Log ind med sociale netværk
15 mar 2011, 10:47
Under transport skal den helst stå op. Min lå ned og der skete ikke noget, men kørte heller ikke på nogen hump.
Når du kommer hjem bør du køre en break-in dvd på den (søg her bl.a. her på siden om det)
Ellers er det med at være lidt opmærksom på buzz og pixelfejl og få den byttet til et nyt apparat hvis de fejl er der.
Når du kommer hjem bør du køre en break-in dvd på den (søg her bl.a. her på siden om det)
Ellers er det med at være lidt opmærksom på buzz og pixelfejl og få den byttet til et nyt apparat hvis de fejl er der.
15 mar 2011, 10:50
Kan godt lide hvordan mange, alt for mange, udtaler sig om, hvor dårlige Edge-LED tv er, og hvor meget de lider af clouding, backlight bleed, osv. Ingen af disse personer har set et ordentligt indstillet LED tv. Ellers ville man ikke udtale sig på denne måde. Jo, der findes tv med disse problemer, men der findes også tv uden problemerne.
Det er meget nemt at fokusere på ulemperne ved en bestemt teknlogi. For hver en fordel plasma har over LED/LCD, kan jeg komme med en ulempe ved plasma.
Der findes lige så meget reklame for plasma på dette forum, som der findes reklame for LED/LCD ude i butikkerne. Jo, plasma har generelt et bedre billede ift. prisen, MEN plasma er stadig ikke og vil aldrig være et valg for alle og enhver.
Det er meget nemt at fokusere på ulemperne ved en bestemt teknlogi. For hver en fordel plasma har over LED/LCD, kan jeg komme med en ulempe ved plasma.
Der findes lige så meget reklame for plasma på dette forum, som der findes reklame for LED/LCD ude i butikkerne. Jo, plasma har generelt et bedre billede ift. prisen, MEN plasma er stadig ikke og vil aldrig være et valg for alle og enhver.
u d s t y r
15 mar 2011, 11:19
Netop derfor anbefaler jeg også LE850n, - især i betragtning af at han kommer fra et Philips, der bortset fra Ambilight minder meget om mht. billedkvalitet.
Jeg har opgivet at få mindsket backlight bleeding på min fars Samsung, og jeg mener ikke, at løsne skruerne bagpå er specielt rationelt, selv om det måske hjælper lidt.
Jeg har en kammerat, der har et HX800, som han er vældig glad for. Han byttede et NX710 pga. clouding. Det nåede jeg aldrig ar se, men efter min mening er problemet på hans HX800 stadig for omfattende.
Jeg mener ikke at plasma er fejlfrit, men jeg synes, at hvis man skal anbefale et tv, der kan sammenlignes med 9705, så skal man tage et plasma eller et local dimming LED.
Jeg synes iøvrigt ikke det er vigtigst om han vælger LCD eller plasma. Jeg synes bare det er vigtigt, at han ikke vælger forkert, fordi han kun kigger på design og anbefalinger fra en elgiganten medarbejder. -Og så synes jeg det er vigtigt, at han ikke vælger for småt...
Jeg har opgivet at få mindsket backlight bleeding på min fars Samsung, og jeg mener ikke, at løsne skruerne bagpå er specielt rationelt, selv om det måske hjælper lidt.
Jeg har en kammerat, der har et HX800, som han er vældig glad for. Han byttede et NX710 pga. clouding. Det nåede jeg aldrig ar se, men efter min mening er problemet på hans HX800 stadig for omfattende.
Jeg mener ikke at plasma er fejlfrit, men jeg synes, at hvis man skal anbefale et tv, der kan sammenlignes med 9705, så skal man tage et plasma eller et local dimming LED.
Jeg synes iøvrigt ikke det er vigtigst om han vælger LCD eller plasma. Jeg synes bare det er vigtigt, at han ikke vælger forkert, fordi han kun kigger på design og anbefalinger fra en elgiganten medarbejder. -Og så synes jeg det er vigtigt, at han ikke vælger for småt...
Mangler hifi... - og penge til hifi!
15 mar 2011, 11:44
Der er fordele og ulemper ved alt, så trådstarter må gøre op med sig selv hvilke han helst vil leve med. Det perfekte TV findes ganske enkelt ikke endnu.
PhDream skrev:Ingen af disse personer har set et ordentligt indstillet LED tv.Det ved du vel ikke noget om? Det er faktuelt at Sony har svingende problemer med clouding på deres Edge LED modeller fra 2010-segmentet - selv efter en korrekt indstilling. Det behøver ikke være Sonys skyld, men måske nærmere et udtryk for, at de ikke har købt Samsungs dyrere paneler med bedre kvalitetssortering. Du kan være både heldig og uheldig ved et køb af deres LED-serier.
