Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vega
Hej Flatpanels brugere. :)

Håber I kan hjælpe mig med, at vælge det bedste tv, som lever op til krævene at det skal være LED og max. 4,5 cm tykt og 40".
TV'et er et som jeg skal købe for mine forældre.
Det skal hænge i stuen og de ser alt fra nyhederne til en Blu-Ray film.

PS. de har et Sony KDL-32EX500 i et værelse som de er godt tilfreds med.
Så hvis det til stuen kan levere samme billed kvalitet så er det fint.

Prisloft omkring 6000kr.
Senest rettet af Vega 12 mar 2011, 21:23, rettet i alt 2 gange.
Af xcardman
undskyld du vil gene have et LED=lcd
samt det må kun koste 6000 kr

prøv lige og kigge på hvad de koster
samt har du slet ingen krav til billede eller størrelse

held og lykke
Af Vega
Nu har jeg selv fundet dette tv Samsung UE40C6905 til 7000kr.
Er de 1400kr. ekstra givet godt ud i forhold til UE40C6005?
Af Colt
Jeg har selv prøvet 6005 modellen..
Og skal du ikke bruge tv'et til spil og ikke er af den kræsne type..

Så skal det siges du får meget tv for pengene.!

Det eneste du betaler mere for ved 6905'eren er at den har internet muligheder.. ved at plugge dit Lan stik i røven på den.. Eller købe en dongle for mer pris på 500-700 til trådløst..

Selvom jeg ikke var tilfreds med tv'et hvad angår spil har jeg fået 2 vennepar til at købe det i 46' da det kun er til almindelig tv klukkerri og en blue-ray i ny og næ.. Og de er alle helt vilde med hvad du har fået af tyndt design og billed, for ikke at tale om størrelse for pengene..

Derud over.. Så er det jo lavet så du kan hænge det klods op på vægen uden nogen bagud vendte stik..

Så skal de have det op at hænge ser det ret imponerende ud med et slim beslag.. Jeg købte mit hos T-Hansen til 250,- i stedet for 1000+ fra samsung. Og det dur bare.

Pøj Pøj med valgt/tv'et
Senest rettet af Colt 13 mar 2011, 10:39, rettet i alt 1 gang.
Af Colt
af hvad ud kan finde af oplysninger.. Som du også kan se herinde i andre tråde.. Så er 6905'eren og 6005 utrolig ens på specc's ud over internet muligheden.
Selvom der er lidt betænkninger om hvad mere der kan være.. Men intet konkret oplyst fra Samsung eller andre.

Så ser ingen forskel på belysning heller..

Og vægbeslag er jo behov og pris. Så skal de have et der kan vende osv. Så er det vel et fint nok du har fundet :)
Af THM
så vidt jeg ved er begge edge led og altså kantbelyst...
Af Colt
Det er helt korrekt @THM så det kan du godt vide dig sikker på :)

Skal vi op i full LED tager div. mærker sig også rigtig godt betalt :( desværre. Ellers stod jeg og slikkede mit 850n fra LG nu :)
Af Vega
Når jeg sammenligner C6005 og c6905 på Samsungs hjemmeside.
  • Så er der følgende forskelle: C6905/C6005

Clear Motion Rate: 600/TBD

Internet TV: Ja/Nej

PVR klar: Ja/Nej

Time Shift: Ja/Nej
Og så står der på produktsiden for C6905 at den er med Precision Dimming.
Af Colt
:) så er spørgsmålet jo om dine forældre nogensinde ville kun se forskel eller skal bruge tv'et til youtube eller andet? for de 1400,-
Af Vega
Ja det er jo det. :)

Måske man skulle tage i Bilka og kigge på UE40C6005 og så bedømme der udfra om det er ok til ens behov.

Som jeg har skrevet har de jo et Sony KDL-32EX500 i et værelse som de synes rigtig godt om, siger det noget om de vil synes godt om C6005?
Af Colt
Skal lige siges jeg har set 6005'eren i Bilka.. Og det var godt nok skuffende.. Virker som om de hiver det op ad kassen og så fuld smadder på dynamisk og så ellers ustyrligt lys ned på skærmene så de fremstår værst muligt :)

Men det giver dig da en ide af designet osv.

Hvad angår Sony's ex500 har jeg ingen egen erfaring med det..

Men det har også fået en del godt feedback herinde og andre sider. :)

Så ville gætte på de også ville være galde for et 6005. Da du jo nettop også kan få et 40'tommer i det prisleje..

Husk dog at tjekke priser på evt. Pricerunner eller hifipriser så du ikke springer på det første og bedste i Bilka :)
Af Vega
Hehe ja kunne jeg godt forestille mig de gør.
Men mon ikke det nogenlunde kan give et billed af om det er ok eller ej. Mine forældre kræver bare skarpt billed og farver kan man jo selv indstille.

Har tjekket priser og et UE40C6005 kan fås til 5600kr. på nettet.
Af Colt
Præcis..

Syntes bare det skulle nævnes så du ikke står derude og skriger AAAAAAAAAAAAAAAAARJ!!!

Og ja ellers er der jo en test af den herinde.. Med fine settings du kan tage som udgangspunkt.

Virkede hos mig.. Jeg var meget tilfreds med billed hvad angår farver og skarphed.. Jeg vare bare dybt utilfreds hvad angår spil.. Og meget mørke billed over længere tid "også i spil" Hvor cloudning/ lysindfald fra siden også irriterede mig..

Men til almindelige tv brug- Kanaler / film.. Syntes jeg, det var et flot og godt billed til pengene.