Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Der er jeg ikke helt enig med dig trykkertor.

Ja, det kan godt være at det giver et bedre billede med en projektor. Men der har du også lyskilden foran, og pegende mod væggen. Det er jo lige modsat ved TV. Så det rammeløse design får billedet til at "svæve" i luften, og det er bestemt ikke noget der giver et dårligere indtryk af billedet.
Brugeravatar
Af Weissbier
Er der nogen, der ved, hvornår D8005 (plasma) kommer i handlen?
Marlowe skrev:Faldt lige over billeder og priser på D8005 LED:

http://gear.comon.dk/nyheder/smarte-sam ... 95314.html

40 tommer til 13.999 kroner.
46 tommer til 16.999 kroner.
55 tommer til 22.999 kroner.
Hvor har Comon de priser fra? De er da relativt overkommelige, hvis det er udgangspunktet. Særligt når C8705 stadig koster næsten 13000 kr. og startpriserne på nettet ofte er lidt under vejledende priser...

Jeg er meget i tvivl, om det er interessant at kigge på TV før 2011 modellerne. Alle de nuværende modeller kan ikke opfylde rigtigt opfylde mine krav - udover Samsungs 2010 skærme C7705 og C8705.
mhca skrev:

Jeg er meget i tvivl, om det er interessant at kigge på TV før 2011 modellerne. Alle de nuværende modeller kan ikke opfylde rigtigt opfylde mine krav - udover Samsungs 2010 skærme C7705 og C8705.
Har det lidt på samme måde . Synes generelt at Samsungs 2010 LCD/LED line-up er en skuffelse mht billedkvalitet ( - diverse test) Hvorimod deres topplasma til gengæld ligger ca i top 3 overall . Men C7705 plasma har der så været store tekniske problemer med , hvilket gør at man ikke tør købe en 2011 før den er gennemtestet .
Nå men jeg proklamered engang, at jeg ikke skifter TV før Pioneer KURO overgås, - eller før et LCD/LED tangerer mint 4 år gamle Pana plasma på rå billedkvalitet . Ingen af delene er desværre sket endnu . . .
Af Mysen
Det er også billigere at vente.. Men før du ved det, så kommer OLED til en fornuftig pris "lige om lidt", og så skal man jo igen vente.
Jeg tror LG's LED topmodeller er bedre end din 4 år gamle Panasonic. Men prisen for de gode LED modeller er bare al al for høj. Bare se HX900. 2" mere til den dobbelte pris af VT20. Det er jo absurt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
OLED kommer ikke ned i et prisleje der kan betales foreløbigt. Produktionen er simpelthen for lille og vi skal have gang i de store fabrikker før prisen daler. Se hvor lang tid det har taget for at få et 40" LCD ned i de priser vi har i dag. OLED er ikke engang på samme stadie som LCD var, rent produktionsmæssigt, for 10 år siden. Ikke engang på de små 4" paneler kan man levere nok til de to større aftagere af OLED-mobildisplays, der er på markedet i dag.
Af Mysen
Jamen, jeg er skam helt enig, Det er også derfor jeg har anførselstegn om "lige om lidt". Det har man jo sagt et stykker tid nu, og jo længere tid, der går, jo flere store prototyper, vil der komme. Og jo flere af dem, jo mere vil man sige "lige om lidt". Det vil jo så også være tættere på end før, selv om det reelt ikke er indenfor en overskuelig årrække.

Det er sikkert også en grund til, at der stadig sker en masse nye tiltag for at få local dimming egenskaben på LCD fjernsyn bedre. Nemlig at den perfekte sort er et sykke ude i fremtiden.
dfds skrev:

Alle nye leveres uden toucth remote...

Det er tilbehør...

Derfor er priserne så lave
I så fald en rigtig god besparelse, da den åbenbart er elendig . .
Hvor har du hørt det ? - og ved du om priserne er troværdige ? ?
lennon skrev:
Har det lidt på samme måde . Synes generelt at Samsungs 2010 LCD/LED line-up er en skuffelse mht billedkvalitet ( - diverse test) Hvorimod deres topplasma til gengæld ligger ca i top 3 overall . Men C7705 plasma har der så været store tekniske problemer med , hvilket gør at man ikke tør købe en 2011 før den er gennemtestet .
Nå men jeg proklamered engang, at jeg ikke skifter TV før Pioneer KURO overgås, - eller før et LCD/LED tangerer mint 4 år gamle Pana plasma på rå billedkvalitet . Ingen af delene er desværre sket endnu . . .
Jeg mente nu faktisk, at det var deres LED C7705 og C8705, der pt. kan leve op til mine krav. Mine krav pt. er nemlig:
- Max 46" (max 112 cm bredt) - 47" går desværre ikke an. Dvs. fra LG kan jeg højst vælge 42" :-( medmindre de kommer med nyt 112 cm bredt 47" TV.
- Acceptabel input-lag
- INGEN buzz (men de fleste plasma er alligevel ikke tilgængelige omkring 46" størrelsen :-()
- Analog audio-udgang (alternativet er dog et tilkøb af en DAC til ca 2000 kr.)
- Ikke alt for reflektiv overflade.

+ bonus vil være mulighed for optagelse, men intet must.

Jeg er enig i, at jeg ikke sidder og jubler over billedkvaliteten på Samsungs LED fra 2010, og jeg tvivler på at 2011 modellerne virkeligt imponerer med Samsungs store fokus på design og tyndere rammer osv. fremfor fokus på 2D kvalitet.
Men faktisk så tror jeg billedkvaliteten på fx C7705 og C8705 kan være acceptabel for mit vedkommende.
Jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten på mit Sony V4500, som dog nok ikke har den dybeste sort.

lennon skrev: I så fald en rigtig god besparelse, da den åbenbart er elendig . .
Jeg synes da, at Rasmus i præsentationen af 2011 skærmene skriver, at touch remote kan tilkøbes som tilbehør.
lennon skrev:
dfds skrev:

Alle nye leveres uden toucth remote...

Det er tilbehør...

Derfor er priserne så lave
I så fald en rigtig god besparelse, da den åbenbart er elendig . .
Rasmus skriver det i sin artikel fra d. 24/2

"Samsung har tilmed udviklet en ny Touch Remote, men oplyser, at den – modsat tidligere udmeldinger – ikke vil følge med modellerne, men sælges som ekstraudstyr. Det giver billigere topmodeller."
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30