Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vega
Lol. :D

Ok, der er det simpelthen sat op med farver, kontrast osv. i den test?

Det lyder mere og mere som om at det er det de skal have alligevel.
Så spare de også 1400kr. det er lige til vægbeslaget. :)
Af Colt
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1273594013

Her har du den..

Den giver også et rigtig godt indtryk af hvad det er du evt. skal ud og bruge pengene på..

Og så et kanon godt udgangspunkt med indstillinger til et godt billed.
Af mhca
Colt skrev::) så er spørgsmålet jo om dine forældre nogensinde ville kun se forskel eller skal bruge tv'et til youtube eller andet? for de 1400,-
Jeg synes altså lidt at du overser, at C6905 har PVR funktionalitet. Det kræver selvfølgelig at man smider 500 kr. ekstra for en USB-harddisk til at optage på. Men jeg synes at den feature er langt mere attraktiv end internetfunktionaliteten, som du nævner som den eneste forskel.

Mine forældre er blevet glade for PVR-funktionen. Den kan dog kun optage på én kanal, så man kan jo ikke se noget andet samtidigt. Men det er da rart til film og udsendelser, som kommer sent eller mens man har gæster.
Af Colt
Har du ret i jeg ikke ligger så meget i..

men kan godt være jeg ikke ligger så meget i det da jeg bruger mine blue-ray og media center til at optage for mig.. Hvilket jeg har brugt 1 gang på et halvt år..

Men ja giver dig ret i det er en lækker mulighed til dem der får brugt den..

Men så er det jo igen heller ikke kun 1400 men 1400 + ekstern.

Hvor man jo så i stedet kunne købe en ny blue-ray afspiller med samme muligheder + du kan afspille dine nye blue-ray film :)
Af Vega
Ja tror nu også det er mere end de vil give.
Og desuden har de en harddisk optager i det andet rum. :)

Men mange tak for input! :)
Af Mysen
Man også få det ex500 i en tynd version. Den hedder EX710 og koster ca. 6000. Jeg siger det bare....

PVR er suverænt at have for mig. Det betyder selvfølgelig ikke, at det er det for alle, men jeg synes det er genialt at kunne se tv, når jeg gider at se tv, og ikke når der kommer tv. Det ville jeg aldrig have brugt, hvis jeg skulle igang med en harddiskoptager eller et mediecenter med tuners, der kun virker nogle gange... Idag ser jeg ikke skod tv, da jeg altod har noget på harddisken, jeg kan se... -Og jeg skal ikke rejse mig for at tænde noget, eller for at hente en fjernbetjening...
Af Cmikkelsen
I går ankom mit ue40c6905 :) Jeg har været igennem største delen af hvad den skal bruges til, gaming, sport og HD matriale. Jeg har ikke lagt mærke til nogen form for clouding, og der er ingen problemer med input lag, helt klart tilfreds med købet!
Af Colt
vil uendelig gerne høre din mening om in-put lag efter et FPS spil :) for der er den målt til 64ms i laveste settings..

(Siger det kun så andre ikke går ud og køber det på den baggrund til FPS spil)

Ellers er det jo kun godt at høre, at du har fået et godt tv du er tilfreds med.

Tillykke med det herfra. :)
Af netfors
mhca skrev:
Colt skrev::) så er spørgsmålet jo om dine forældre nogensinde ville kun se forskel eller skal bruge tv'et til youtube eller andet? for de 1400,-
Jeg synes altså lidt at du overser, at C6905 har PVR funktionalitet. Det kræver selvfølgelig at man smider 500 kr. ekstra for en USB-harddisk til at optage på. Men jeg synes at den feature er langt mere attraktiv end internetfunktionaliteten, som du nævner som den eneste forskel.

Mine forældre er blevet glade for PVR-funktionen. Den kan dog kun optage på én kanal, så man kan jo ikke se noget andet samtidigt. Men det er da rart til film og udsendelser, som kommer sent eller mens man har gæster.
Fuldstændig enig. Jeg bruger denne funktion rigtig meget :) Måske ikke så meget til at optage, men pause funktionen, er en fin ting, når "moster Yrsa", lige ringer og vil snakke om ingenting midt i filmen :p
Af Colt
Nej nej Netfors.. Livet er sku for kort til folk der ringer for at tale om ingen ting!!!

Ved simpelthen ikke noget værre en folk der ringer og giver et navn og så skal man selv stå for resten !:( ARG!

Men ja.. Siger ikke det ikke er brugbart.. Jeg har åbenbart bare ikke selv behovet selvom jeg fandt det meget nødvendigt sjovt nok at have til stue og soveværelse....

Men som jeg også skriver over.. Bør selvfølgelige ikke gå ud over herren der starter tråden hvad mine personlige behov er.. Så er da klart noget der skal tages til overvejning..

Syntes så bare igen man bør tænkte et skridt videre og sige.. BD afspiller med samme funktion til samme penge... Som så samtidig har muligheden med at smide dine skiver i og faktisk også gå på nettet.. Er måske et bedre alternativ som så enda har afspilningen af disce også :)
Af Vega
Mysen skrev:Man også få det ex500 i en tynd version. Den hedder EX710 og koster ca. 6000. Jeg siger det bare....
Jeg ved at EX710 er en tynd udgave, men ikke tynd nok, det må max. være 4,5 cm tyk.
Af Mysen
Vega skrev:
Mysen skrev:Man også få det ex500 i en tynd version. Den hedder EX710 og koster ca. 6000. Jeg siger det bare....
Jeg ved at EX710 er en tynd udgave, men ikke tynd nok, det må max. være 4,5 cm tyk.
Nå, ja. Det havde jeg lige glemt. Jamen så er der vist kun Samsung og LG i prisklassen.
Af Vega
Så er tv'et købt og monteret. Det blev til UE40C6005.
Synes det er et godt billed, og forældrene er helt vilde med det, som er det vigtigste. :)

Tak for alle input.