Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjavse
ws-sp skrev:Præcis derfor jeg ikke valgte 6005'eren, men i stedet ville have købt c755. Men ja så endte det med c6905 da sælger påstod den ikke havde alle de fejl som 6005'eren havde. Nu må vi se =)

Ang. lyd. Bruger ALTID anlægget til film, eller tv udsendelser der kræver god lyd. Gør jeg også på mit 32" lcd samsung nu =) Så højtalerne på tv'et gør ikke mig noget.

Men tak for din erfaring på 6005/c755 =)
Jeg plejer også altid at køre lyden over anlægget, men nu da Samsung åbenbart kun orker at sætte et optisk audio out i fjernsynet så synes jeg det er blevet lidt besværligt når mit anlæg ikke har det, medmindre man gider bruge en del penge på en DAC.
Men må lige endnu engang fremhæve PVR funktionen, det er altså ret fedt! :D Men hvis du alligevel har en harddiskoptager du vil sætte til fjernsynet eller bare aldrig har brug for at optage fra fjernsynet så er det selvfølgelig helt lige meget :)
Af Sjavse
Sjavse skrev:
ws-sp skrev:Præcis derfor jeg ikke valgte 6005'eren, men i stedet ville have købt c755. Men ja så endte det med c6905 da sælger påstod den ikke havde alle de fejl som 6005'eren havde. Nu må vi se =)

Ang. lyd. Bruger ALTID anlægget til film, eller tv udsendelser der kræver god lyd. Gør jeg også på mit 32" lcd samsung nu =) Så højtalerne på tv'et gør ikke mig noget.

Men tak for din erfaring på 6005/c755 =)
Jeg plejer også altid at køre lyden over anlægget, men nu da Samsung åbenbart kun orker at sætte et optisk audio out i fjernsynet så synes jeg det er blevet lidt besværligt når mit anlæg ikke har det, medmindre man gider bruge en del penge på en DAC.
Men må lige endnu engang fremhæve PVR funktionen, det er altså ret fedt! :D Men hvis du alligevel har en harddiskoptager du vil sætte til fjernsynet eller bare aldrig har brug for at optage fra fjernsynet så er det selvfølgelig helt lige meget :)

PS: Nu når det tydeligvis er sælgeren der har talt usandt så tag fat i ham igen og "tving" ham til at lave en aftale om at du kan have det på prøve i fx. 2 uger så du kan teste billedet helt igennem, både når det er lyst og især om natten når det er mørkt og bleeding ses ret nemt.
Alternativ må du jo sige at du ellers fortryder dit køb ikke vil have det alligevel hvis han ikke vil gå med til sådan en aftale.
Og husk at få det på skrift hvis han siger ja til at du kan have det på prøve :)
Af ws-sp
Sjavse:

Ja så er det lidt besværligt :) hehe

Og 6905'eren kan også optage på usb =)

Ja, hiver fat i pladespilleren og får ham til at skrive under på det. Deal or no deal ;)
Af Helmø
ws-sp skrev:Men endte med at købe UE40C6905 da den var på tilbud fra 11999,- til 6999,-

...

Så de få hundrede kr. ekstra det kostede i forhold til C755 var det helt sikkert værd. =)
Hvis du ender med at gå tilbage til C755 så er det i ElGigantent til 6199,-. Er selv superglad for mit LE40C755
Af mhca
Helmø skrev:
ws-sp skrev:Men endte med at købe UE40C6905 da den var på tilbud fra 11999,- til 6999,-

...

Så de få hundrede kr. ekstra det kostede i forhold til C755 var det helt sikkert værd. =)
Hvis du ender med at gå tilbage til C755 så er det i ElGigantent til 6199,-. Er selv superglad for mit LE40C755
Kryds lige fingre for, at jeg også bliver glad for mit 46", som jeg lige har båret op i lejligheden efter at have købt det i Elgiganten
Og så håber jeg i øvrigt, at jeg kan trække lyd ud via et scart-stik... :)
Af nafnist
Har selv lige shoppet 40C658 fra Bilka og blev overrasket over der ikke er stereo-out altså phono.

Der er kun jack-stik til headphones, hvis man vil ha analog-out.
Af Sjavse
nafnist skrev:Har selv lige shoppet 40C658 fra Bilka og blev overrasket over der ikke er stereo-out altså phono.

Sådan er det desværre på de nye Samsung modeller, kun et digitalt optisk audio out, medmindre du kan tage lyden analogt fra scart stikket
Af Sjavse
ws-sp skrev:Sjavse:

Ja så er det lidt besværligt :) hehe

Og 6905'eren kan også optage på usb =)

Ja, hiver fat i pladespilleren og får ham til at skrive under på det. Deal or no deal ;)
Fik du så lov til at have det på prøve for at tjekke kvaliteten af det?
Af mhca
Sjavse skrev:
nafnist skrev:Har selv lige shoppet 40C658 fra Bilka og blev overrasket over der ikke er stereo-out altså phono.

Sådan er det desværre på de nye Samsung modeller, kun et digitalt optisk audio out, medmindre du kan tage lyden analogt fra scart stikket
Det er altså værre på LG. Mig bekendt har de slet ikke haft fokus på dette behov.

Jeg har købt LE46C755, og jeg har taget lyden ud via scart.
Jeg er dog ikke sikker på, at man altid kan regne med at denne løsning fungerer. Men jeg har ikke haft nogen problemer på mine kanaler, som jeg henter via YouSee kabelTV.
Af nafnist
Man burde få sig en god medieafspiller, med godt stereo lydkort og digitaltsurround.

Så smække en DAC mellem den og forstærkeren.

Hvorfor er det kun billedet, filmen og lydeffekterne der fokuseres på?
Hvad med os der vil hører ordenlig musik! I Stereo skal musik høres!

Men hvornår mon der kommer medieafspillere med indbygget 'kvali' DAC. Det findes måske allerede.
Bare en DAC som en tusind-kroners CD-afspiller har siddende, istedet for den i ipod'en som alle har indbygget.
Af mhca
Jeg tror ikke, at det kan betale sig at ofre pengene på en god DAC. Producenterne tjener det ikke ind.

De personer som ville betale ekstra for bedre analog lydoutput er formentlig så nørdede at de er villige til at købe en konkret DAC.
Ofte vil lydkvalitet ikke få nok fokus i produktbeskrivelser.

Jeg har dog selv været tæt på at ville købe en 2-3000 kr.s DAC til PC+TV.
Jeg ærgrer mig lidt over, at jeg ikke købte DacMagic på tilbud til 12-1300 kr.
Af mhca
Sjavse skrev:

Jeg vil lige tilføje i denne tråd, hvad jeg også har skrevet i en anden tråd.
Man kan fint trække lyden ud via scart på alle kanalerne, som jeg modtager via YouSee. Men hvis jeg afspiller optagede udsendelser eller benytter time-shift, så er der ingen lyd ud af scart. Øv øv
Af nafnist
mhca skrev:Jeg har dog selv været tæt på at ville købe en 2-3000 kr.s DAC til PC+TV.
Jeg ærgrer mig lidt over, at jeg ikke købte DacMagic på tilbud til 12-1300 kr.
Osse mig.

Savner et lille slagtilbud dog, så ikke der havde været tilbud :-(