Der er fordele og ulemper ved alt, så trådstarter må gøre op med sig selv hvilke han helst vil leve med. Det perfekte TV findes ganske enkelt ikke endnu.
15 mar 2011, 11:53
nej det er sandt ville bare blot høre hvad der var mest brugt da jeg lige har haft 2 philips hjemme dog begge med hyletone som fejl og ville ikke vent 3-4 uger på at få det lavet når det var nr 2 tv....
Så tænkt jeg arhh jeg skal ha noget med godt billede på og ville høre ad her inde jeg var bare i tvivl om tommer også fordi man ville heller ikke købe stort også sidder man og ser lego på sin skærm
Jeg syntes det er meget meget svært at finde ud af om det skal være LED eller plasma. Det er klart der er altid for og imod, er lidt skal det være mac os x eller windows hehe
Men jo jeg kan godt se man skal nok passe på at man ikke går over i at det bliver for meget design og fordi lidt kvalitet, men det gør da ikke noget at det så lidt flot ud
Men tager lige et kig nærmer på de model nr i har smidt ud i min tråd.
Jeg fik afvide i fona at de nye fra Samsung som skulle komme snart hvis skulle være rimlig vild hvad angår sort nivue og det var på højde med plasma, så det glæder jeg mig lidt til at høre mere om..
Så tænkt jeg arhh jeg skal ha noget med godt billede på og ville høre ad her inde jeg var bare i tvivl om tommer også fordi man ville heller ikke købe stort også sidder man og ser lego på sin skærm
Jeg syntes det er meget meget svært at finde ud af om det skal være LED eller plasma. Det er klart der er altid for og imod, er lidt skal det være mac os x eller windows hehe
Men jo jeg kan godt se man skal nok passe på at man ikke går over i at det bliver for meget design og fordi lidt kvalitet, men det gør da ikke noget at det så lidt flot ud
Men tager lige et kig nærmer på de model nr i har smidt ud i min tråd.
Jeg fik afvide i fona at de nye fra Samsung som skulle komme snart hvis skulle være rimlig vild hvad angår sort nivue og det var på højde med plasma, så det glæder jeg mig lidt til at høre mere om..
15 mar 2011, 12:46
Foomar skrev: Jeg fik afvide i fona at de nye fra Samsung som skulle komme snart hvis skulle være rimlig vild hvad angår sort nivue og det var på højde med plasma, så det glæder jeg mig lidt til at høre mere om..Det er der vel ikke kommet nogen uvildige målinger på så det skulle undre mig meget hvis Fona på magisk vis ved hvad sort niveauet er på LED. Der kommer jo også nye og forbedrede plasma lige om lidt
15 mar 2011, 17:53
Du når ikke at se, hvad de nye kan inden de gamle forsvinder, og kan derfor heller ikke vælge imellem ny og gammmel på alle hylder. Det vil i hvert fald være et begrænset udvalg, du vil kunne vælge imellem, og umiddelbart er Panasonics afløser til deres billigere 3D model, den første vi får en test af,
De nye er dyrere og bedre. Formentlig noget dyrere end de er bedre, men det er kun spekulationer.
De nye er dyrere og bedre. Formentlig noget dyrere end de er bedre, men det er kun spekulationer.
Mangler hifi... - og penge til hifi!
16 mar 2011, 05:59
Samsung PS50C7705 og LG 50PX950N (Evt. 50PK950N)
Dette er topmodeller fra disse mærker, og har også et pænt design. Selvfølgelig er designet en smagssag, og ikke alle er enige om dette, men det er den generelle holdning
Foomar skrev:mysenAf plasma modeller ville jeg kigge lidt nærmere på:
så kan du lige give et par model nr jeg kan kigge vider på med plasma ved panasonic så skal jeg nok selv finde info omkring dem der er snakke om
Samsung PS50C7705 og LG 50PX950N (Evt. 50PK950N)
Dette er topmodeller fra disse mærker, og har også et pænt design. Selvfølgelig er designet en smagssag, og ikke alle er enige om dette, men det er den generelle holdning
16 mar 2011, 11:51
nu har jeg siddet og kigget flatpanelsDK igennem og syntes faktis de nye modeller af panasonic med glas ala VT30 og GT30 de er faktis ret smutte så glæder mig til at se om de så også kan noget 
Er blevet lidt vild med det glas design, det der får mig lidt til at sige hold stop er det godt med sol lys og hvad med lidt lys fra feks en lampe :/
syntes også de nye samsung virker sådan til at være ret så cool deres plasma får vel også kun den der 0.5mm kant såvidt jeg kan læse mig frem til.
Er blevet lidt vild med det glas design, det der får mig lidt til at sige hold stop er det godt med sol lys og hvad med lidt lys fra feks en lampe :/
syntes også de nye samsung virker sådan til at være ret så cool deres plasma får vel også kun den der 0.5mm kant såvidt jeg kan læse mig frem til.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto