Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Foomar skrev: syntes også de nye samsung virker sådan til at være ret så cool deres plasma får vel også kun den der 0.5mm kant såvidt jeg kan læse mig frem til.
Nej. Den er næsten magen til 2010 modellen. Dog er rammen diagonalt blevet ialt 1 tomme mindre. Dvs. ½ tomme i hvert hjørne.

Den 0,5 cm brede ramme er kun på LED modellerne.
Af THM
vil sige at designmæssigt er LG's PK950 noget efter sony's det bedste. så lige NX810 i sony center, det er nok noget af det flotteste design jeg endnu har set :) den er naturligvis kun interessant hvis man kan undgå clouding, og er med på at det er designet man betaler den relativt høje pris for :)
Af Foomar
hvad med de nye modeller fra panasonic som er vist her på siden er de ikke i stil med sony også vt30 og gt30 som jeg kan se det på siden..

ok troede også samsung kom ud med plasma med 0.5mm ramme mener nu heller ikke 100% glad for sølv på mit tv er nok mere til det mørke ala sort :D
Af THM
Foomar skrev:hvad med de nye modeller fra panasonic som er vist her på siden er de ikke i stil med sony også vt30 og gt30 som jeg kan se det på siden
Jo VT30 har glasfront og et super fedt design, men syntes ikke det ser ud til GT30 har fuldt dækkende glasfront, men er dog stadig pæn.
Du kan nok godt forvente at VT30 kommer til at levere billedkvalitet på højeste niveau :)
Af Foomar
måske kan jeg finde rå til et 50" men ville der ske noget ved et TX-P42VT30 (42”) sidder ca 3 meter fra mit tv.. det jeg har nu er 37" LCD og har ingen problemer med at se noget på det :D
Af THM
Foomar skrev:måske kan jeg finde rå til et 50" men ville der ske noget ved et TX-P42VT30 (42”) sidder ca 3 meter fra mit tv.. det jeg har nu er 37" LCD og har ingen problemer med at se noget på det :D
Nej sidder selv knap 3m fra et 42" G20 og syntes det fungere meget godt. kunne dog godt bruge et 50", eller større når jeg ser blurayfilm i biograf format.
vil dog mene at et 46" er et godt kompromis til den afstand.
der er dog også dem der mener at man skal op i 60" til 3m afstand, men man må jo vurdere hvad man har behov for...
Af Foomar
jeg var bare bange for at 42" var for lille fordi folk skriver som de gør. Men når man syntes 37" er vildt når man sidder 3 meter fra så må 42" da være noget vilder hehe :D men ville tage ind til byen i morgen og kig på nogle af de modeller jeg kan se på som du har nævnt. Men er nu blevet lidt lun på den der VT30 :D
Af Mysen
Tag og vent et par uger på GT30 testen er klar. Den kan du få i 46" indenfor budgettet... Jeg tror, du kommer til at ærgre dig over, du ikke købte større, når du ser billedkvaliteten på en ny Panasonic.

Og THM ville ønske, han havde købt større.. Han siger det bare ikke ligeud ;)
Af Ronni R.
De står stadig udstillet.. også VT20.. men som folk også siger. de nye skærme har formentlig en del godt med sig. og der kommer til at være restlager af 2010 modellerne i noget tid endnu.

så ingen hast medmindre din nuværende skærm er gået sig en tur :)
Af Foomar
Ronni det er nemlig ikke gået så derfor kan jeg godt vent er lidt lun på VT30 modellen :)kan godt lide den glas model :)
Af Ronni R.
Fedt :) ja jeg glæder mig også til de nye :)
Af Foomar
Nu hvor jeg sidder og læser rundt omkring på nettet og på flatpanelsdk, lyder plasma jo til at være noget farligt noget fordi hvis man får burn in og transporten af sådan et lyder da også lidt farligt. Men det jeg tænker mest på lige nu er faktis det burn in frem kommer det så let som folk bekskriver det, feks når du ser film så kan man evt se sort bjælker og nogen gange underteskter et stykke tid efter? Altsåmed alle de ting gør det da en som mig meget bekymeret om jeg overhovedet tør og købe et plasma :( HJÆLP.. :(
Af KevinL
Nu har jeg ikke et af de helt nye Pana men et Panasonic V10 42"
Og jeg tror ikke du skal bekymre dig for meget om det du læser omkring burnin, jeg har ikke haft nogle problemer overhovedet og jeg har intet gjort for at undgå det.

Mon ikke 2 år nyere paneler er bedere ? :)

Og hvis du er nervøs for genskin, så er det heller ikke et problem her. I vores stue er hele den ene "langside" omkring 7m rent vinduesparti (eftermiddags sol) plus 2 ret store i gavlen (modsate væg af hvor TV'et hænger, og der kommer morgen solen ind).

Nu er det self. ikke samme TV men der er også glas front på mit.

Og jeg kan kun tilslutte mig at du vil blive skuffet over at nøjes med et 42"

Held og lykke med det.

M.v.h. KevinL