Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Foomar
Hej Flatpanelsdk

Det er sådan jeg står og skal købe nyt tv gerne i 40" da jeg kun sidder ca 3 meter fra skærmen, har lige haft 2x philips 40pfl9705H må sige den har et flot billede men begge have fejl, en dum hyletone fra tvet, og ville ikke vent over 1 mdr på at få det lavet så valgt at smide det i nakken af butikken igen..

Så nu står jeg uden tv og kunne godt tænke mig lidt hjælpe har som sådan ikke noget kræv gerne noget godt kram, har ca 15k klar på kontonen.

Hvis i gerne ville vide mere må i meget gerne spørger.

det skal bruges til film og norm tv :)

Med Venlig Hilsen

Thomas
Af Ronni R.
Der er nye skærme lige om hjørnet og du kommer langt for 15000 hvis det udelukkende er skærm de skal bruges på
Af Foomar
ok har vi nogle model nummer og mærker ?

Det bliver kun til tv jeg skal bruge har alt andet :D
Af Ronni R.
jamen.. hehe.. du har ikke plads til større end 40" ? :)
Af Foomar
har ca 3 meter til mit tv fra væg til sofa.. ville det ikke bliver for vildt med større tv ?
Af Ronni R.
Samsung UE40D8005. (0.5cm ramme. bliver super lækkert på væggen)

Sony 40NX720 (design lækker skærm hvis den skal stå)

Sony 40HX720.

desværre kommer HX820 og HX920 ikke i en 40" udgave.. eller det er ihvertfald udmeldingen so far.

jeg kender endnu ikke priserne på samsung. men sony's ligger i omkring 10.000 - 11.000. og der findes varianter med dvbt2 og dvbs2. alt afhængigt af hvilket signal du regner med at bruge i fremtiden.
Af Foomar
Sony 40NX720

Sony 40HX720

Hvad er forskellen er det design kun kunne nu godt se den der NX på en hvid væg for mig tror det ville se godt ud :D
Af Ronni R.
Forskellen skulle være billedet. men da jeg endnu ikke har set skærmene vil jeg ikke udtale mig.

dog skal det siges at nx720 nok er den skærm jeg selv køber da jeg er helt vild med presence seriens design.

det kræver dog at deres nye billedbehandlings processer er vild nok :)
Af Mysen
Foomar skrev:har ca 3 meter til mit tv fra væg til sofa.. ville det ikke bliver for vildt med større tv ?
Nej, det ville det ikke.

40" ville derimod blive for lille..¨
Du kan få et 50VT20 til ca 13-14000, og så bliver det ikke bedre til under 15k. Skal du have et lidt mere attraktivt design, så snup PS50C7705 eller 50PX950n. Er du mest til LCD, så køb et 47LE850n.

Der er mange muligheder, men du gør et dårligt køb, hvis du nøjes med 40" til 3 meters afstand. Det er altså alt for småt.
Af Foomar
Ronni R.

oki sidder lige og kigger på 820 modellen kan nu godt lide hvor det hele går ud i et syntes det er flot design..

mysen:

Jeg tænker på jeg har kun haft LCD også det jeg beskriver der syntes nu LED er flot især den philips jeg lige har haft men desværre med fejl og orker ikke flere af dem.. Det må godt være sådan at billede er rigtigt godt hvor sort er sort og hvid er hvid og ville tro andre også har det, mener det er LED Pro de kalder det ved philips´s tver.

kan nu godt lide det design sony har især dem der er laver så det hele går ud i glas eller tager jeg fejl der...
Af Ronni R.
47le850 i et "mørklagt" rum har klart et af de fedeste billeder på markedet pt.. der er dog nogle issues med stik der vender bagud osv.

og reflektioner er en kælling på den skærm.

men ja jeg er 100% med på design hvor det går ud i et.. jeg synes dog at sony's monolithic design tv fortjener alufoden :D

men sådan er vi alle forskellige.. :)
Af Ronni R.
alufod var tilkøb i 2010 modellerne og det går jeg stærkt ud fra de er i 2011 også.
Af Foomar
ville gerne ha det på væggen da det passer bedst ind i mit design her hjemme er det muligt syntes ikke jeg kan finde meget info på sony s side :S