lennon skrev:Mon ikke de 20% netop sælges primært til billedentusiaster, som afspejler langt mere end 20% af dette forum . . ? ? Flatpanels fornemste opgave er,at jagte referencerne - det mest korrekte billede - på tværs af teknologierne .Muligt at der frindes et par interessante LCD produkter vi ikke har set testet , men der er altså også meget derude . . !
xcardman skrev:
så kan ikke se hvorfor man skulle teste en masse lcd tv på siden her
de fleste ligner rigtig meget da mange producenter tildeles bruger det samme panel som udgangspunkt
så ergo bliver forskellen meget lille
Men fint der kommer test af nogle lcd topmodeller og nogle få i mellemklassen
Der må jeg alligevel sige, at jeg er uenig.
Jeg er selvfølgelig fuldt forståelig over for, at der er en begrænsning i hvor mange forskellige skærme, Rasmus har mulighed for at anmelde.
Men jeg er uenig i, at det er uinteressant at anmelde LCD-skærmene. Nu er jeg selv en af de personer, som trods min store viden om, at LCD-skærmene ikke på rå billedkvalitet kan hamle op med plasma-skærmene.
Derimod så er der jo ingen tvivl om, at man ikke nødvendigvis kan antage, at producenternes LED-topmodeller er dem med bedst billedkvalitet. Ifølge hdtvtest.co.uk performer fx C755 rigtigt godt og faktisk bedre end C8705 på de fleste punkter. Og her skal det altså bemærkes, at C8705 er blandt Samsungs 2010 LED-topmodeller.
Udover dette eksempel, så synes jeg også, at det er værd at bemærke, at rigtigt mange af os brugere her på forummet også ofte ender med at være rådgivere for venner og familie, og rigtigt mange har jo andre præferencer end kun rå billedkvalitet. Fx er der også rigtigt mange, som vil være alt for generede af reflektioner i plasma-skærme. Ligeledes er der måske mange, der ønsker en 40/42" skærm, og her er udvalget af plasma-skærme jo begrænset.
Det ville være rart med lidt flere tests på value-skærmene (og ikke kun LED).
Personligt er jeg også selv endt op med en value-skærm, netop Samsung LE46C755, som jo giver ganske fornuftig billedkvalitet til prisen.
Jeg håber, at I kan følge min tankegang og min interesse for anmeldelser af mellemklasse-skærmene.
Mvh. Martin