! I følge siden og hvad folk i USA skriver!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 30